Er det naivt eller dumt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2009

Mira0911

Altså, det bestemmer i... Det er der ikke nogen som skal bestemme for jer... Jeres eget valg, hvad i føler for...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

LauraLW

Nu har jeg ikke børn endnu, så det er svært for mig at skrive om det bliver hårdt eller ej.... andet end hvad man kan forestille sig. - Det jeg dog vil sige, er at hvis jeg kunne ville jeg absolut ha valgt at få børn mens jeg læste! Du er sikret med barselsklip, du har alt andet lige mere tid efter barsel til det lille barn, ved sygdom etc er det nemmere at blive hjemme (man kan jo læse hjemme mens den lille er syg) etc. - Jeg nåede det ikke, men ville ønske jeg kunne.

Håber det bedste for jer, og held og lykke med beslutning og projekt når i når dertil.

Laura

Anmeld

15. juni 2009

Stineve

LauraLW skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, så det er svært for mig at skrive om det bliver hårdt eller ej.... andet end hvad man kan forestille sig. - Det jeg dog vil sige, er at hvis jeg kunne ville jeg absolut ha valgt at få børn mens jeg læste! Du er sikret med barselsklip, du har alt andet lige mere tid efter barsel til det lille barn, ved sygdom etc er det nemmere at blive hjemme (man kan jo læse hjemme mens den lille er syg) etc. - Jeg nåede det ikke, men ville ønske jeg kunne.

Håber det bedste for jer, og held og lykke med beslutning og projekt når i når dertil.

Laura

LauraLW, jeg har også hørt en del mødre sige, at de var glade for at få deres barn under studietiden... bl.a. pga studieklippene, men også fordi de så er 'klar' til at komme ud på arbejdsmarkedet bagefter, fordi de har taget barnets første sygedage under læsning, og arbejdsgiveren måske ser frem til at få en der ikke går på barsel det første år.. hvis jeg nu ventede til efter uddannelse..

Derfor ser jeg det bestemt heller ikke som en ulempe...

Anmeld

17. juni 2009

Lærke90

Hej og velkommen til

Altså jeg er 18 år og er 14 uger henne. Jeg er under uddannelse, men ved at jeg sagtens kan klare at få en lille en ved hånden- på gode godt og ondt.
Det er individuelt hvornår man er klar, og hvad man forbinder med ungdom.
Hvis jeg ikke var gravid nu ville jeg ikke rende til fester ud at rejse og alt det, som mange forbinder med "ungdom" - jeg synes min tid var nu
(Er sammen med faderen på 21, og været sammen i lidt over 2 år.) For mig er ungdom noget helt andet

hvis I er klar så gå i gang  Men en vigtig overvejelse ud over de alm. er det at man skal tænke: hvis nu faderen og jeg ikke holder. Kan man så klare det selv?
Men det er ligemeget om du er 17 eller 36 år´, så kan et forhold  gå i stykker. Men man håber da altid. Men skal bare ikke tro en baby er sommer og glade dage altid- men hva pokker, det er jo de ting vi helst vil tænke på

Anmeld

17. juni 2009

Lærke90

Synes bestemt der er flere gode ting ved at få børn tidligt end sent  men ja det er bare mig

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

det er kun jer de ka vudere om i er klar, men jeg synes du skal gøre det hvis du kan kapere uddannelse, forhold, bolig, kæreste osv...

det er kun jer der ved om det er tiden for jer

Anmeld

17. juni 2009

Kvindemin

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Lige lidt lomme-psykologi. Hvorfor tror du selv, at du ønsker dig et barn så tidligt? 

Det er ikke for at lyde negativ, bare fordi der er rigtig mange der "brænder nallerne" på projekt baby, fordi de ikke har overvejet konsekvenserne. 

Når man taler med folk der er blevet mødre i en tidlig alder, syntes jeg bare sjældent de er sammen med faderen længere ? 

Hvad er det dog for en pladder fordom at komme med 'så syntes jeg ikke de er sammen med faren mere'

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg sytnes da det er dejligt

Held og lykke med det!!

Anmeld

17. juni 2009

Stineve

Jeg er faktisk utrolig glad og lidt overrasket over hvor meget positiv feedback jeg har fået på mit indlæg.. men det er jo kun dejligt..

når jeg spørge andre steder, kan de slet ike følge mig og siger at man næppe bliver god mor som 18-19 årig.. - som slet ikke hænger sammen i min verden...

i her inde på baby.dk er meget mere tolerante overfor andre mennesker .. i er så søde og hjælpsomme... Dog er jeg bare endt ud med at blive endnu mere skruk af at sidde herinde - når jeg ser alle jeres dejlige og smukke børn.. samt læser om jeres graviditet og hverdag med børnene...

det er ikke nemt - men har besluttet mig sammen med kæresten for liiiige at vente til vi runder nytår.. for så vil vi gøre det til et nytårsfortsæt at vi skal igang med projekt baby... jeg glæder mig..

Anmeld

17. juni 2009

Stineve

Lærke90 skriver:

Hej og velkommen til

Altså jeg er 18 år og er 14 uger henne. Jeg er under uddannelse, men ved at jeg sagtens kan klare at få en lille en ved hånden- på gode godt og ondt.
Det er individuelt hvornår man er klar, og hvad man forbinder med ungdom.
Hvis jeg ikke var gravid nu ville jeg ikke rende til fester ud at rejse og alt det, som mange forbinder med "ungdom" - jeg synes min tid var nu
(Er sammen med faderen på 21, og været sammen i lidt over 2 år.) For mig er ungdom noget helt andet

hvis I er klar så gå i gang  Men en vigtig overvejelse ud over de alm. er det at man skal tænke: hvis nu faderen og jeg ikke holder. Kan man så klare det selv?
Men det er ligemeget om du er 17 eller 36 år´, så kan et forhold  gå i stykker. Men man håber da altid. Men skal bare ikke tro en baby er sommer og glade dage altid- men hva pokker, det er jo de ting vi helst vil tænke på

hej lærke..
et STORT tillykke med din graviditet..  - gid det var mig..

Ja, det er en vigtig overvejelse at have med også.. og jeg sikker på at selvom Rasmus og jeg kig fra hianden, ville jeg kunne klare det godt.. om jeg bliver en god mor må og skal ikke afhænge af om jeg har rasmus ved min sidde eller ej.. jeg brænder så meget for det at blive mor, at jeg vil gøre alt der står i min magt for at gøre det bedste jeg kan, uanset hvad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.