Op/Ned metoden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Koen.

Sophie.Hammershøy skriver:

Hvorfor ikk? Hvis jeg må spørger

fordi jeg bare ikke kan tåle den slags metoder i mit lille hjerte, at de græder ovs for jo man tager dem op men bare for at ligge dem igen, det er slet ikke mig og ja minder meget om godnat og sov godt metoden og DEN er SLET IKKE mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

L&V

Må jeg ogs spørger dig hvorfor?

Ja det må du gerne ska se om jeg kan forklare.. Jeg tænker at børn er trygheds narkomaner så det batter og når de græder ved puttetid så er der en grundtil det og at man så tager dem op og giver dem en forhåbning om at deres behov bliver opfyld hvor efter man så ligger dem alene ned igen, det er mit moderhjerte bare ik til

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Månsson skriver:

Ja det må du gerne ska se om jeg kan forklare.. Jeg tænker at børn er trygheds narkomaner så det batter og når de græder ved puttetid så er der en grundtil det og at man så tager dem op og giver dem en forhåbning om at deres behov bliver opfyld hvor efter man så ligger dem alene ned igen, det er mit moderhjerte bare ik til

Tro mig har det på samme måde..... Kunne aldrig drømme om at lade min barn bare ligge der og græde!! Men én dag skulle der til med 20 min. gråd (selvf. oppe i mine arme og tror faktisk bare han var overtræt) og nu, ja nu faldt han i søvn lige så stille for sig selv Og har han gjort ved hver lur nu. det helt utroligt... Og hvor er det nemt.

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Lærke&Liam. skriver:

fordi jeg bare ikke kan tåle den slags metoder i mit lille hjerte, at de græder ovs for jo man tager dem op men bare for at ligge dem igen, det er slet ikke mig og ja minder meget om godnat og sov godt metoden og DEN er SLET IKKE mig

Læs det jeg har skrevet til Månsson længere nede! bare så du ikk tror jeg nogensinde kunne finde på at lade min dreng græde sig i søvn.

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Og det skal lige siges! Han ville KUN falde i søvn med en flaske, hvilket slet ikk holder jo

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Tro mig har det på samme måde..... Kunne aldrig drømme om at lade min barn bare ligge der og græde!! Men én dag skulle der til med 20 min. gråd (selvf. oppe i mine arme og tror faktisk bare han var overtræt) og nu, ja nu faldt han i søvn lige så stille for sig selv Og har han gjort ved hver lur nu. det helt utroligt... Og hvor er det nemt.

Det er jo bare rigtig flot at han kan det og det kan nogle børn jo os sagtens men tror bare mange reagere på det.. Falder han så i søvn i dine arme

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Månsson skriver:

Det er jo bare rigtig flot at han kan det og det kan nogle børn jo os sagtens men tror bare mange reagere på det.. Falder han så i søvn i dine arme

Nej i sengen
Jeg har vugget ham i armene siden han blev født og fortryder det meget, da han nu vejer 11 kilo og ikk engang er 7 mån..
Så har prøvet alt for at undgå det, ogs på grund af dårlig ryg.. Så er lykkelig for han endelig for første gang vil falde i søvn i sin seng Men holder mine hænder rundt om ham (og hans sutteklud/kanin bamse), mens jeg snakker stille og rolig, så falder han helt til ro, falder i søvn og virker meget tryg...

Anmeld

5. januar 2013

ano14316

ano14316 skriver:

Jeg har ikke brugt nogen "metode", men ahr da gjort noget lign. har ikke læst det hele.. 

Men mit har været - og er - rimelig simpelt... Og bruger det stadig og der virker bare rigtig godt også til middagslurerne.. 

Vi forbereder Magnus på at nu skal have sove, vi snakker om det, går ind og får nat tøj på, med dæmpet lys og godnat melodien kørende, så får han sin flaske og han bliver lagt i seng med et kys og godnat og lidt nus på kinden og vi forlader rummet... Når i starten rejste han sig op som en fjeder, og det fik han også lov til, og han blev sur og brokkede sig og det fik han også lov til, det er jo okay at være utilfreds og gøre opmærksom herpå, men det betyder ikke at man skal have sin "vilje". Men lige så snart han blev ked af det, reagerer vi prompte og vi kommer ind, trøster ham, giver ham sutten og putter ham igen. JEG SYNES DET ER MEGET VIGTIGT AT HAN IKKE FÅR LOV AT VÆRE KED AF DET UDEN AT VI REAGERE MED DET SAMME.

I starten tog det vel 45 min. (før tog det 1-2 timer at putte ham og så vågnede han med  20 min intervaller) i løbet af en uges tid var vi nede på 15 min til aftenputningerne. 

Så begyndte vi at bruge samme måde til middagslurerne. det er lidt sværere i starten, men min erfaring er at det vigtigste er forberedelsen på luren, at man er rolig, og siger "nu skal du ind og sove" og sådan.

Og nu er han 15 mdr. og han finder selv sin sut og sin bamse, og kommer og kigger på os indtil vi "fatter" at nu vil han altså gerne puttes.  Og så lægger vi ham bare i sin seng og 9 ud af 10 gange falder han i søvn i 1. forsøg. 

Og fordi vi nu har fået sådan en fuldstændig fast rutine, kan jeg putte ham hvor som helst og ligegyldigt om det er til lur eller nat. 

Han vågner så somregel et par gange i løbet af natten, og lige pt tror jeg at han drømmer rigtig rigtig meget og at det er derfor, da han ofte pludre i søvne, og vågner og er rigtig ulykkelig nogen gange.. 

Jeg citere lige mit eget indlæg, for jeg vil lige understrege

MAGNUS HAR ALDRIG GRÆDT SIG I SØVN

Det der typisk skete i starten var at han blev sur og ville ikke være i sengen, lige så snart vi forlod værelset, og han brokkede sig, også nogen gange meget, men jeg har ALDRIG været i tvivl om at det var andet end brok, og lige så snart det er slået over i at han er blevet ked af det, så er vi/jeg kommet ind og har trøstet ham, til han var helt rolig igen.. og det sidste gang vi har været inde hos ham, hvorefter han er faldet i søvn, har han bare ligget og kigget, og så har vi ikke hørt mere til ham og han er faldet i søvn... I starten faldt han jo sådan set næsten i søvn imens vi var der.. men det essentielle er jo at han skulle falde i søvn uden, for at undgå de mange opvågninger når vi "pludselig" var væk, da han før faldt i vores arme, og når han så blev lagt og vågende lidt op, og så fandt ud af vi var væk, blev han rigtig ulykkelig. Han var tilsammen meget mere ked af det når han faldt i søvn i vores arme, end han var efter 1. gang med den anden måde. 

Det var bare lige vigtigt for mig at pointere, at dette ikke er "godnat og sov godt", men min måde at lærer magnus på at hans forældre altid kommer hvis han er ked af det, men at det nu at man skal sove og at man falder i søvn i sin egen seng, og det er ikke farligt eller ubehageligt, men derimod kan det godt være kedeligt, og at han ikke behøver være enig med mig i det, men det er sådan det er. 

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

ano14316 skriver:

Jeg citere lige mit eget indlæg, for jeg vil lige understrege

MAGNUS HAR ALDRIG GRÆDT SIG I SØVN

Det der typisk skete i starten var at han blev sur og ville ikke være i sengen, lige så snart vi forlod værelset, og han brokkede sig, også nogen gange meget, men jeg har ALDRIG været i tvivl om at det var andet end brok, og lige så snart det er slået over i at han er blevet ked af det, så er vi/jeg kommet ind og har trøstet ham, til han var helt rolig igen.. og det sidste gang vi har været inde hos ham, hvorefter han er faldet i søvn, har han bare ligget og kigget, og så har vi ikke hørt mere til ham og han er faldet i søvn... I starten faldt han jo sådan set næsten i søvn imens vi var der.. men det essentielle er jo at han skulle falde i søvn uden, for at undgå de mange opvågninger når vi "pludselig" var væk, da han før faldt i vores arme, og når han så blev lagt og vågende lidt op, og så fandt ud af vi var væk, blev han rigtig ulykkelig. Han var tilsammen meget mere ked af det når han faldt i søvn i vores arme, end han var efter 1. gang med den anden måde. 

Det var bare lige vigtigt for mig at pointere, at dette ikke er "godnat og sov godt", men min måde at lærer magnus på at hans forældre altid kommer hvis han er ked af det, men at det nu at man skal sove og at man falder i søvn i sin egen seng, og det er ikke farligt eller ubehageligt, men derimod kan det godt være kedeligt, og at han ikke behøver være enig med mig i det, men det er sådan det er. 

Det du skriver til sidst... Lige præcis! Ogs sådan jeg har det
Jeg gør det ogs lidt på min egen måde, men stadig det med han kommer op så snart han blir ked og ned lige så snart han stopper, det virker rigtig godt på min dreng.. f.eks. her til aften skulle han ikk op en eneste gang og faldt i søvn 5 min. efter jeg lagde ham og tidligere var det mere brok end gråd, tog ham dog op 2 gange fordi jeg synes han lige skulle falde til ro og igen efter 5 min. sov han sgu igen

Jeg forlader så ikk rummet.. Og de siger man heller ikk må snakke, men det gør jeg.. Så har ogs lidt mine egne regler

Anmeld

5. januar 2013

Faith

Månsson skriver:

Jeg bruger metoden, og mit barn ligger aldrig alene og græder. Jeg forlader ikke rummet før han er stoppet med at græde, og tager ham altid op og trøster. Men så snart gråden stopper, lægger jeg ham igen og går ud af værelset. Begynder han igen går jeg ind og så starter ritualet forfra indtil han til sidst er så tryg at han sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.