Sakris skriver:
Ja sorry, masser af hormoner!
Den eneste der fokusere på din alder er altså dig. Og du fokusere rigtig meget på den, kan jeg se! Jeg skrev jo netop at jeg ikke havde nogle fordomme om alder, fordi jeg selv var vokset op med en ung mor. (Og hun var også fuldkommen seriøs, med uddannelse, job og uden gæld og jeg ville aldrig bytte min barndom for noget, for den var sjov!).
Kan se at jeg har misset den med at du har skrevet at hun skal spørge ham. Og det vil jeg gerne lige undskylde. For det giver jo straks et helt andet udfald.
Så altså I blev også enige om ikke at bruge prævention ved den første? For så kunne det jo næppe komme som en overraskelse? Men du ville ikke vide af at der kunne komme et barn ud af det?
Dog synes jeg stadig det er umodent at få børn på de premisser du/I har sat jer selv overfor. At du så når I stod og ventede barn, har taget ansvaret, haft økonomisk sikkerhed (og uden tvivl er blevet super gode forældre) er jo blot super godt gået og slet ikke det jeg har betvivlet i det jeg skrev før.
Havde jeg fået barn med min kæreste som 21 årig var det ihvertfald bare ikke gået så "nemt" som med jer. For selvom du er en mand er I alle MEGET forskellige, og nogle mænd bliver altså først modne til rollen i 30'erne (hvilket jeg stadig ikke synes er for gammelt).
Jeg tænker bare hvor gammelt du egentlig tror 27 er, når du betvivler om man overhovedet bliver moden hvis man ikke er det på det tidspunkt? Som du selv skriver er der rigtig mange ting der forandres og jeg kan godt forstå at det kan skræmme nogle helt vildt. For hvis der er noget der er uforudsigeligt er det et barn.
Personligt har jeg den holdning at børn ikke bare skal komme hvis de kommer, men at de skal vælges til fordi man har et overskud af kærlighed som man har plads til at dele ud af.
Men er da super lettet hvis jeg bare har misforstået det du skriver!
Og ja er absolut enig i at der er fordele og ulemper ved alle aldre. og derfor har jeg heller ikke fordomme om alderen men oppunerede mod det skrevne.
Er da ked af at du ikke har din mor mere, og kan godt forstå dine tanker herom. Jeg er altså heller ikke en gammel mor (ifølge mig selv). Jeg blev mor som 25 årig så har netop et barn der har både bedsteforældre og oldeforældre og det er fantastisk og ville da også synes alle børn skal have det. Men kan dælme også forstå dem der skal have lang uddannelse, karriere og gøre plads til børnene senere i livet. Pointen er også bare at jeg virkelig synes begge parter skal være klar.
Hvorfor er det umodent at man bevidst ikke bruger prævention, og dermed ved at de to streger kommer på et tidspunkt, og så bare er klar når babyen er i maven ?
Tror personligt at det at jeg mistede min mor "tvang" mig til at blive voksen.. Havde jo pludselig en hel del mere ansvar, bla. Overfor min far som var opløst af sorg.
er selv fint tilfreds med de primisser vi har .. Så har lidt svært ved at se det umodne i det .