Hjælp søges! Stødhegn til hunde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Er ked af at jeg bed lidt af dig, er bare ved at være lidt træt af at forsvare mig selv.

Det med jeg jeg ikke gider stå og holde øje med dem, det er fordi at nu er hundene 2 år gamle og det har altid været et problem (som bare bliver værre) Sidst de smuttede stod jeg og kiggede så råbte min kæreste noget, vendte mig hurtigt og vups så var de væk..
Er helt vildt bange for at de løber ud foran en bil en dag fordi jeg var uopmærksom et øjeblik. Og vi har gået meget ude med dem og sagt NEJ (og ja det forstår godt et nej) hvergang de nærmede sig hegnet, eller var ved at stikke af. Det har bare ikke haft nogen effekt. Og nu ''giver vi op''. Også for hundene. Tvivler på at de har godt af at blive skældt ud så tit.

Og det skal være et ''mildt'' hegn, eller hvordan man nu skal formulere det. Så de mærker det, men ikke bliver ræd for haven. De skal bare forstå at det er ''farligt'' at være på den anden side af hegnet.. Men lukker den her og finder svar et andet sted.

Tak for jeres svar.

du skal ikke være ked af det a ka ta det, har bred røv og brede skuldrer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Det tør jeg slet ikke da vores have er fuld af buske og træer. Er bange for at de hænger sig selv.

Kan hundene ikke finde ud af at blive på matriklen, må de i snor. Det er ulovligt at have hunde løse udenfor ens egen grund. 

Udover det, så vil jeg igen stærkt fraråde stødhegn !! Og så må i ofre hvad det koster at holde de hunde inde, uden at skade dem. 

Anmeld

12. marts 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Er ked af at jeg bed lidt af dig, er bare ved at være lidt træt af at forsvare mig selv.

Det med jeg jeg ikke gider stå og holde øje med dem, det er fordi at nu er hundene 2 år gamle og det har altid været et problem (som bare bliver værre) Sidst de smuttede stod jeg og kiggede så råbte min kæreste noget, vendte mig hurtigt og vups så var de væk..
Er helt vildt bange for at de løber ud foran en bil en dag fordi jeg var uopmærksom et øjeblik. Og vi har gået meget ude med dem og sagt NEJ (og ja det forstår godt et nej) hvergang de nærmede sig hegnet, eller var ved at stikke af. Det har bare ikke haft nogen effekt. Og nu ''giver vi op''. Også for hundene. Tvivler på at de har godt af at blive skældt ud så tit.

Og det skal være et ''mildt'' hegn, eller hvordan man nu skal formulere det. Så de mærker det, men ikke bliver ræd for haven. De skal bare forstå at det er ''farligt'' at være på den anden side af hegnet.. Men lukker den her og finder svar et andet sted.

Tak for jeres svar.

Ville du blive mindre bange for en der slog dig 'mildt men at det alligevel gjorde ondt' end en der slog dig så det gjorde meget ondt?

Jeg ville være lige så bange for den der slog mig 'mildt', som jeg ville være for den der slog mig hårdt. 

Anmeld

12. marts 2013

Maise86

Anonym skriver:

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

Mine gamle naboer havde stødhegn oppe om deres have og siden er deres hunde ikke stukket af. Det var virkelig effektivt - da havde prøvet alt andet

Anmeld

12. marts 2013

Anonym

jeg kender også lidt til stødhegn, og det virker hvis man gør det rigtigt. det skal ramme dem i luften idet de gør noget de ikke må, i det her tilfælde at springe over hegnet. ellers er det det går galt hvis de får det når de ikke ved det de gør er forkert. de tilfælde jeg kender til er lig dit med befærdet vej og hegn helt op i 1.20 cm til en fransk bulldog, der ikke hoppede men kravlede over alt, og derudover var ret ivrig efter at hilse på bilerne mens de kørte. den fik stød en eneste gang og så var problemet løst og stødet aldrig tændt igen, hunden blev i haven var ikke bange for hegnet, spillede sågar fodboldt op af det, men vidste at man ikke hoppede over, men gik pænt gennem lågen, sammen med mennesker. kender et par tilfælde mere også noget lignende dog andre typer af hunde.

når man bor på landet så kan det ofte være et problem.

Anmeld

12. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

Hvis du/i virkelig ønsker at sætte stødhegn op, så synes jeg at du skal kigge på nedenstående link - det er godt nok til at holde katte i haven, men stødet det giver behøver ikke være mere til en hund og slet ikke en lille en af slagsen. Jeg ville bestemt ikke sætte stødhegn op der normalt bruges til heste.

I linket gives der link til forskellige info og salg om elhegn.

http://www.sundisk.dk/haven.htm

/Fenja

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Hvis du/i virkelig ønsker at sætte stødhegn op, så synes jeg at du skal kigge på nedenstående link - det er godt nok til at holde katte i haven, men stødet det giver behøver ikke være mere til en hund og slet ikke en lille en af slagsen. Jeg ville bestemt ikke sætte stødhegn op der normalt bruges til heste.

I linket gives der link til forskellige info og salg om elhegn.

http://www.sundisk.dk/haven.htm

/Fenja

Tusind tak det er meget brugbart!

Anmeld

13. marts 2013

Faith

Begge mine hunde har fået stød af et hegn. Jeg havde dem løbende frit på en mark og desværre kom de for tæt på hegnet og fik stød. Totalt min egen skyld da jeg ikke burde have dem løbende frit! Men det skete og det er jeg virkelig ked af, for begge hunde er nu skrækslagne for alt hvad der hedder hegn

Det jeg vil frem til er at jeg synes det er vildt synd at opsætte stødhegn og risikere at ens hunde får traumer. Så lav dog en hundegård, så slipper i får bøvlet med at de stikker af, og for skrækslagne hunde. Det er ejerens ansvar at holde styr på sin hund og det kan man altså gøre på andre måder end ved at sætte stødhegn op.

Anmeld

13. marts 2013

klmf

Kan godt være det er en 'land-ting', men jeg kan ikke se hvorfor det er mere synd for en hund at få stød end for en hest eller ko, der står i indhegning?

Anmeld

13. marts 2013

Carina:-)

lotchen skriver:

Kan godt være det er en 'land-ting', men jeg kan ikke se hvorfor det er mere synd for en hund at få stød end for en hest eller ko, der står i indhegning?

Det tænkte jeg også.

Samt at det i min verden er mere synd at binde en hund,frem for at den lærer hertil og ikke længere.

Der er da ikke noget værre end at se en hund der står bundet og kun har få meter at rende på .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.