Sjove, specielle og unikke navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Maja88

panik er jo et grønlandsk navn.. så meget normalt der..

har en Aprilla herhjemme..

er vild med navnet ivalo.. elna.phillipa. maximillian

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Hullabullabulla

Specielle navne kan være noget så søde når barnet er.. Ja barn.. Man skal nemlig huske på at man måske selv synes det er sødt - men passer navnet også til en teenager ? Passer navnet også til en på 45 ?

Jeg synes tit at problemet med de specielle navne er at det lidt bliver glemt hvordan det vil virke til en voksen - eller om det kan skabe mobning i skolen osv

Selv snakkede vi om at døbe vores søn Nicklas (ret almindeligt) men da efternavnet er bade ville han lynhurtigt kunne blive kaldt "spaden"

Nok resultatet af at have oplevet mobning der gør at man er lidt mere opmærksom..

Specielle navne som jeg dog er helt skudt i:

liam(er snart ikke specielt mere

liv, aya

Men navne (specielle eller ej) er altid en smagssag og sjældent noget man er helt enige om 

Anmeld

21. januar 2013

Miss Kat

tarkoflen skriver:

Jeg har hørt om en, og fra meget pålidelig kilde, som er i familie med en Find Nissen Ernst, så ja hans forældre valgte altså at døbe ham en sætning... Nogle gange skal man altså tjekke op hvordan det fornavn man har forelsket sig i passer sammen med de efternavne barnet skal have!

Haha! Åh nej dog, stakkels knægt.... Ja, du har fuldstændigt ret. Pudsigt at ingen i omgangskredsen er kommet til at fnise en smule, da de blev præsenteret for navnet i første omgang, så forældrene måske kunne tænke sig om en ekstra gang. Jeg havde en veninde engang, der kendte en Hans Lehm...  Ikke heldigt i udtale...

Anmeld

21. januar 2013

Kamilla-m

Jeg så for en mdr's tid siden på en navne hjemme side at man ku kalde sin pige for lillemor :-S.

Anmeld

21. januar 2013

Krussedulle

o1Mutte skriver:

Sad lige og læste på nettet omkring specielle navne. Og nogle af dem -
Blandt andet - OK -til en pige og -Awesome - til en dreng. Eller hvad med bare at navngive din dreng -Dreng?
(nu håber jeg ikke jeg støder nogen )

Men nu er det ret populært at kalde sit barn noget ikke alle hedder.

Så kom med jeres specielle, unikke eller sjove navne, enten jeres barns navn, eller et navn i har hørt..

Jeg kan da lige starte

Vitus
Niniane
Jacqulin (tror jeg)

Syntes de er smukke og specielle

Min mellemstes andet fornavn er Vitus Og Storm, som første.

Har også en Sylvester Mingus ikke helt vildt meget brugt

Elsker lidt specielle navne

Pixie
Vega
My

Darwin
Viggo
Hugo

Anmeld

21. januar 2013

SKR

hautecouture skriver:

Altså undskyld, men jeg forstår slet ikke det der behov for, at ens børn bare SKAL hedde noget anderledes - nærmest uanset hvor forfærdeligt det så lyder

Vores datter hedder Aya og det er da ikke et navn vi støder på ret tit (for ikke at sige aldrig), men det var ikke derfor vi valgte det... vi valgte det udelukkende fordi vi stødte på det, på nettet og synes det var utroligt smukt. Det var navne-kærlighed ved første blik 

al det der Nitte, Skat, Ok, Dag, Nat, Haj osv osv - det fatter jeg ikke noget af. . . En Nitte et jo ikke mere særlig eller speciel end en Emma..

men selvfølgelig er det en smagssag med navne og dem der vælger specielle navne gør det vel fordi de synes navnet et flot?... Jeg ville bare aldrig selv gøre det - men jeg er så heller ikke til de dforlade tøsede navne (men igen - en smagssag) 

Men er da stødt på nogle meget søde som jeg selv kunne overveje:

Frigg

Milo

Mico

.... Og de er ikke engang voldsomt særlige

Vores søn skal hedde Milo vi fandt det tilfældigt og syntes det var sødt.

Anmeld

21. januar 2013

LinLin

Britt88 skriver:

Specielle navne kan være noget så søde når barnet er.. Ja barn.. Man skal nemlig huske på at man måske selv synes det er sødt - men passer navnet også til en teenager ? Passer navnet også til en på 45 ?

Jeg synes tit at problemet med de specielle navne er at det lidt bliver glemt hvordan det vil virke til en voksen - eller om det kan skabe mobning i skolen osv

Selv snakkede vi om at døbe vores søn Nicklas (ret almindeligt) men da efternavnet er bade ville han lynhurtigt kunne blive kaldt "spaden"

Nok resultatet af at have oplevet mobning der gør at man er lidt mere opmærksom..

Specielle navne som jeg dog er helt skudt i:

liam(er snart ikke specielt mere

liv, aya

Men navne (specielle eller ej) er altid en smagssag og sjældent noget man er helt enige om 

Liam ligger faktisk nr 6 nu! (Desværre... )

Anmeld

21. januar 2013

VTL

Kay skriver:

vi får tit afvide at Elna (som vores datter hedder) er et specielt navn... mit navn er også lidt specielt... skal i altfald tit stave det for folk selvom der kun er 3 bogstaver

Min bedstemor hedder Elna, så det er vist et af de gode gamle navne 

Anmeld

21. januar 2013

Hailiesmom11

Vores datter hedder Hailie det skal vi også tit stave eller udtale...
Ellers synes jeg også Aviaya er specielt men også flot

Anmeld

21. januar 2013

Carina:-)

Miss Kat skriver:

Arhhhh så KAN man jo faktisk døbe sin søn Find Holger.... 

Ja.

Det er underligt at der ikke bliver sat flere begrænsninger mhs til forældres navnevalg.

Så at man kunne kalde sit barn bolle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.