hvorfor de dumme blodprøver :'( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.081 visninger
59 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal på ambulatoriet imorgen og ha taget nogle blodprøver ang min graviditet, men jeg VIL IKKE

da jeg ventede mit første barn fik jeg ikke 1 eneste blodprøve, og min læge er skide irriternde, han griner og siger hvornår jeg os skal have blodprøve, men vil ikke have dem, jeg er så ræd og ked af det og er helt syg idag pga jeg er så bange for det.

sidst gang der kom en nål i mig, sprøjtede der blod ud over det hele og ned i mit ansigt fordi mine blodårer er så tynde.

og er så ræd for det

kan jeg godt nægte at få de blodprøver, og hvad sker der hvis jeg ikke vil ha dem ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg skal på ambulatoriet imorgen og ha taget nogle blodprøver ang min graviditet, men jeg VIL IKKE

da jeg ventede mit første barn fik jeg ikke 1 eneste blodprøve, og min læge er skide irriternde, han griner og siger hvornår jeg os skal have blodprøve, men vil ikke have dem, jeg er så ræd og ked af det og er helt syg idag pga jeg er så bange for det.

sidst gang der kom en nål i mig, sprøjtede der blod ud over det hele og ned i mit ansigt fordi mine blodårer er så tynde.

og er så ræd for det

kan jeg godt nægte at få de blodprøver, og hvad sker der hvis jeg ikke vil ha dem ?

ja selvføglgelig kan du nægte, det ville dog være utrolig dumt..

hvis du ikke for taget blodprøve, vil du fx ikke kunne få en risikoberegning til Nakkefoldscanningen

- jeg er selv ikke særlig glad for at blive stukket i, men man må jo bare bide i det sure æble, det er kun for bebses bedste ..

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

ja selvføglgelig kan du nægte, det ville dog være utrolig dumt..

hvis du ikke for taget blodprøve, vil du fx ikke kunne få en risikoberegning til Nakkefoldscanningen

- jeg er selv ikke særlig glad for at blive stukket i, men man må jo bare bide i det sure æble, det er kun for bebses bedste ..

jeg fik da helt fine og præsise tal til nakkefoldsscanningen med min første uden nogen som helst blodprøver.

Anmeld

23. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

jeg fik da helt fine og præsise tal til nakkefoldsscanningen med min første uden nogen som helst blodprøver.

det er blodprøven OG scanningen SAMMEN der giver en præcis risikovurdering.

de kan sagtens scanne dig og se hvor stor/lille nakkefolden er, men det vil ikke give dig et reel indblik i din risiko for at få et barn med downs.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

de kan sagtens scanne dig og se hvor stor/lille nakkefolden er, men det vil ikke give dig et reel indblik i din risiko for at få et barn med downs.

okay, forstår jeg bare ikke når alt var fint og præsist sidste gang...

Anmeld

23. januar 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg mener altså oz de skulle bruge blodprøver til NF da jeg ventede Ida.. Hun er 7 mdr lige om lidt..

Det er jo oz for at være sikker på at DU er sund og rask.. Jeg havde bidt i det sure æble og gjort det.. Det er jo dig der skal bære bebs og hvis du ik er rask kan det fører komplikationer med sig.. Jeg er nu heller ik særlig begejstret for nåle, men hvad gør man ik for bebsers skyld

Anmeld

23. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

okay, forstår jeg bare ikke når alt var fint og præsist sidste gang...

det har det heller ikke været..

der er jo ikke nogen der siger at du for et barn med downs bare fordi du ikke for taget blodprøve - alt kan jo godt stadig være fint..

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

det har det heller ikke været..

der er jo ikke nogen der siger at du for et barn med downs bare fordi du ikke for taget blodprøve - alt kan jo godt stadig være fint..

ja men spørgsmålet er bare om jeg godt kan nægte det ... er virkelig ræd for det pjat

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Jeg mener altså oz de skulle bruge blodprøver til NF da jeg ventede Ida.. Hun er 7 mdr lige om lidt..

Det er jo oz for at være sikker på at DU er sund og rask.. Jeg havde bidt i det sure æble og gjort det.. Det er jo dig der skal bære bebs og hvis du ik er rask kan det fører komplikationer med sig.. Jeg er nu heller ik særlig begejstret for nåle, men hvad gør man ik for bebsers skyld

jo og forstår det godt...

men hvis det ikke var nødvendigt i første graviditet uden en eneste, så fatter jeg ikke jeg pludselig skal have 3 4 blodprøver

Anmeld

23. januar 2013

simone_jacobsen

FrkZier skriver:

Man kan aldrig få en præcis risiko vurdering.

Men som du selv skriver kan man sagtens få en vurdering kun bygget på NF. Normalt for man dog lavet en dobbelttest - altså NF og blodprøver. Blodprøverne kan vise ting som NF ikke kan - kromosonfejl osv.

Jeg tror jeg ville tage afsted til blodprøvetagning og så sige til dem derinde, at du altså har rigtig dårlige erfaringer med at få taget blodprøver, så hvis de vil være lidt ekstra forsigtige. Jeg syntes det plejer at hjælpe hvis man deler sin bekymring, hvad end det er hos lægen, tandlægen, i hjemmet eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.