Hjælp søges! Stødhegn til hunde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

nielsen80

Kunne du ikke lave en alm indhegning, som hundene ikke kan komme ud af?

Er altså også ret sikker på stødhegn er ulovligt i DK.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

At elhegn er lovligt fremgår af hegnslovens § 3:

§ 3.
Elektriske hegn langs gade, vej, sti eller plads, hvor andre end hegnets ejer har færdselsret,

skal være fjernet mindst ½ m fra færdselsbanen. Pigtrådshegn skal under tilsvarende forhold være

fjernet mindst 1 m fra færdselsbanen, for gangstiers vedkommende mindst 1 m fra stiens midtlinie.

Spørgsmålet om skiltning fremgår bl.a. på side 3 i dette dokument:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...j6mrM4S VWVT1uQ

kan sgu ikke huske om det var der den var gal?

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ærligt talt så sys jeg altså det er synd! Opdrag hunden istedet eller hold øje med den (Det er min mening)

Vi holder skam øje med dem. Men de er slet ikke til at se om aftenen da haven er stor og de er sorte. Har en lommelygte og har flere gange fundet dem ude på vejen. Og tro mig vi har prøvet at opdrage dem. Står ved døren og åbner og råber HEY når de er på vej til at stikke af. Men de er mega ligeglade. Hundene er 2år gamle og synes det er super irriterende at de ikke engang kan få lov at lege i haven uden vi skal stå og kigge ud hele tiden. Og de vil gerne lege længe hvilket de ofte ikke kommer til da jeg ikke vil stå og glo i 30min...

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Det er kun stødhalsbånd der er forbudte i Danmark. 

Men jeg vil på det kraftigste fraråde stødhegn til hunde Du kan risikere at ende op med to hunde der er rødselsslagne for haven og alt der har med hegn at gøre. 

Hvis i ikke vil sætte et højere hegn op, må i binde hundene. 

Det tør jeg slet ikke da vores have er fuld af buske og træer. Er bange for at de hænger sig selv.

Anmeld

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Har fundet noget omkring at man skal skilte med at der er strøm i hegnet. Måske det er det der er blevet glemt?

det kan godt være... ihhh... kan ikke finde den gamle historie

men hvor mange volt kan sådan et lille dyr tåle??

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kunne du ikke lave en alm indhegning, som hundene ikke kan komme ud af?

Er altså også ret sikker på stødhegn er ulovligt i DK.

Vi har hegnet haven ind, med et højt hegn men de hopper over. Og vi har en STOR have, så hvis vi skal ud og købe nyt hegn bliver det altså rigtig dyrt Det er heller ikke den bedste løsning med stødhegn, men den eneste.

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Vi holder skam øje med dem. Men de er slet ikke til at se om aftenen da haven er stor og de er sorte. Har en lommelygte og har flere gange fundet dem ude på vejen. Og tro mig vi har prøvet at opdrage dem. Står ved døren og åbner og råber HEY når de er på vej til at stikke af. Men de er mega ligeglade. Hundene er 2år gamle og synes det er super irriterende at de ikke engang kan få lov at lege i haven uden vi skal stå og kigge ud hele tiden. Og de vil gerne lege længe hvilket de ofte ikke kommer til da jeg ikke vil stå og glo i 30min...

Så må I evt. være ude med dem hvis de stikker af? Eller sætte et højere hegn op. Jeg sys ikke man kan være bekendt at sætte stødhegn op til hunde. Men det er jo smag og behag. Men et højere hegn må da være at foretrække?

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

det kan godt være... ihhh... kan ikke finde den gamle historie

men hvor mange volt kan sådan et lille dyr tåle??

Det ved jeg ikke, derfor jeg spørger De skal jo ikke komme tilskade, men bare have et rap. Så de holder sig fra vejen og markerne.

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Vi har hegnet haven ind, med et højt hegn men de hopper over. Og vi har en STOR have, så hvis vi skal ud og købe nyt hegn bliver det altså rigtig dyrt Det er heller ikke den bedste løsning med stødhegn, men den eneste.

Ja eller at I er ude i haven sammen med dem!

Alle de hunde jeg/vi har haft har da ikke nat-tisset.... og ellers gå ture med dem og luk dem kun i haven når I kan gp med og holde øje.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Så må I evt. være ude med dem hvis de stikker af? Eller sætte et højere hegn op. Jeg sys ikke man kan være bekendt at sætte stødhegn op til hunde. Men det er jo smag og behag. Men et højere hegn må da være at foretrække?

Nu brugte vi rigtig mange penge på dette hegn vi har nu, som de kan hoppe over. Hvis vi skal have et der er endnu højere bliver det rigtig dyrt da vi har en meget stor have. Det er altså heller ikke fordi vi vil have den lette løsning, men det er et spørgsmål om tid før den ene eller begge bliver kørt ned. De har ingen respekt for biler (eller hestene ved siden af, for den sags skyld)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.