Pasta farve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Ja fik opskriften til drømmekage af dotd engang. Så lavede jeg bare en potion, som jeg så delte i 3 lige stor potioner, så jeg så farver hver sin farve. 

Her er jeg nu også af købe bunde!! Vh stine

Det lyder altså sejt

nu spørg jeg nok dumt men skal der så stadigvæk noget imellem bundene ? Eller hvordan foregår det ?

vil du dele opskriften ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
MarleneOlsen skriver:

Undskyld jeg bryder ind ;D men kunne faktisk godt tænke mig den opskrift der . Min søn bliver snart 4 . Og han ville elske det

Deler den gerne. I min bog har jeg skrevet den ind som DotD drømmekage.

500g hvedemel.

500g sukker.

100g flydende margarine.

8 æg.

4dL mælk/ kærnemælk ( jeg bruger kærnemælk ) 

6tsk bagepulver.

4 tsk vaniliepulver.

Sukker og margarine piskes godt sammen. Tilsæt 1 æg af gangen. Resten vendes i. Der er til en stor bradepande eller 3 store runde springforme. Bages midt i ovnen på 200 grader til de er færdige. Husk at smøre springformen godt med smør, inden i hælder dejen i!! Vh stine

Anmeld

1. februar 2013

StineW79

bøllen skriver:

Det lyder altså sejt

nu spørg jeg nok dumt men skal der så stadigvæk noget imellem bundene ? Eller hvordan foregår det ?

vil du dele opskriften ?

Har lige skrevet opskriften i et andet svar. Ja du putter stadig fyld imellem lagene. Der ka du jo selv vælge hva du bedst ka li. Vh stine

Anmeld

1. februar 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Har lige skrevet opskriften i et andet svar. Ja du putter stadig fyld imellem lagene. Der ka du jo selv vælge hva du bedst ka li. Vh stine

perfekt - takker

gemt & udskrevet

Anmeld

1. februar 2013

StineW79

bøllen skriver:

perfekt - takker

gemt & udskrevet

Var så lidt! Vh stine

Anmeld

1. februar 2013

Victoria2013

bøllen skriver:

Sådan en har vi ikke i nærheden, så skulle gerne være i en butik i nærheden eller nettet.

er det et godt sted og handle ??

kan sDet mon svare sig hvis det kun er en farve jeg skal bruge ??

Jeg er meget glad for Specialkøbmanden 

... og jeg er blevet stor tilhænger af pastafarve efter jeg opdagede det, bruger slet ikke frugtfarve længere. Pastafarve holder længere og der skal så lidt til for at det farver. Plus, hvis man farver glasur, så gør det ikke glasuren "tyndere", som frugtfarve fx gør, det kan jeg også godt lide

Anmeld

1. februar 2013

bøllen

Kia2013 skriver:

Jeg er meget glad for Specialkøbmanden 

... og jeg er blevet stor tilhænger af pastafarve efter jeg opdagede det, bruger slet ikke frugtfarve længere. Pastafarve holder længere og der skal så lidt til for at det farver. Plus, hvis man farver glasur, så gør det ikke glasuren "tyndere", som frugtfarve fx gør, det kan jeg også godt lide

Ok det er en hel ny verden for mig

Så man kan bruge det til glasur også, det var jo smart. Så de havde en kasse med blandet farver. Men skal kun lave denne ene kage, så tænker det nok er spild. Hvor længe kan det holde sig ?

Anmeld

1. februar 2013

Victoria2013

Ok det er en hel ny verden for mig

Så man kan bruge det til glasur også, det var jo smart. Så de havde en kasse med blandet farver. Men skal kun lave denne ene kage, så tænker det nok er spild. Hvor længe kan det holde sig ?

Du kan jo bruge den til flere ting... farve fondant, farve kagedej, farve glasur og selvfølgelig frosting til cupcakes

Jeg ved faktisk ikke helt hvor længe de kan holde sig, men mine har i hvert fald stået i mange måneder og er stadig fine og man bliver ikke syg af dem  

Anmeld

1. februar 2013

bøllen

Kia2013 skriver:

Du kan jo bruge den til flere ting... farve fondant, farve kagedej, farve glasur og selvfølgelig frosting til cupcakes

Jeg ved faktisk ikke helt hvor længe de kan holde sig, men mine har i hvert fald stået i mange måneder og er stadig fine og man bliver ikke syg af dem

må simpelthen til at bage en masse  Så kommer vi da i kageform.

Ok det var jeg ikke klar over, men har som sagt også kun bagt 1 enkelt kage

Anmeld

1. februar 2013

Victoria2013

bøllen skriver:

må simpelthen til at bage en masse  Så kommer vi da i kageform.

Ok det var jeg ikke klar over, men har som sagt også kun bagt 1 enkelt kage

Yeps, de er dødsmarte... lavede lige en hurtig google-søgning, nu blev jeg jo nysgerrig. Gode pastafarver skulle kunne holde i et par år, hvis bare man holder dem "rene" - jeg bruger tandstikker til at tage farven med fra 'bøtten', en ny tandstikker hver gang, så der aldrig kommer noget forkert snask ned i... det virker helt fint og tandstikkere er jo heldigvis billige og man skal jo sjældent bruge vildt meget farve alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.