Op/Ned metoden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Isaac's mor

B&J skriver:

okay.. jamen så har han jo også en sut..... han vågner ikke når han feks ikke kan finde den for vores dreng vågner når hans dyne er væk som han bruger som sut

Har prøvet mange ting det sidste stykke tid for at få ham til at sove bedre... og nu er det endelig lykkedes med denne metode !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

B&J

Sophie.Hammershøy skriver:

Har prøvet mange ting det sidste stykke tid for at få ham til at sove bedre... og nu er det endelig lykkedes med denne metode !

hvor er det bare super fantastisk

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Sophie.Hammershøy skriver:

http://www.babywhispererforums.com/index.php?topic=208990.0

Arh oki så lidt ala go nat o sov godt..

Anmeld

5. januar 2013

ano14316

Jeg har ikke brugt nogen "metode", men ahr da gjort noget lign. har ikke læst det hele.. 

Men mit har været - og er - rimelig simpelt... Og bruger det stadig og der virker bare rigtig godt også til middagslurerne.. 

Vi forbereder Magnus på at nu skal have sove, vi snakker om det, går ind og får nat tøj på, med dæmpet lys og godnat melodien kørende, så får han sin flaske og han bliver lagt i seng med et kys og godnat og lidt nus på kinden og vi forlader rummet... Når i starten rejste han sig op som en fjeder, og det fik han også lov til, og han blev sur og brokkede sig og det fik han også lov til, det er jo okay at være utilfreds og gøre opmærksom herpå, men det betyder ikke at man skal have sin "vilje". Men lige så snart han blev ked af det, reagerer vi prompte og vi kommer ind, trøster ham, giver ham sutten og putter ham igen. JEG SYNES DET ER MEGET VIGTIGT AT HAN IKKE FÅR LOV AT VÆRE KED AF DET UDEN AT VI REAGERE MED DET SAMME.

I starten tog det vel 45 min. (før tog det 1-2 timer at putte ham og så vågnede han med  20 min intervaller) i løbet af en uges tid var vi nede på 15 min til aftenputningerne. 

Så begyndte vi at bruge samme måde til middagslurerne. det er lidt sværere i starten, men min erfaring er at det vigtigste er forberedelsen på luren, at man er rolig, og siger "nu skal du ind og sove" og sådan.

Og nu er han 15 mdr. og han finder selv sin sut og sin bamse, og kommer og kigger på os indtil vi "fatter" at nu vil han altså gerne puttes.  Og så lægger vi ham bare i sin seng og 9 ud af 10 gange falder han i søvn i 1. forsøg. 

Og fordi vi nu har fået sådan en fuldstændig fast rutine, kan jeg putte ham hvor som helst og ligegyldigt om det er til lur eller nat. 

Han vågner så somregel et par gange i løbet af natten, og lige pt tror jeg at han drømmer rigtig rigtig meget og at det er derfor, da han ofte pludre i søvne, og vågner og er rigtig ulykkelig nogen gange.. 

Anmeld

5. januar 2013

Koen.

Månsson skriver:

Arh oki så lidt ala go nat o sov godt..

Det var os min tanke.. er ikke så god til engelsk men kan da forstå jeg har fat i noget af det rigtige..

Ts. ikke lige en metoder for os herhjemme, men dejligt hvis det virker for jer.. vores ældste var 2 år inden hun sov igennem så det klare jeg nok igen

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Lærke&Liam. skriver:

Det var os min tanke.. er ikke så god til engelsk men kan da forstå jeg har fat i noget af det rigtige..

Ts. ikke lige en metoder for os herhjemme, men dejligt hvis det virker for jer.. vores ældste var 2 år inden hun sov igennem så det klare jeg nok igen

Essensen er i hvert fald den samme

Anmeld

5. januar 2013

Koen.

Månsson skriver:

Essensen er i hvert fald den samme

super, jamen så er det nok ikke lige noget for mig

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Lærke&Liam. skriver:

Hvorfor ikk? Hvis jeg må spørger

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Lærke&Liam. skriver:

Nej det er heller ikke for mig

Anmeld

5. januar 2013

Isaac's mor

Månsson skriver:

Nej det er heller ikke for mig

Må jeg ogs spørger dig hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.