Når du vælger navn til dit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.839 visninger
60 svar
47 synes godt om
11. februar 2013

Sabsy

....... Har du så set på om det er fordi det er sindsygt fedt nu og ikke har tænkt længere over det en lige nu,

Eller har du både tænkt mobning og yderligheder?
Ser bare tit navne hvor jeg tænker; "Det mener du bare ikke?"

Er navnet valgt for "dit" behov eller for dit barns?
Kan i forstå hvad jeg mener, synes selv det lyder forvirrende men håber i er med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

MortilElias2010

Sabsy skriver:

....... Har du så set på om det er fordi det er sindsygt fedt nu og ikke har tænkt længere over det en lige nu,

Kan i forstå hvad jeg mener, synes selv det lyder forvirrende men håber i er med

Jeg tænker når jeg støder på et fantastisk navn, aller først - wow fedt ok, lad se - og så bruger jeg ALTID det scenarie med barnets (dvs. det voksne barns) første jobsamtale hvor jeg ser det række hånden ud og præsentere sig selv med efternavn - det virker hver gang!  

Anmeld

11. februar 2013

Mettefpigen

Jeg ser bare på hvor godt jeg kan lide det... Men nu var der kun 1 navn vi begge kunne lide så det var ikk noget problem.... Vil ikk kalde mit barn noget som jeg ikk kunne lide...

Anmeld

11. februar 2013

Sabsy

MortilElias2010 skriver:

Jeg tænker når jeg støder på et fantastisk navn, aller først - wow fedt ok, lad se - og så bruger jeg ALTID det scenarie med barnets (dvs. det voksne barns) første jobsamtale hvor jeg ser det række hånden ud og præsentere sig selv med efternavn - det virker hver gang!  

Det er også det jeg tænker, navnet skal jo passe til hele livet..

Anmeld

11. februar 2013

Rsa

Mine børns navne er valgt ud fra, at det var navne vi kunne lide... Valgt med hjertet

Der er navne jeg godt kan lide og navne jeg synes mindre om, som med alle andre... Er stødt på navne som østen, nugga, rumle mm. Men et eller andet sted må de forældre jo om det. 

Nogle navne har mere mobbe potentiale end andre og tror absolut ikke der er nogle forældre der vælger navne på baggrund af, at det er mobbe potentiale

Jeg hedder Randi, da min farmor hørte hvad eg skulle hedde, sagde hun: åh, nej... Så bliver hun drillet med 'randi mig i røven' - rend mig i røven... Jeg har aldrig, i mit 30 år lange liv, hørt nogle bruge mit navn på den måde... Først da Polle fra Snave og jul på Vesterbro blev hittede, blev mit navn aktuelt at lave sjov med. 

Men absolut kun for sjov!

Børn der mobber, vil altid mobbe - om det er et navn der starter det, så er min filosofi, at mobberen så bare vil finde noget ander at mobbe en person med!

Anmeld

11. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har valgt thea og alberte's navne ud fra hva vi godt ku li! Thea er opkald efter min mormor, som endlig ik var ret glad for sit navn, men jeg elsker det. Vh stine

Anmeld

11. februar 2013

Sabsy

Rsa skriver:

Mine børns navne er valgt ud fra, at det var navne vi kunne lide... Valgt med hjertet

Der er navne jeg godt kan lide og navne jeg synes mindre om, som med alle andre... Er stødt på navne som østen, nugga, rumle mm. Men et eller andet sted må de forældre jo om det. 

Nogle navne har mere mobbe potentiale end andre og tror absolut ikke der er nogle forældre der vælger navne på baggrund af, at det er mobbe potentiale

Jeg hedder Randi, da min farmor hørte hvad eg skulle hedde, sagde hun: åh, nej... Så bliver hun drillet med 'randi mig i røven' - rend mig i røven... Jeg har aldrig, i mit 30 år lange liv, hørt nogle bruge mit navn på den måde... Først da Polle fra Snave og jul på Vesterbro blev hittede, blev mit navn aktuelt at lave sjov med. 

Men absolut kun for sjov!

Børn der mobber, vil altid mobbe - om det er et navn der starter det, så er min filosofi, at mobberen så bare vil finde noget ander at mobbe en person med!

Jeg vil give dig helt ret med hensyn til det med mobberi - men hvis folk døber deres barn Nugga, mener jeg personligt bare ikke der er taget højde for barnets behov.. Uden det skal støde!

Anmeld

11. februar 2013

Rsa

Sabsy skriver:

Jeg vil give dig helt ret med hensyn til det med mobberi - men hvis folk døber deres barn Nugga, mener jeg personligt bare ikke der er taget højde for barnets behov.. Uden det skal støde!

Forstår godt din pointe og du støder ikke mig med din udtalelse....

Synes efterhånden at alles børn er så specielle at de skal have så unikke navne som muligt,g sådan som 'navne moden' har ændret sig de sidste år, er der efterhånden ikke mere nogle underlige navne. Det er mere underligt atstøde ind i nyfødte børn i denne tid der hedder Michael, Henrik, kåre, Ole osv. Du ved had jeg mener

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

Rsa skriver:

Forstår godt din pointe og du støder ikke mig med din udtalelse....

Synes efterhånden at alles børn er så specielle at de skal have så unikke navne som muligt,g sådan som 'navne moden' har ændret sig de sidste år, er der efterhånden ikke mere nogle underlige navne. Det er mere underligt atstøde ind i nyfødte børn i denne tid der hedder Michael, Henrik, kåre, Ole osv. Du ved had jeg mener

Ved præcis hvad du mener - mange bruger også Carl/Karl og Hans rigtig meget, også tit i sammen med et andet fornavn, hvilket kan være fedt!

Må indrømme da min veninde døbte hendes søn Michael for nyligt, der stod jeg og gloede lidt, fordi det var underligt i mine ører.. Men ungen er da stadigvæk enormt bedårende trods navnet

Anmeld

12. februar 2013

Sara.

Vi har valgt to navne herhjemme som vi som forældre rigtig godt kan lide og synes er smukke.

Vi har ikke kigget på top 20 listen og tænkt det ikke må være der, vi harheller ikke droppet et navn fordi det er specielt.

Vi har bare fundet to navne som er perfekte til lige vores børn

Og det ene viser sig så at være ret populært, Lærke, hvor i mod min søns navn er mere specielt, nemlig Nor.

Mht mobning så vil t navn ikke kunne sikre at ens barn er mobbe frit... Så er der bare noget andet der kan mobbes med. Ligesom børn med almindelige navne også kan udsættes for mobning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.