Hjælp søges! Stødhegn til hunde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

Kunne i ikke overveje at sætte et højere hegn op som hundende ikke kan hoppe over ?

du skriver at et nyt hegn bliver for dyrt, men hvis i alligevel skal ud og invistere i et el hegn til heste + en strøm boks så kan i vel ligeså godt købe noget billigt grønt "trådhegn" i haraldnyborg som ikke koster ret meget...

for som en anden skriver kan du ende op med to hunde der ikke tør at komme ud i haven mere eller er bange for alt der omhandler hegn/snore..

kender en som lagde en strøm tråd langs indkørslen så hunden ikke skulle stikke af og det endte med en meget sky og bange hund.. og det er jo ret ærgeligt hvis det sker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

jeg tror altså det vil være både billigere og nemmere at lære hundene de kun må være i  haven -  du siger de mangler respekt? det er jo netop det I som ejere skal lære jeres hunde

Anmeld

12. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Nu brugte vi rigtig mange penge på dette hegn vi har nu, som de kan hoppe over. Hvis vi skal have et der er endnu højere bliver det rigtig dyrt da vi har en meget stor have. Det er altså heller ikke fordi vi vil have den lette løsning, men det er et spørgsmål om tid før den ene eller begge bliver kørt ned. De har ingen respekt for biler (eller hestene ved siden af, for den sags skyld)

er der mulighed for at nøjes med at sætte højere hegn op det sted hvor de plejer at hoppe over?

Anmeld

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Åh gud hvor jeg bare elsker når folk konkludere noget uden at kende facts

Vi aktivere skam hunde, motionere med dem osv osv. Men de vil da stadig gerne lege sammen og det vil jeg hellere at de gør ude i vores STORE have hvor de rigtigt kan pøle, stedet for inde i min forholdsvis lille stue

Men tak for dit input..

Men vil gerne FRABEDE mig flere af disse kommentarer om at jeg ikke passer mine hunde ordenligt, især fordi det slet ikke var det jeg spurgte om!

hov hov hov
du er rigtig i "stødet" hva

jeg sagde ikke du var direkte dårlig med dine hunde... men ALLE hunde kan trænes... men det tager selvfølgelig lang tid. og da du skrev du ikke engang gad stå og vente 30 min(da det jo er nødvendigt at overvåge dem) på at de legede....tja... så lød du jo ikke lige overskudsagtig vel

Bare fordi man har en stor have, har de jo stadig behov for nye input, og det er altså der for at hunde de skrider.... lidt ligesom mænd, når de føler sig for låst fast muhahahahaha!

nå men er det ikke bare at høre dyrenes beskyttelse hvad de mener??... det er jo nok ikke lige elefanthegn man skal ha...

Anmeld

12. marts 2013

Gittemor09

ved godt du søger hjælp med hensyn til stødhegn... og synes også på sin vis det kunne være en god ide... hvis det virker...

men et godt råd (kan godt være du ikke vil have det, men nu får du det)

du kan risikere at dine hunde slet ikke vil i have tilsidst, at de simpelthen finder den lettere udvej og gøre deres "ting" inde i huset fordi de simpelthen frygter og gå ud i haven....

Jeg taler af erfaring da nogle jeg kender også havde sådan et... og de endte med en meget stresset hund, der blev helt kuldret, og ikke turde gå i haven.... gjorde alt det den skulle... inde i huset.... Tilsidst måtte den på nerve medicin og alt mulig...

jeg siger det slet ikke for og dunke dig i hovedet, men for og vise dig at det ikke altid er godt for hunde....

Anmeld

12. marts 2013

gædde/gitte

Gittemor09 skriver:

ved godt du søger hjælp med hensyn til stødhegn... og synes også på sin vis det kunne være en god ide... hvis det virker...

men et godt råd (kan godt være du ikke vil have det, men nu får du det)

du kan risikere at dine hunde slet ikke vil i have tilsidst, at de simpelthen finder den lettere udvej og gøre deres "ting" inde i huset fordi de simpelthen frygter og gå ud i haven....

Jeg taler af erfaring da nogle jeg kender også havde sådan et... og de endte med en meget stresset hund, der blev helt kuldret, og ikke turde gå i haven.... gjorde alt det den skulle... inde i huset.... Tilsidst måtte den på nerve medicin og alt mulig...

jeg siger det slet ikke for og dunke dig i hovedet, men for og vise dig at det ikke altid er godt for hunde....

.... ad.......... og øv

Anmeld

12. marts 2013

Gittemor09

gædde/gitte skriver:

.... ad.......... og øv

ja, det var virkelig forfærdeligt...

men de tænkte jo heller ikke på at det måske kunne skade, men netop også fordi den synes markerne var sjovere, og for ikke at få ballade med naboerne....

Anmeld

12. marts 2013

Isabella_mor

LilleChelle skriver:

Det er kun stødhalsbånd der er forbudte i Danmark. 

Men jeg vil på det kraftigste fraråde stødhegn til hunde Du kan risikere at ende op med to hunde der er rødselsslagne for haven og alt der har med hegn at gøre. 

Hvis i ikke vil sætte et højere hegn op, må i binde hundene. 

ja det er jeg enig i.. gør hegnet højere.. det andet er i mine øjne dyreplageri. 

og så kan man jo gå ture med sine hunde istedet for at lukke dem ud i en have uden opsyn når I ved de kan hoppe over hegnet.. 

jeg ville ALDRIG sætte et stødhegn op i min have for at min hund ikke skulle hoppe over.. 

Anmeld

12. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Hvad mener i?

måske denne side kan være til hjælp

http://www.nordicagro.com/articles/maa-hunde-indhe gnes-med-elhegn-11/

der står du har dansk svensk gårdhunde. i linke står der

"I forhold til anvendelse af elektriske hegn betyder dette, at man altid skal sikre sig, at hegnet ikke virker for kraftigt. Der skal altså tages hensyn til hundens race, størrelse, helbredstilstand o.s.v., og det er muligt, at visse hunde slet ikke må udsættes for elektrisk stød på grund af Dyreværnslovens bestemmelser."

så måske må du slet ikke sætte hegnet op pga racen

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

hov hov hov
du er rigtig i "stødet" hva

jeg sagde ikke du var direkte dårlig med dine hunde... men ALLE hunde kan trænes... men det tager selvfølgelig lang tid. og da du skrev du ikke engang gad stå og vente 30 min(da det jo er nødvendigt at overvåge dem) på at de legede....tja... så lød du jo ikke lige overskudsagtig vel

Bare fordi man har en stor have, har de jo stadig behov for nye input, og det er altså der for at hunde de skrider.... lidt ligesom mænd, når de føler sig for låst fast muhahahahaha!

nå men er det ikke bare at høre dyrenes beskyttelse hvad de mener??... det er jo nok ikke lige elefanthegn man skal ha...

Er ked af at jeg bed lidt af dig, er bare ved at være lidt træt af at forsvare mig selv.

Det med jeg jeg ikke gider stå og holde øje med dem, det er fordi at nu er hundene 2 år gamle og det har altid været et problem (som bare bliver værre) Sidst de smuttede stod jeg og kiggede så råbte min kæreste noget, vendte mig hurtigt og vups så var de væk..
Er helt vildt bange for at de løber ud foran en bil en dag fordi jeg var uopmærksom et øjeblik. Og vi har gået meget ude med dem og sagt NEJ (og ja det forstår godt et nej) hvergang de nærmede sig hegnet, eller var ved at stikke af. Det har bare ikke haft nogen effekt. Og nu ''giver vi op''. Også for hundene. Tvivler på at de har godt af at blive skældt ud så tit.

Og det skal være et ''mildt'' hegn, eller hvordan man nu skal formulere det. Så de mærker det, men ikke bliver ræd for haven. De skal bare forstå at det er ''farligt'' at være på den anden side af hegnet.. Men lukker den her og finder svar et andet sted.

Tak for jeres svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.