Nupo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.457 visninger
40 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

Anonym trådstarter

Er det okay at udskifte et par måltider med Nupo i løbet af dagen?

Jeg har før været på nupo kuren hvor jeg har spist nupo hele dagen - og så alm aftensmad. Nu tænker jeg at udskifte morgenmad og frokost, men i stedet for kun at drikke en shake så ville jeg drikke en shake og spise en mini bar - så jeg får 300 kcal per måltid. Spise normale mellemmåltider og alm aftensmad,

Jeg spørger fordi jeg gerne ville holde vægten på et min., da jeg i forvejen er overvægtig! Tænker at hverken baby eller min fysiske krop har godt af at tage alt for meget på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

BigHope13

Uden at vide det så tror jeg, selvom man er overvægtig at det er noget som skal drøftes med en med mere viden. Enten din læge eller jordemoder eller hvad ved jeg. Som overvægtig tror jeg det er bedst at man "bare" holder sin vægt så godt man kan.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Uden at vide det så tror jeg, selvom man er overvægtig at det er noget som skal drøftes med en med mere viden. Enten din læge eller jordemoder eller hvad ved jeg. Som overvægtig tror jeg det er bedst at man "bare" holder sin vægt så godt man kan.

Ja det er også det jeg tænker.. Når man googler det, lyder det meget forkert at benytte sig af nupo under graviditet. Men når alternativet næsten er værre så ved jeg ikke hvad der er bedst. Kan bare se at vægten stiger meget hurtigt lige pt (siden nytår 2,2 kg)

Anmeld

6. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Er det okay at udskifte et par måltider med Nupo i løbet af dagen?

Jeg har før været på nupo kuren hvor jeg har spist nupo hele dagen - og så alm aftensmad. Nu tænker jeg at udskifte morgenmad og frokost, men i stedet for kun at drikke en shake så ville jeg drikke en shake og spise en mini bar - så jeg får 300 kcal per måltid. Spise normale mellemmåltider og alm aftensmad,

Jeg spørger fordi jeg gerne ville holde vægten på et min., da jeg i forvejen er overvægtig! Tænker at hverken baby eller min fysiske krop har godt af at tage alt for meget på

Jeg synes du skal tale med din læge eller jordemoder før du begynder på noget. Man må ikke gå på kur når man er gravid, og Nupo er jo en slankekur. Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, eller hvor meget du har taget på, men fordi man er overvægtig betyder det ikke at man tager enormt meget på - tværtimod.

Jeg var også overvægtig da jeg blev gravid og jeg tog ikke et eneste gram på, faktisk så vejede jeg 15 kg mindre 14 dage efter fødslen. Det skyldtes at jeg lagde min kost fuldstændig om og du kan gøre det samme - uden Nupo.

/Fenja

Anmeld

6. januar 2013

B&J

det ville jeg ikke gøre så vil jeg heller sige du skal spise mad der er masser af protiener i lige som nupoen.... feks kvark til morgenmad eller skyer med noget frugt osv... det er sundt og fyldt af protiener, når du er lækker sulten så skift lidt af det usunde ud med sund snaks

Anmeld

6. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville helt bestemt spørge min læge eller jordemoder til råds. At påbegynde en nupo kur uden at have rådført sig med en læge ville i mine øjne være uansvarligt.

Anmeld

6. januar 2013

LilleChelle

Hvorfor ikke bare spise sundt istedet ?

Det kan umuligt være sundt for kroppen at lave et barn og være på slankekur

Anmeld

6. januar 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Ja det er også det jeg tænker.. Når man googler det, lyder det meget forkert at benytte sig af nupo under graviditet. Men når alternativet næsten er værre så ved jeg ikke hvad der er bedst. Kan bare se at vægten stiger meget hurtigt lige pt (siden nytår 2,2 kg)

Ja jeg kan godt forstå dig, og når man i forvejen er overvægtig har man ikke just lyst til at se vægten stige. Men jeg tror stadig ikke jeg ville vælge et slankeprodukt som Nupo, men forhøre mig hos ja læge eller jordemoder hvad du kan gøre for at holde vægten stabilt.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg synes du skal tale med din læge eller jordemoder før du begynder på noget. Man må ikke gå på kur når man er gravid, og Nupo er jo en slankekur. Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, eller hvor meget du har taget på, men fordi man er overvægtig betyder det ikke at man tager enormt meget på - tværtimod.

Jeg var også overvægtig da jeg blev gravid og jeg tog ikke et eneste gram på, faktisk så vejede jeg 15 kg mindre 14 dage efter fødslen. Det skyldtes at jeg lagde min kost fuldstændig om og du kan gøre det samme - uden Nupo.

/Fenja

Jeg har lagt min kost om - og jeg har altid dyrket meget motion.. MEN der sker ikke en skid..

Har taget 4 kg på og er i uge 19 - men jeg frygter bare at det ender med en 20-25 kg. Har et barn i forvejen og her tog jeg 25 kg hvoraf de 20 var i den sidste del af graviditeten.

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvorfor ikke bare spise sundt istedet ?

Det kan umuligt være sundt for kroppen at lave et barn og være på slankekur

Jeg spiser sundt i forvejen!
Morgen: 1 stk grovtoast (eller allbrain) med magert ost og peberfrugt
formiddag: 1 grape
Frokost 1 stk rugbrød med sund pålæg - avokado, og masser af grønt (ofte fiskepålæg)
eftermiddag: forskelligt - nogle gange 1 stk knækbrød, andre gange 1 stk frugt
aften: grøntsager og magert kød - somme tider en smule kartofler (max 1½ kartofel svarende til 120 g)
aftenhygge: frugt, nødder, lidt slik, fedtfattig is eller ingenting

Bliver jeg ekstra sulten i løbet af dagen er det gulerøder, sugarsnaps og andet grønt der spises.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.