Sabsy skriver:
....... Har du så set på om det er fordi det er sindsygt fedt nu og ikke har tænkt længere over det en lige nu,
Eller har du både tænkt mobning og yderligheder?
Ser bare tit navne hvor jeg tænker; "Det mener du bare ikke?"
Er navnet valgt for "dit" behov eller for dit barns?
Kan i forstå hvad jeg mener, synes selv det lyder forvirrende men håber i er med 
Vi brugte hele graviditeten på, at snakke om navne og besluttede os først, da bettemanden var kommet ud.
Herhjemme har det været vigtigt, at det passede til faserne i livet - baby, barn, teenager og voksen.
Det har også, for os, været vigtigt at se hvad der gemte sig i babyhulen før vi kunne beslutte hvad den lille fyr var for én

Vi kunne så ikke beslutte os - han fik først navn da han var 4-5 dage gammel - så vi skrev navnene på papirlapper, rullede dem til kugler og trak på skift en navn. Vi lagde så navnet på ham og stod og sagde det lidt, mens vi kiggede på ham, og vi var ikke i tvivl da det var der rigtige navn der lå på ham - vi havde altså 6 navne.
Jeg er fuldstændig enig med dig i, at mange navne i dag er SÅ specielle at det virker som om, at forældrene bare har ville have et så anderledes navn som muligt - men tænker da at de må syntes at det er pænt trods alt?!
Anmeld