Nupo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville helt bestemt spørge min læge eller jordemoder til råds. At påbegynde en nupo kur uden at have rådført sig med en læge ville i mine øjne være uansvarligt.

Uansvarligt ligefrem.. Jeg ser det nærmere som end er forsøger at tage ansvar for sin krop!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Jeg spiser sundt i forvejen!
Morgen: 1 stk grovtoast (eller allbrain) med magert ost og peberfrugt
formiddag: 1 grape
Frokost 1 stk rugbrød med sund pålæg - avokado, og masser af grønt (ofte fiskepålæg)
eftermiddag: forskelligt - nogle gange 1 stk knækbrød, andre gange 1 stk frugt
aften: grøntsager og magert kød - somme tider en smule kartofler (max 1½ kartofel svarende til 120 g)
aftenhygge: frugt, nødder, lidt slik, fedtfattig is eller ingenting

Bliver jeg ekstra sulten i løbet af dagen er det gulerøder, sugarsnaps og andet grønt der spises.

Så ville jeg holde fast i det. 

Så skal det nok gå 4 kg. er bestemt ikke meget at have taget på

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det ville jeg ikke gøre så vil jeg heller sige du skal spise mad der er masser af protiener i lige som nupoen.... feks kvark til morgenmad eller skyer med noget frugt osv... det er sundt og fyldt af protiener, når du er lækker sulten så skift lidt af det usunde ud med sund snaks

Jeg er bare ikke super god til de der neutrale mælkeprodukter.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Så ville jeg holde fast i det. 

Så skal det nok gå 4 kg. er bestemt ikke meget at have taget på

Nej men det havde jeg også kun sidst på denne tid og alligevel endte jeg på 23 kg mener jeg det var

Anmeld

6. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg har lagt min kost om - og jeg har altid dyrket meget motion.. MEN der sker ikke en skid..

Har taget 4 kg på og er i uge 19 - men jeg frygter bare at det ender med en 20-25 kg. Har et barn i forvejen og her tog jeg 25 kg hvoraf de 20 var i den sidste del af graviditeten.

Det siges bare, at når man er overvægtig, så tager barnet af det "fedt" der er i forvejen og derfor burde man som overvægtig ikke tage vildt meget på. Jeg ved selvfølgelig godt at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og du kan jo også være heldig at denne graviditet slet ikke ligner din forrige.

Har du fulgt en kostplan? Jeg var ved at diætist pga graviditetssukkersyge og hun havde en masse gode tips til hvad man skulle undgå og hvad man skulle gå efter når man f.eks handler brød. Vil også lige tilføje, at jeg ikke sultede eller udelukkende levede af salat og grovbrød, spiste faktisk meget alm.  

Anmeld

6. januar 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Nej men det havde jeg også kun sidst på denne tid og alligevel endte jeg på 23 kg mener jeg det var

Øv - men din krop må jo have brug for det Jeg ville ihvertfald ikke gå på slankekur nu hvor kroppen skal opfostre et barn.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det siges bare, at når man er overvægtig, så tager barnet af det "fedt" der er i forvejen og derfor burde man som overvægtig ikke tage vildt meget på. Jeg ved selvfølgelig godt at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og du kan jo også være heldig at denne graviditet slet ikke ligner din forrige.

Har du fulgt en kostplan? Jeg var ved at diætist pga graviditetssukkersyge og hun havde en masse gode tips til hvad man skulle undgå og hvad man skulle gå efter når man f.eks handler brød. Vil også lige tilføje, at jeg ikke sultede eller udelukkende levede af salat og grovbrød, spiste faktisk meget alm.  

Jeg har gået til diætist før jeg blev gravid, havde også held med at tabe mig en masse - men nu er økonomien ikke til det og jeg frygter at tage det hele på igen.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Øv - men din krop må jo have brug for det Jeg ville ihvertfald ikke gå på slankekur nu hvor kroppen skal opfostre et barn.

Det var heller ikke som slankekur, mere bare en pas på kost - det kan jo umuligt være sundt for barnet at moderen er så fed at hun ikke kan gå osv alle de følgesygedomme kan jo også ramme selvom man er gravid osv,

Anmeld

6. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

Jeg er bare ikke super god til de der neutrale mælkeprodukter.

Jamen så find noget brød der er det i pålæg,æg ost du skal jo bare kigge bag på tingene jeg vil sige det er meget sunder ind pulveret for det kan baby jo ikke leve af og du skal jo også have lidt fedt

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jamen så find noget brød der er det i pålæg,æg ost du skal jo bare kigge bag på tingene jeg vil sige det er meget sunder ind pulveret for det kan baby jo ikke leve af og du skal jo også have lidt fedt

Men der burde jo være alle vitaminer og minealer i nupo?

Jeg har skrevet hvad jeg typisk spiser ovenfor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.