Når faren ikke vil skriver under ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Kamulla

LouiseVous skriver:

Kommunen betal så snart du har afl. papir om at faderskabssagen er igang... og samme med dåbsbidraget.

Her fik jeg det altså først da sagen var afsluttet! det godt nok snart 5 år siden, så kan godt være det er ændret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Kamulla skriver:

Her fik jeg det altså først da sagen var afsluttet! det godt nok snart 5 år siden, så kan godt være det er ændret

Hmm - det ska jeg ikk ku sige...
Men via kommunen på det tidspunkt fik jeg pr 3 mdr sidder jeg lige og kommer i tanke om. Først da sagen afsluttede 1 år og 2mdr efter min datter var født gik sagen i orden og jeg begyndte at få hver mdr den dato hun er født..

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

du får først pengene når sagen er afsluttet, men du kan søge når du har født, du kan søge fødsels pengen og barnedåbs penge sammetid... 

da jeg skulle søge gjorde jeg det igennem kommunen da jeg ønsker de lægger ud og han så skylder dem og ikke mig..

Da Noah var født og til lægen skrev jeg hans CPR (kun det første da jeg ikke kendte det sidste) adresse og fulde navn.. da Noah var født, fik K et brev om at en dreng var født den og den dato og om han vil vedkende sig faderskabet, det vil han ikke, så vi fik taget mundskrab, da det så viste sig at det var 99,8 % match skulle han skrive under om han nu vedkendte faderskabet.. og det gjorde han... gjorde han ikke det vil sagen ende for retten og der skulle tages blodprøve..

Jeg fik 6mdrs fadderbidrag med tilbagevirkende kræft... jeg fik forhøjet BP da jeg var registreret som enlig forældre

jeg har alle hans oplyser hele cprnummeret han har selv gidet mig det..
Jeg tror kun jeg kan søge børnepenge pga jeg er på KH så får man hvis ikke alt det andet.
Kan jeg godt ordnet alt det på kommunen allerede nu er 31 uger henne?

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Hmm - det ska jeg ikk ku sige...
Men via kommunen på det tidspunkt fik jeg pr 3 mdr sidder jeg lige og kommer i tanke om. Først da sagen afsluttede 1 år og 2mdr efter min datter var født gik sagen i orden og jeg begyndte at få hver mdr den dato hun er født..

så du mistede børnepenge for et helt år fra ham

Anmeld

5. januar 2013

Nemesis

jeg udfyldte papirerne med alle de data jeg havde om faderen, sendte dem ind til SFV.
De sendte så papirer til faderen om anerkendelse af faderskabet. Da han ikke reagerede første gang..eller anden gang blev han truet med at blive hentet af politiet og så fik han skrevet under.

Jeg gjorde dette allerede mens jeg var gravid..i 6 måned. Da jeg så havde født meddelte jeg SFv at den og den dato havde jeg født og så begyndte de at lave en afgørelse på børnebidraget.

Det tog 3½ måned inden det var på plads og jeg fik hverken fødsels eller dåbsbidrag.

Men kører det igennem kommunen så får du også den naturlige stigning hvert år, som min ex ikke har betalt de sidste ...bum bum 11 år.

Så hvis han ikke vil anerkende faderskabet ja så er du nødt til at vente til DNAtestning osv, men ukendt far hverken kan eller må du skrive på! DU vil ende med dagbøder!

:-) Sisse

Anmeld

5. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

så du mistede børnepenge for et helt år fra ham

Nej, fik dem hver 3. mdr sammen med alm børnepenge ... Men fra sagen var afsluttet fik jeg pr mdr.
Så har på intet tidspunkt stået uden...

Anmeld

5. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

jeg har alle hans oplyser hele cprnummeret han har selv gidet mig det..
Jeg tror kun jeg kan søge børnepenge pga jeg er på KH så får man hvis ikke alt det andet.
Kan jeg godt ordnet alt det på kommunen allerede nu er 31 uger henne?

Hva mener du med - der er det enste du kan søge når du er på kh ?

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Hva mener du med - der er det enste du kan søge når du er på kh ?

man kan søge noget før fødsel og bidrag til dåb. Men ikke hvis man er på Kontant hjælp

Anmeld

5. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

man kan søge noget før fødsel og bidrag til dåb. Men ikke hvis man er på Kontant hjælp

Det er da fra faderen man søge det støtte - så det tror jeg bestemt godt du kan

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Det er da fra faderen man søge det støtte - så det tror jeg bestemt godt du kan

jamen søgte det med min datter og fik det svar det kan du ikke fordi du er på kontanthjælp. Og min datter er 6 år idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.