Hjælp søges! Stødhegn til hunde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg piger jeg har virkelig brug for hjælp!
Sagen er den at jeg har to små hunde, som stikker af! Vi bor ude på landet, og folk tror åbenbart færdselloven ikke gælder herude, så de køre sindsygt stærkt!
Hundene synes åbenbart at marken overfor os er meget sjovere end vores egen store have så de springer over hegnet og løber over vejen.
Der var en dag hvor den ene var få meter fra at blive kørt på
Vi ved ikke hvad vi mere skal gøre, så nu vil vi have et stødhegn op. Det skal løbe over det nuværende hegn, så de kun kommer til det, hvis de forsøger at hoppe over.
Men hvad styrke skal det være på?
Der går heste ved siden af os, men er bange for at hundene ville blive skadet hvis de rammer et hegn med den styrke. Det er jo ikke meningen de skal komme galt afsted, men de skal bare blive i haven hvor det er sikkert for dem..
Hvad mener i?

Opdrag dine hunde eller hold dem i snor.

Hvor svært kan det være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Vi holder skam øje med dem. Men de er slet ikke til at se om aftenen da haven er stor og de er sorte. Har en lommelygte og har flere gange fundet dem ude på vejen. Og tro mig vi har prøvet at opdrage dem. Står ved døren og åbner og råber HEY når de er på vej til at stikke af. Men de er mega ligeglade. Hundene er 2år gamle og synes det er super irriterende at de ikke engang kan få lov at lege i haven uden vi skal stå og kigge ud hele tiden. Og de vil gerne lege længe hvilket de ofte ikke kommer til da jeg ikke vil stå og glo i 30min...

lyder liiiiidt som om du har købt dig 2 hunde der ikke passer til dit aktivitetsniveau

Nogen racer(også de små) skal altså aktiveres meget - MEGET MERE END 30 MINUTTER i en kedelig have, de kender ud og ind.

Du gider jo heller ikke se den samme omgang tvavisen HVER dag i 30 af gangen, vel.....

min collie har jeg selv trænet... vi har ingen hegn... katte, børn og andre hunde kan gå lige forbi vores nyplantet hæk(så godt som ingen hæk), unden han går nogen steder... for han er bare en race der VIL være ved Mor og gøre alt for hende

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja eller at I er ude i haven sammen med dem!

Alle de hunde jeg/vi har haft har da ikke nat-tisset.... og ellers gå ture med dem og luk dem kun i haven når I kan gp med og holde øje.

Nej men nu bliver det altså mørkt rigtig tidligt om vinteren

Gider slet ikke blive ved med at diskutere med dig, spurgte ikke om meninger om stødhegn, men om hvilken styrke så hundene ikke kom til skade.

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Nu brugte vi rigtig mange penge på dette hegn vi har nu, som de kan hoppe over. Hvis vi skal have et der er endnu højere bliver det rigtig dyrt da vi har en meget stor have. Det er altså heller ikke fordi vi vil have den lette løsning, men det er et spørgsmål om tid før den ene eller begge bliver kørt ned. De har ingen respekt for biler (eller hestene ved siden af, for den sags skyld)

Kan godt se det er et problem. Men personligt ville jeg have dem i snor ude eller lave en hundegård? Eller være ude med dem.

Anmeld

12. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Nej men nu bliver det altså mørkt rigtig tidligt om vinteren

Gider slet ikke blive ved med at diskutere med dig, spurgte ikke om meninger om stødhegn, men om hvilken styrke så hundene ikke kom til skade.

Hvem diskuterer? Jeg diskuterer ikke?  Jeg kommer da med nogle foreslag. Ligesom de andre. Over and out!

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

lyder liiiiidt som om du har købt dig 2 hunde der ikke passer til dit aktivitetsniveau

Nogen racer(også de små) skal altså aktiveres meget - MEGET MERE END 30 MINUTTER i en kedelig have, de kender ud og ind.

Du gider jo heller ikke se den samme omgang tvavisen HVER dag i 30 af gangen, vel.....

min collie har jeg selv trænet... vi har ingen hegn... katte, børn og andre hunde kan gå lige forbi vores nyplantet hæk(så godt som ingen hæk), unden han går nogen steder... for han er bare en race der VIL være ved Mor og gøre alt for hende

Åh gud hvor jeg bare elsker når folk konkludere noget uden at kende facts

Vi aktivere skam hunde, motionere med dem osv osv. Men de vil da stadig gerne lege sammen og det vil jeg hellere at de gør ude i vores STORE have hvor de rigtigt kan pøle, stedet for inde i min forholdsvis lille stue

Men tak for dit input..

Men vil gerne FRABEDE mig flere af disse kommentarer om at jeg ikke passer mine hunde ordenligt, især fordi det slet ikke var det jeg spurgte om!

Anmeld

12. marts 2013

Juni-barn

Hvad for nogen hunde er det? 

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Opdrag dine hunde eller hold dem i snor.

Hvor svært kan det være?

Her =

Læs så tråden

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Juni-barn skriver:

Hvad for nogen hunde er det? 

Dansk svensk gårdhunde

Anmeld

12. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Her =

Læs så tråden

Ja jeg synes det er hul i hovedet at eksperimentere med stød hegn. Stakkels hunde!

Så det er mig der

Jeg har læst tråden og jeg væmmes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.