Er det naivt eller dumt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.506 visninger
51 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

Stineve

Hej piger/kvinder og mænd

Mener i at det er naivt eller dumt at planlægge børn i en tidlig alder?..

Min kæreste og jeg har snakket om at påbegynde projekt baby næste år, omkring samme tid som nu.. hvis vi er klar der, som vi håber meget på begge to.. Da vi glæder os meget til, at skulle få et barn sammen, men at jeg gerne ville igang med min uddannelse først til pædagog, som jeg starter på til februar..

Samt at jeg gerne vil være det ældre, bliver først 18, her til september..

Jeg ved at mine og kærstens valg, ikke skal afhænge af andres meninger eller vurderinger - det vil det heller ikke komme til, hvis vi om et år føler os klar.. men synes derfor stadig det er interessant, at hører andres mening om mine drømme og håb ..

Så synes i jeg virker naiv eller dum, ved at have et ønske om at starte projekt baby, som 18 årig?.. hvis de ydre faktore gør, at vi kan give babyen det bedste?..

Mange hilsner Stine.. (der lige har postet sit første indlæg her på baby.dk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Moar'en

jeg synes selv man bestemmer, hvis i er klar er i klar. Men vil du ikke gøre din uddanelse færdig først? Jeg har ikke selv læst mens jeg har haft en søn, men bliver det ikke mega hårdt?

Anmeld

14. juni 2009

Mum33

Hej Stine - og velkomme  Jeg tror nok jeg ville udskyde planerne lidt hvis jeg var dig. Jeg har lige fået min søn som 25 årig, og ville bestemt ikke have haft ham før. Det er super dejligt med børn, men det er også ekstremt hårdt - og ens frihed er pludselig væk. Ungdommen er en fantastisk tid i ens liv hvor man har ubegrænset tid til venner, kærester, rejser, uddannelse og andre oplevelser. Så nyd den periode først, for den kommer aldrig igen. Du har jo god tid til at få masser af børn  

Det var bare mit råd.

Anmeld

14. juni 2009

Pige2009

Hej Stine.
Rigtig hjertelig velkommen her på siden, som jeg tror du får stor glæde af. Jeg synes ikke man ska dømme andre og deres alder mht. om de er klar eller ej.

Jeg synes man skal gå igang med "Projekt Baby" når man er klar til det og ikke et sekund før. Hvis man er i tvivl, tyder det som regel på, at man IKKE er klar, men det er jo op til den enkelte at vurdere, hvor i livet man befinder sig. Personligt ville jeg ikke have børn mens jeg læste, for man er jo kun ung en gang her i livet, så jeg er glad for at have oplevet en masse ting, rejst meget og set meget.

Andre kan have det på en anden måde - men igen mener jeg ikke man så meget som skal overveje at få børn før man er 100% klar Håber du kan bruge svaret til noget.

Anmeld

14. juni 2009

Stineve

Det er også skønt med en masse råd.. jeg bliver hverken sur eller vred over at hører jeres meninger, selvom de måske er anderledes fra mine..

Jo det bliver sikkert rigtig hårdt, at have et barn under uddannelse, men det er mit store ønske.. men hvis min vilje er stærk nok, er jeg sikker på at klare mig godt.. dog har det også været vigtigt for mig, at min kæreste er med på at støtte mig, og at han må være forberedt på at jeg har brug for lektie tid, hvor han må tage lidt over.. og det er han fuld indforstået med..

Mht. til min ungdom.. ja der er sikkert mange år jeg burde nyde endnu som værende 'fri'.. men fordi jeg får et barn, mister jeg jo ikke ungdommen, jeg ændre den bare.. - hvad der kan føles rigtigt for nogen, føles forkert for andre.. - jeg ønsker det her mere end noget andet, som en DEL af min ungdom.. jeg stoppede med byturene, drikkeriet og alt det, som 15 årig.. jeg føler mig i mit rette element nu, sammen med min forlovede.. og jeg føler at min verden om et år eller to, vil være klar til et barn, og at jeg kan give det barn rigtig meget, netop nu..

Jeg ved det vil blive et KÆMPE ansvar at få et barn, men jeg er klar til at tage det!.. så længe jeg ved, jeg har min familie og min kæreste som støtte..

Anmeld

14. juni 2009

Stineve

og tak for jeres velkomst hilsner ..

håber jeg får stor glæde af at være her..

Anmeld

14. juni 2009

Pige2009

Hvor gammel er din kæreste og hvor længe har I været sammen om jeg må spørge?

Anmeld

14. juni 2009

Stineve

linda2009 skriver:

Hvor gammel er din kæreste og hvor længe har I været sammen om jeg må spørge?

Min kæreste fylder 26 om 3 uger.. og vi har været sammen i 2,5 år nu..

Anmeld

14. juni 2009

Pige2009

Jeg var bare lidt nysgerrig - hvis I føler det er det rigtige for jer, er det jo kun en ting at gøre... og det er at gå igang...

Anmeld

14. juni 2009

Mum33

Stine Mai Larsen skriver:

Det er også skønt med en masse råd.. jeg bliver hverken sur eller vred over at hører jeres meninger, selvom de måske er anderledes fra mine..

Jo det bliver sikkert rigtig hårdt, at have et barn under uddannelse, men det er mit store ønske.. men hvis min vilje er stærk nok, er jeg sikker på at klare mig godt.. dog har det også været vigtigt for mig, at min kæreste er med på at støtte mig, og at han må være forberedt på at jeg har brug for lektie tid, hvor han må tage lidt over.. og det er han fuld indforstået med..

Mht. til min ungdom.. ja der er sikkert mange år jeg burde nyde endnu som værende 'fri'.. men fordi jeg får et barn, mister jeg jo ikke ungdommen, jeg ændre den bare.. - hvad der kan føles rigtigt for nogen, føles forkert for andre.. - jeg ønsker det her mere end noget andet, som en DEL af min ungdom.. jeg stoppede med byturene, drikkeriet og alt det, som 15 årig.. jeg føler mig i mit rette element nu, sammen med min forlovede.. og jeg føler at min verden om et år eller to, vil være klar til et barn, og at jeg kan give det barn rigtig meget, netop nu..

Jeg ved det vil blive et KÆMPE ansvar at få et barn, men jeg er klar til at tage det!.. så længe jeg ved, jeg har min familie og min kæreste som støtte..

Lige lidt lomme-psykologi. Hvorfor tror du selv, at du ønsker dig et barn så tidligt? 

Det er ikke for at lyde negativ, bare fordi der er rigtig mange der "brænder nallerne" på projekt baby, fordi de ikke har overvejet konsekvenserne. 

Når man taler med folk der er blevet mødre i en tidlig alder, syntes jeg bare sjældent de er sammen med faderen længere ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.