Er jeg den eneste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

Shibby

Så chancen for at man kommer til elske et bonusbarn som sit eget barn er ikke særlig stor statistisk set? Det er stadig forholdsvis nyt for mit vedkommene. Jeg er lidt splittet i det,men ved at det er naturligt. Håber da man kunne elske en andens som ens eget med tiden... ^^

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

ekzunz

Shibby skriver:

Så chancen for at man kommer til elske et bonusbarn som sit eget barn er ikke særlig stor statistisk set? Det er stadig forholdsvis nyt for mit vedkommene. Jeg er lidt splittet i det,men ved at det er naturligt. Håber da man kunne elske en andens som ens eget med tiden... ^^

Jeg vil sige nej - det er de færreste som elsker deres bonusbørn på samme måde som man elsker sine egne børn. Man kan jo sagtens elske sine bonusbørn, og de får selvfølgelig også en helt speciel plads i ens hjerte, men der vil - ihvertfald for mit vedkommende - altid være en forskel. Det der i mit univers adskiller en god bonus-forældrer fra en dårlig er så evnen til at skjule den forskel over for børnene 

Rikke - med 4 bonusbørn...

Anmeld

29. september 2010

Multebær

Hvor er det dog bare befriende at læse at man ikke er den eneste som synes hverdagen med delebarn kan være noget så frustrerende  og at det er ok at indrømme det. Tak for det i har skrevet alle i modige piger !  

Anmeld

29. september 2010

ekzunz

Multebær skriver:

Hvor er det dog bare befriende at læse at man ikke er den eneste som synes hverdagen med delebarn kan være noget så frustrerende  og at det er ok at indrømme det. Tak for det i har skrevet alle i modige piger !  

Det skal der bare være plads til at kunne sige - for det er nok noget af de mest frustrerende jeg har været med til i mit liv - men det gode opvejer heldigvis det dårlige

Anmeld

29. september 2010

Amso

Er glad for at læse jeg ikke er den eneste der føler det kan være svært at elske sit bonusbarn på samme måde som sin egen. Jeg prøver og prøver ( på trods af at mit første eget barn stadig er ufødt - er 21+).

Men syntes hun irriterer mig hurtigere og mere end mine nevøer gør som kun er 2 og 4 år og min stedatter er 10. Har grædt mange gange over det, fordi jeg gerne VIL elske hende super højt. Men det er barer sværer når det ikke er ens egen. Hun har også adhd, så det en kamp at få hende til at slappe af og høre efter nogen gange som tærrer meget på mig. Laver mange ting sammen med hende og tager mange steder med hende, ( også alene ), fordi jeg rigtig gerne vil give hende gode oplevelser og nærvær, for hun er en - SUPER DEJLIG PIGE. Livsglad og for det meste meget taknemmelig. Men har desværre lagt mærke til at jeg ikke har lige så let ved at give hende kys og kram som med mine nevøer f.eks. og det er synd for hende, men gør det bedste jeg kan...! Hun kan ikke gøre for hun er delebarn jo  Elsker hende jo!, bare ikke på samme måde som jeg havde håbet.

Anmeld

29. september 2010

SussieThyssen

Tulipan skriver:

der tør stå frem og sige at det ik altid er himlen når ens kæreste/mand har et barn i forvejen?

El er jeg en af de få der har det hårdt med det, syntes bare uanset hva side man kommer ind på så roser folk det til skyerne, men går man ind på de hjemme sider der hjælper folk der har problemer med det osv så er der mange brugere der.

Jeg er ik altid lige glad når vi skal have hans datter på besøg, det er ik fordi at hun ik er sød men efter vi har fået Emil og hendes mor lavede vrøvl så er det bare ik det samme for mig mere som det var før.

Kan da fortælle dig, at min mand har været gift engang før vi mødte hianden.
Denne kvinde havde 2 børn, som begge var i præpuberteten, og det gik så over i ren pubertet medens de var gift.
I guder, det var et helvede for min stakkels mand. De der 2 børn og moderen spillede hele tiden hianden ud mod ham, så han endte med at blive taberen.
Derfor svor han, at han aldrig igen ville gifte sig med en kvinde med børn, og slet ikke halvstore børn.
Nå den ed brød han da heldigvis, da ham mødte mig, men jeg kan da så inderligt godt forstå ham.

Og så skal jeg da sige, at jeg selv er sådan, at jeg ville have meget svært ved at elske andres børn lige så meget som mine egne. Jeg havde engang en kæreste, der havde 2 små drenge. Og jeg måtte med skam indse, at jeg havde meget, meget svært ved at tage disse 2 varyler ind i mit hjerte, som tiden gik.
Men det skyldtes så også at deres mor var helt igennem rædselsfuld og deres opdragelse var horribel, og så var der bare dette "noget" ved disse 2, jeg ikke kunne definere, og som gjorde at jeg ikke kunne se mig selv i rollen som deres papmor uanset hvor meget jeg holdt af deres far.
Jeg ved så, at det senere gik helt galt med dem begge, så om jeg instinktivt allerede dengang vidste, at der var noget "råddent inde i æblerne" ved jeg ikke, for jeg elsker børn, og har let ved at tage dem ind i mit hjerte. Herregud da jeg har været plejemor og reservemor for et utal af børn og unge, og alle har de haft, og har stadig al min kærlighed.
Men jeg tror egentligt, at det vigtigste er, at være ærlig over for sig selv og erkende, at man bare ikke er typen, der kan elske andre end sit eget afkom.
Så det synes jeg ikke du skal have dårlig samvittighed over.

Jeg tror at du skal arbejde med, at du kan være sød over for "det andet barn" i dit liv, at du ser det som et lille menneske, som har brug for din støtte og din omsorg, og placér det så der på den rette hylde.
Selvfølgelig skal du være omhyggelig med ikke at gøre forskel, det er utroligt vigtigt. Du skal give barnet en fair behandling og altid huske hvad du selv ville ønske, hvis du var i "det fremmede" barns sko, og hvad ville du ønske for dit eget barn i lignende omstændigheder.
Og så må du huske at for barnets far, er det HANS barn...også.
Det er svært, men det er den eneste udvej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. september 2010

ekzunz

Amso skriver:

Er glad for at læse jeg ikke er den eneste der føler det kan være svært at elske sit bonusbarn på samme måde som sin egen. Jeg prøver og prøver ( på trods af at mit første eget barn stadig er ufødt - er 21+).

Men syntes hun irriterer mig hurtigere og mere end mine nevøer gør som kun er 2 og 4 år og min stedatter er 10. Har grædt mange gange over det, fordi jeg gerne VIL elske hende super højt. Men det er barer sværer når det ikke er ens egen. Hun har også adhd, så det en kamp at få hende til at slappe af og høre efter nogen gange som tærrer meget på mig. Laver mange ting sammen med hende og tager mange steder med hende, ( også alene ), fordi jeg rigtig gerne vil give hende gode oplevelser og nærvær, for hun er en - SUPER DEJLIG PIGE. Livsglad og for det meste meget taknemmelig. Men har desværre lagt mærke til at jeg ikke har lige så let ved at give hende kys og kram som med mine nevøer f.eks. og det er synd for hende, men gør det bedste jeg kan...! Hun kan ikke gøre for hun er delebarn jo  Elsker hende jo!, bare ikke på samme måde som jeg havde håbet.

Man kan jo ikke tvinge sig selv til at elske nogen, det kommer hvis det kommer - og så ganske af sig selv Du skal nok holde op med at prøve for meget på at forcere noget, men give det tid. Hvis hun mærker at du vil hende og accepterer hende, så tror jeg at i efterhånden kan få et fint forhold til hinanden. Men (og undskyld mig) men piger i den alder er virkelig heller ikke de nemmeste bonusbørn at få.  Giv hende tid og rum til at være sammen med dig på hendes betingelser, så tror jeg det bliver nemmere.....

Men nøj det kan være en kamp - og man skal sluge så mange kameler at man tror det er løgn og man skal være så rummelig at man overhovedet ikke kan være det hele tiden...

Og fordi du elsker hendes far betyder det ikke at du automatisk elsker hende

Anmeld

30. september 2010

Multebær

Amso skriver:

Amso det lader til vi er ret meget i samme båd du og jeg. Jeg er gravid i 22 uge og går med tanker der ligner dine ret meget. hold kæft hvor er det bare svært nogen gange - tror bestemt heller ikke hormonerne gør det nemmere. 

Anmeld

30. september 2010

Amso

Multebær skriver:

Amso det lader til vi er ret meget i samme båd du og jeg. Jeg er gravid i 22 uge og går med tanker der ligner dine ret meget. hold kæft hvor er det bare svært nogen gange - tror bestemt heller ikke hormonerne gør det nemmere. 

Uhhhh nej. De skide hormoner gør det bestemt ikke lettere.  Men skal dog lige siges fra tidligere citering af mit indlæg, at jeg nyder at lave ting med hende, det er ikke noget jeg tvinger mig selv til, bare for at være sød. På trods af mine følelser som jeg har beskrevet. Vi hygger os meget sammen og griner og sådanne ting, men den lille djævel af de dumme bonus- mors følelser ligger gemt i baghovedet. Damn...

Anmeld

30. september 2010

Multebær

Amso skriver:

Uhhhh nej. De skide hormoner gør det bestemt ikke lettere.  Men skal dog lige siges fra tidligere citering af mit indlæg, at jeg nyder at lave ting med hende, det er ikke noget jeg tvinger mig selv til, bare for at være sød. På trods af mine følelser som jeg har beskrevet. Vi hygger os meget sammen og griner og sådanne ting, men den lille djævel af de dumme bonus- mors følelser ligger gemt i baghovedet. Damn...

Nemlig. Jeg synes også vi hygger rigtig godt nogle gange og laver meget tit ting sammen, tager på ture og så videre.

Men til tider går det ikke godt. Faktisk er det nemmere at være alene med hende. Når hendes far er der bliver hun fræk overfor mig, ignorerer mig, svarer igen og laver scener. Med hormonerne helt uden på tøjet er det svært at takle synes jeg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.