Er jeg den eneste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Vingummien

nutche skriver:

ja der står jeg lidt mere lige med min mand. jeg har nelig 3 børn fra tidligere og han har kun 1.
jeg har snakket med ham om det, og indrømmet hvordan jeg har det. men da han altid har været bonus far, har han det ikke på samme måde.
han er vant til at der er andre børn inde i billedet, og han har ingen problemer med at elske mine børn som han segne. (forklaringen dertil er lidt for lang til at komme her)
heldigvis har han stor forståelse for hvordan jeg har det, og ved det er noget jeg arbejder med.
tror også der er stor forskel på hvor gamle børnene er. det er fx. meget nemmere at blive bonusforælder for en 2 årig end for en 9 årig.

Hun er 4 hende her, og ik særligt nemt faktisk.

Men ja en 2 årig vil være nemmere el en baby. Tror også det er nemmere for den der bor med moren som barnet bor fast ved end at være sammen med den der har sammenkvem. Tror jeg i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Vingummien

Zelania skriver:

Hej du.

Det kan jeg udemærket godt følge dig i. Min kæreste har også et barn på 2½ fra tidligere forhold, hvor moren virkelig kan formå at skabe problemer og lave ballade.

Jeg vil heller ikke sige det altid er lutter lagkage når hans barn er her. JEg syntes det kan være rigtig svært. Og der er mange følelser man tumler med. Men som sagt er der mange fordomme om hvad der er rigtigt at føle.

Isåfald ville jeg lyve hvis jeg sagde det ikke kunne være møg hamrende irreterende/træls, men man kan jo ikke rigtig gøre noget ved det.

Man skal bare ikke lade det gå ud over børnene.
Men selfølgelig kan det være svært at slås med alle tankerne alene, for det er ikke altid det er så rart at skulle sige til en man elsker, ved du hvad, jeg syntes dit barn er skide træls i dag.

Klem herfra

ja det er sku rigtig, for de ser det ik på samme måde.

Frank kan blive helt fornærmet hvis jeg siger min mening, han får det altid til at blive være end det er.
Har prøvet at forklare det mange gange, men kan godt se det fra hans sidde.

Han siger jeg skal forstå ham, men så skal han også forstå mig. Er det ik rigtig

Anmeld

28. juli 2009

Vingummien

Miamaja skriver:

Nej, det er ikke lutter lagkage at have et barn der kommer udefra en gang imellem fordi man skal kunne forholde sig til ex'en, og barnet samt altid respektere barnets mor, og det er ikke altid nemt. det hele handler om at sporge sig selv, fra begyndelsen, vil jeg idet hele taget have det. for det folger med uanset hvad. det er en saakaldt pakke man faar med den person man gerne vil leve med, og det er baade det sure med det sode  

det idealle er at have en mand der ikke har born fra tidligere forhold, og hvis han har, saa er born fra en enkelt ex fra tidligere forhold det maksimale for mig. hvis det var flere ex'ers born end det, jeg skulle forholde mig til paa den bedst mulige maade, saa var jeg nok staaet af.

Ja, var jeg helt sikkert også.

Men moren til barnet fylder en del. Og det gider man faktisk ik, for er ik kun et barn der følger med det er også en x kæreste man skal se hver anden weekend og det gider man jo egentlig ikke. Og de vil jo altid på et el andet plan have noget sammen, de har jo et barn.

Anmeld

28. juli 2009

Lone Jakobsen

suanne85 skriver:

Hun er 4 hende her, og ik særligt nemt faktisk.

Men ja en 2 årig vil være nemmere el en baby. Tror også det er nemmere for den der bor med moren som barnet bor fast ved end at være sammen med den der har sammenkvem. Tror jeg i hvert fald

mit bonus barn er 10 og bor pt. ved os. vi har boet sammen det sidste år.....og nej det er heller ikke nemt. men efter august bliver det os der er weekend forældre til ham, så må vi se hvordan det bliver.
jeg har aldrig prøvet det før...med kun at ha et barn hver anden weekend. så er da ret spændt på hvordan det bliver. især fordi reglerne er meget forskellige i de 2 hjem.

Anmeld

28. juli 2009

Vingummien

nutche skriver:

mit bonus barn er 10 og bor pt. ved os. vi har boet sammen det sidste år.....og nej det er heller ikke nemt. men efter august bliver det os der er weekend forældre til ham, så må vi se hvordan det bliver.
jeg har aldrig prøvet det før...med kun at ha et barn hver anden weekend. så er da ret spændt på hvordan det bliver. især fordi reglerne er meget forskellige i de 2 hjem.

Det med regler er meget slem her ved os. Når vi siger nej sp kommer den her : Hvornår henter mor mig. for sådan tænker de jo for hun er meget forkælet ved sin mor.

Og jeg er træt af at høre om sin mor og gør jo hendes far ked af det.

Anmeld

28. juli 2009

Zelania

suanne85 skriver:

ja det er sku rigtig, for de ser det ik på samme måde.

Frank kan blive helt fornærmet hvis jeg siger min mening, han får det altid til at blive være end det er.
Har prøvet at forklare det mange gange, men kan godt se det fra hans sidde.

Han siger jeg skal forstå ham, men så skal han også forstå mig. Er det ik rigtig

Helt bestemt, i sådan en situation er man nødt til at lytte til hinanden og tale om det selvom det kan være svært uden nogle bliver sure.

Men det er selfølgelig heller ikke alt man fortæller sin partner i sådan en følsom situation.

Men selfølgelig kommer det hele jo an på situationen og hvordan man er som personer.

Anmeld

28. juli 2009

Vingummien

Zelania skriver:

Helt bestemt, i sådan en situation er man nødt til at lytte til hinanden og tale om det selvom det kan være svært uden nogle bliver sure.

Men det er selfølgelig heller ikke alt man fortæller sin partner i sådan en følsom situation.

Men selfølgelig kommer det hele jo an på situationen og hvordan man er som personer.

Nej man fortæller ikke alt selvom man egentlig burde gøre det, men man vil jo ik såre mere end højst nødvendig.

Anmeld

28. juli 2009

Zelania

suanne85 skriver:

Nej man fortæller ikke alt selvom man egentlig burde gøre det, men man vil jo ik såre mere end højst nødvendig.

Det kender jeg godt. Hvis du har brug for at tale om det er du velkommen til at sende en mail til mig

Anmeld

28. juli 2009

Miamaja

suanne85 skriver:

Ja, var jeg helt sikkert også.

Men moren til barnet fylder en del. Og det gider man faktisk ik, for er ik kun et barn der følger med det er også en x kæreste man skal se hver anden weekend og det gider man jo egentlig ikke. Og de vil jo altid på et el andet plan have noget sammen, de har jo et barn.

Ja, man skal altid huske.. at vaelger man at faa barn med en, saa er man altid for resten af livet, forbundet  til denne person.

derfor vil jeg opfordrer alle derude til, at taenke sig meget grundigt om, naar man vaelger at blive gravid med en. Du vil nemlig haenge paa ham/hende resten af livet

Anmeld

28. juli 2009

ekzunz

suanne85 skriver:

Det med regler er meget slem her ved os. Når vi siger nej sp kommer den her : Hvornår henter mor mig. for sådan tænker de jo for hun er meget forkælet ved sin mor.

Og jeg er træt af at høre om sin mor og gør jo hendes far ked af det.

Du skal huske på at sådan siger hun højst sandsynligt også til hendes mor.
Og alt afhængigt af hvordan forholdet til ex'en er, så vil hun måske indrømme det - men hvis forholdet er anspændt vil de færreste indrømme at de får den smidt i nakken Men det er altså meget almindeligt, og ikke nødvendigvis et udtryk for at hun er forkælet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.