Vi har tænkt over betydningrn for både os og barn, begge vores har bibelnavne, har ønsket de ikke måtte være lange, de skulle være pæne og seriøse, dette især ud fra at jeg har en veninde, hvor hun selv synes hun har et useriøst navn
Daniel og Dina - synes de er enkele, nemme at udtale, noget de fleste kan stave til uden en masse forklaringer, passer både til barn, teenager, voksen og gammel.
På forhånd undskyld.intet myntet på dem som kan lide navnet og har brugt det... Jeg synes feks Sigurd er et lidt sjovt navn og lidt useriøst, så ville ikke selv bruge det. Nu var Sigurd et eksempel og er jo mange navne, og heldigvis vi er forskellige, men nogle navne er i min verden off-limit hvor Sigurd bare ikke er mig, der er nogle navne for underlige, de navne som feks i forvejen er noget: feks blomsternavne, (lilly og rosa er dog pæne, men rose synes jeg er på den anden side af grænsen) navne som birk, sol, sne, stig, sten, paprika, rosin osv
Håber ikke jrg har fornærmet nogen, er ikke meningen, og heldigvis er vi jo forskellige, og nogle synes jo nok mine ungers navne er for almindelige eller ikke er dem, og det skal der jo være plads til. I min verden kan man heller ikke forvente at alle synes lige godt om barnets navn, hvis man vælger et meget specielt navn, og/eller en anderledes stavemåde som feks Christophpher
Anmeld