Hvad sover jeres i i vuggestuen/dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Nea85

Maja88 skriver:

aprilla sover i en hummeldragt og uld vanter fra joha.. ved ikke om hun sover med hat... hun ligger i barnevognen som jeg har lagt aviser i bunden på og så en junior dyne

Det lyder jo som om, børnene sover i nogenlunde ens tøj, men det bekymrede mig lidt at hendes hænder og arme var så kolde. Jeg må jo prøve mig lidt frem med ekstra tøj, varmere vanter og evt. flyverdragt i stedet for fleecedragten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Nea85

Baagøe skriver:

Laura sov i fleecejakke med thermohandsker i sin voksipose og hun har altid være varm

Gik hun i vuggestue eller dagpleje?
Som jeg har skrevet tidligere har vi nemlig en dunpose, som hun sover i herhjemme, og der er hun fint varm bare med trøje, termojakke, vanter og hue udover body og strømpebukser. Men det min tvivl går på er, om det bliver for besværligt for pædagogerne at skulle sætte selen i og ud hver dag, da sengetøjet ligger i varmeskab natten over..

Der er jo ikke andet for end at spørge dernede..

Anmeld

27. januar 2013

Nea85

morethanperfect skriver:

Oscar sover i en tynd jakke , hue , handsker , og sine alm. bukser ..

Han er fin varm når han blir taget op ..

Og selvf. også sin dyne

Det lyder som om, at han har forholdsvis lidt tøj på i forhold til nogle af de andre børn, men han er måske også et varmt barn.
Det synes jeg ikke umiddelbart at Clara er - men jeg må jo prøve mig lidt frem med mere tøj og evt. flyverdragten.
Der er intet problem herhjemme, der er hun altid fint varm

Anmeld

27. januar 2013

6800

Svenne skriver:

Ulddragt fra Joha! Så er han aldrig for kold - men heller aldrig for varm! Købte str. 90 og det er nu 3. vinter han bruger den!

Mit bedste køb til Arthur overhovedet.

Dobbelt-lag bomuldshue, halsnisse, fleeceluffer og strikstrømper.

netop, den har vi også til Madicken, den er fantastisk, hun er aldrig kommet for kold eller for varm ind

Anmeld

27. januar 2013

6800

Nea85 skriver:

Godaften!

I fredags da jeg hentede Clara i vuggestue, var hun næsten lige vågnet. Jeg lagde mærke til, at hun havde kolde arme og hænder. Hun sover i sit almindelige tøj med en uldtrøje og molo-fleecedragt udover og uldsokker, hue og vanter. Men jeg tror desværre det er for koldt

Hjemme sover hun også ude på åben altan, men her ligger hun i en dunpose med sit almindelige tøj samt uldtrøje og termojakke og selvfølgelig vanter og hue, og der er hun fint varm.

Jeg vil se om jeg kan finde en varmere dragt med foer til vuggestuen. Er der en, I kan anbefale?
Og hvad sover jeres i i vuggestuen/dagplejen?

ulddragt fra Joha, elefanthue, dyne og tæppe de dage det er virkeligt koldt....

Anmeld

27. januar 2013

Nea85

6800 skriver:

netop, den har vi også til Madicken, den er fantastisk, hun er aldrig kommet for kold eller for varm ind

Det kan være, at jeg skal ud og investere i den så
Har hun bare almindeligt tøj indenunder, eller er det nødvendigt med en ekstra trøje udover?

Anmeld

27. januar 2013

Tullepoder

Nea85 skriver:

Hehe, ja, det lyder af vildt meget, men det er nok fordi det er remset op, for når man ser barnet med det på, virker det jo ikke voldsomt

Nej, det gør det nemlig ikke måske derfor min vasketøjs bunke aldrig forsvinder helt

Anmeld

27. januar 2013

Nea85

Tullepoder skriver:

Nej, det gør det nemlig ikke måske derfor min vasketøjs bunke aldrig forsvinder helt

Pyha, kender problemet. Selvom man når helt i bund en skønne dag, er den igen halvt fuld når dagen er omme

Anmeld

27. januar 2013

hautecouture

Nea85 skriver:

Godaften!

I fredags da jeg hentede Clara i vuggestue, var hun næsten lige vågnet. Jeg lagde mærke til, at hun havde kolde arme og hænder. Hun sover i sit almindelige tøj med en uldtrøje og molo-fleecedragt udover og uldsokker, hue og vanter. Men jeg tror desværre det er for koldt

Hjemme sover hun også ude på åben altan, men her ligger hun i en dunpose med sit almindelige tøj samt uldtrøje og termojakke og selvfølgelig vanter og hue, og der er hun fint varm.

Jeg vil se om jeg kan finde en varmere dragt med foer til vuggestuen. Er der en, I kan anbefale?

Aya sover i strømpebukser+bukser samt en langærmet body med en tynd trøje udover. I hendes vuggestue har de sådan nogle dragter de sover i - ved ikke hvad de er lavet af, men de minder lidt om en blød termodragt. Der er også fødder og hænder i, så ingen vanter, men hun har selvfølgelig en hue på - hun er dejlig varm  (I hvert fald de gange jeg har hentet hende og hun stadig sov)

Anmeld

27. januar 2013

hautecouture

Nea85 skriver:

Godaften!

Aya sover i strømpebukser+bukser samt en langærmet body med en tynd trøje udover. I hendes vuggestue har de sådan nogle dragter de sover i - ved ikke hvad de er lavet af, men de minder lidt om en blød termodragt. Der er også fødder og hænder i, så ingen vanter, men hun har selvfølgelig en hue på - hun er dejlig varm  (I hvert fald de gange jeg har hentet hende og hun stadig sov)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.