Anonym skriver:
Er det okay at udskifte et par måltider med Nupo i løbet af dagen?
Jeg har før været på nupo kuren hvor jeg har spist nupo hele dagen - og så alm aftensmad. Nu tænker jeg at udskifte morgenmad og frokost, men i stedet for kun at drikke en shake så ville jeg drikke en shake og spise en mini bar - så jeg får 300 kcal per måltid. Spise normale mellemmåltider og alm aftensmad,
Jeg spørger fordi jeg gerne ville holde vægten på et min., da jeg i forvejen er overvægtig! Tænker at hverken baby eller min fysiske krop har godt af at tage alt for meget på 
Det tror jeg ikke er en god idé.. Men når det så er sagt har jeg ikke en skid forstand på hvordan og hvorledes, så endelig ENDELIG endelig snak med din læge først, for du må jo i princippet ikke tabe dig imens du er gravid, da de affaldsstoffer som kroppen danner når du taber dig er usunde for fosteret.. taber du dig fordi du ikke kan få mad ned er det jo en helt anden sag, men jeg synes ikke du bevidst skal tabe dig..
Da jeg blev gravid var jeg i hvert fald 25 kilo overvægtig, og jeg har altså ikke passet en disse på hvad jeg har spist, jeg har spist det jeg har haft lyst til og når jeg har haft lyst til det.. Jeg er i dag 31+3 og har ikke taget mere end 5-6 kilo på..
Så hvis du er meget bange for at tage meget på i graviditeten vil jeg jo råde dig til at spise mere fornuftigt end du evt. plejer også droppe Nupoen - også for din egen skyld, for der er mange næringsstoffer du går glip af tror jeg, hvilket kan gøre dig f.eks. mere træt end nødvendigt 
Men igen SPØRG LÆGEN FØRST 
Held og lykke!
Anmeld