Hjælp søges! Stødhegn til hunde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.400 visninger
53 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Skouboe

Hunde tager ikke skade af et stødhegn til heste, så sæt I bare sådan et op.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hunde tager ikke skade af et stødhegn til heste, så sæt I bare sådan et op.

Okay! Super tak!

Er også helt sikker på at de holder sig væk, efter et rap eller to Hellere det end at de bliver kørt ned

Anmeld

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

stødhegn og stødhalsbånd til hunde er ulovligt i danmark

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

stødhegn og stødhalsbånd til hunde er ulovligt i danmark

Har googlet lidt og jeg kan ikke finde noget om at stødhegn er ulovligt.

Anmeld

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Har googlet lidt og jeg kan ikke finde noget om at stødhegn er ulovligt.

det blev debateret vildt på en anden side... men nu bor du jo på landet??.... det her var i et vilakvarter, hvor vedkommende så blev anmeldt til en elleranden instans... kan ikke huske detaljerne præcist. Men fik da påbud om at fjerne det og en bøde, så det må da være ulovligt.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

det blev debateret vildt på en anden side... men nu bor du jo på landet??.... det her var i et vilakvarter, hvor vedkommende så blev anmeldt til en elleranden instans... kan ikke huske detaljerne præcist. Men fik da påbud om at fjerne det og en bøde, så det må da være ulovligt.

Har fundet noget omkring at man skal skilte med at der er strøm i hegnet. Måske det er det der er blevet glemt?

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Ærligt talt så sys jeg altså det er synd! Opdrag hundene istedet eller hold øje med dem (Det er min mening)

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

At elhegn er lovligt fremgår af hegnslovens § 3:

§ 3.
Elektriske hegn langs gade, vej, sti eller plads, hvor andre end hegnets ejer har færdselsret,

skal være fjernet mindst ½ m fra færdselsbanen. Pigtrådshegn skal under tilsvarende forhold være

fjernet mindst 1 m fra færdselsbanen, for gangstiers vedkommende mindst 1 m fra stiens midtlinie.

Spørgsmålet om skiltning fremgår bl.a. på side 3 i dette dokument:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...j6mrM4S VWVT1uQ

Anmeld

12. marts 2013

LilleChelle

Det er kun stødhalsbånd der er forbudte i Danmark. 

Men jeg vil på det kraftigste fraråde stødhegn til hunde Du kan risikere at ende op med to hunde der er rødselsslagne for haven og alt der har med hegn at gøre. 

Hvis i ikke vil sætte et højere hegn op, må i binde hundene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.