hvorfor de dumme blodprøver :'( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

Nadia&Daniel

Bid i det sure æble  og få det overstået

Da jeg mistede vores første (før Laura), fik jeg taget blodprøve 1 af om ugen - 4-5 uger i træk  men sådan var det bare..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Jeg kan så inderligt godt forstå dig, jeg har alle dage været hunderæd for nåle og haft det kvalmet og ja du ved koldsved i hænderne når der skulle tages prøver..

Og jeg er også svær at stikke i, da mine blodårer ligger meget dybt, i min første graviditet kunne min læge ikke finde ud af at stikke mig, tror han prøvede 3-4 gange, så sendte han mig ind til laboranten og hun måtte også prøve en 3 gange og fik også givet mig en ordentlig blod ansamling.. Da jeg så fik at vide der var vrøvl med mine blodprøver, så vi de så søde at sende mig til et rigtigt laboratorie hvor de ikke laver andet dagen lang end at tage blodprøver fra folk til diverse ting, og ÉT stik og der blev taget alle de prøver de skulle bruge, uden jeg lagde mærke til det og sidenhen starter jeg bare med at be om at komme på laboratoriet med det samme og der er ingen problemer..

Jeg kan dog heller ikke helt forstå du kunne komme igennem din første graviditet uden nogen som helst blodprøver..

Det er jo helt standard at der tages blodprøver først i graviditeten for at tjekke for forskellige sygdomme(syfillis, HIV, rubella, mfl.) og din blodtype samt om du er rhesus negativ da det kan have stor betydning for dig og de næst kommende børn hvis du er rhesus negativ men de ikke er..

Senere skal der tages blodprøve til NF-risikovurderingen

Og har du en historie med diabetes eller er overvægtig skal du til glukosebelastning hvor der også tages blodprøve..

Desuden kan du jo risikere, som mig, at skulle have lagt v-drop under fødselen og der er andre ting der kan ske som altså indvolverer nåle..

I virkeligheden er du og dit barn bedst tjent med at du overvinder din frygt for de dumme nåle og folk er søde og rare, hvis du fortæller dem du ikke har det godt med det, så skal de nok gøre deres bedste for at berolige dig og gøre det så hurtigt og smertefrit som muligt, det kan jeg garantere!!

tak det er jeg glad for at høre, jeg har lige snakket med min læge, og sagde jeg var så bange, men nu tager jeg derud imorgen, og min kære kæreste tager med mig, hvis han ikke tager med kommer jeg ikke selv derud

så det er så dejligt han vil tage med mig. og så må jeg tage det som det kommer ... føler bare jeg er syg idag , og katede os op til morgen pga jeg er så bange for den latterlige nål.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Bid i det sure æble  og få det overstået

Da jeg mistede vores første (før Laura), fik jeg taget blodprøve 1 af om ugen - 4-5 uger i træk  men sådan var det bare..

ja får det overstået imorgen, kæresten tager med mig så det er dejligt...

og øv med dig., men man klare det jo

hvis jeg besvimer vågner jeg vel op igen

Anmeld

23. januar 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

ja får det overstået imorgen, kæresten tager med mig så det er dejligt...

og øv med dig., men man klare det jo

hvis jeg besvimer vågner jeg vel op igen

Godt kæresten tager med dig  

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det er også det væreste i verden jeg hader det, jeg bliver også vildt syg et par dage før ondt i maven fryser sveder får dårlig mave kan ikke sove osv osv.

MEN, det er jo aldrig for sjov skyld man skal ha dem taget, og jo flere man får taget lidt mere okay bliver det men også meget lidt....

Men du kan jo evt bede om de bruger baby sløjfen, det er en mindre nål så er det ikke sikkert du syntes det er så slemt, den får min mor hver gang fordi hendes blodåre er så lille og gemmer sig rigtigt meget...

ja jeg er også syg pga jeg er så bange for det imorgen, men kæresten tager med mig, uden ham vil jeg aldrig selv komme derud..

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Godt kæresten tager med dig  

Ja han er dejlig er han

Anmeld

23. januar 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

tak det er jeg glad for at høre, jeg har lige snakket med min læge, og sagde jeg var så bange, men nu tager jeg derud imorgen, og min kære kæreste tager med mig, hvis han ikke tager med kommer jeg ikke selv derud

så det er så dejligt han vil tage med mig. og så må jeg tage det som det kommer ... føler bare jeg er syg idag , og katede os op til morgen pga jeg er så bange for den latterlige nål.

Det var så lidt..

Dejligt at din kæreste tager med og støtter dig..

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Der er ingen i Danmark der kan tvinges til noget som helst de ikke har lyst til/er bange for... (Jo fængsel) Men i lægeverdenen kan de ikke tvinge dig til noget som helst, medmindre de laver en vurdering at du i øjeblikket er midlertidig sindsyg.. Tvivler jeg på at de vil gøre her....

Du kan ikke blive tvunget til en blodprøve, tvinges til at gå til læge eller tvinges til at blive indlagt....

nej sagde lægen godt til mig, men nu tager jeg derud imorgen sammen med kæresten og får det overstået.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Mille82 skriver:

Er du overvægtigt? Det er måske en glucosebelastning du skal i uge 25?

Det med at han siger han vil have blodprøver for flere sygdomme, det er jo noget de tager på 1 gang = 1 prik, hvor de bare tager forskellige glas...det tager 10 sekunder ca

okay er glad for det går så stærkt, hvis eller de stikker rigtigt første gang

nej er bestemt ikke overvægtig, lang fra, jeg er en lille nips.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Det var så lidt..

Dejligt at din kæreste tager med og støtter dig..

ja han er dejlig er han

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.