Lige lidt lomme-psykologi. Hvorfor tror du selv, at du ønsker dig et barn så tidligt? 
Det er ikke for at lyde negativ
, bare fordi der er rigtig mange der "brænder nallerne" på projekt baby, fordi de ikke har overvejet konsekvenserne.
Når man taler med folk der er blevet mødre i en tidlig alder, syntes jeg bare sjældent de er sammen med faderen længere ?
Du lyder slet ikke negativ - nærmere fornuftig!

hehe..
Jamen i første omgang tror jeg klart det skyldes min mor, der som 17 årig blev gravid med min storebror.. det var dog ikke ventet, men hun valgte at beholde..
Vi har selvfølgelig snakket meget om det, - at hun nok havde ventet hvis hun kunne, men absolut ikke har fortrudt, at hun beholdte ham-
så jeg tror hun i min underbevidsthed, som fuld bevidst hed siger mig, at man sagtens kan klare at være ung mor, og at der endda, - somme tider - kan være mange fordele ved det.. såvel som ulemper..
Den anden grund er at jeg har mødt min kæreste, som har forandret min personlighed meget (til det gode)..

i forhold til modenhed osv...
samtidig er jeg med tiden, begyndt at holde mere og mere af ham, og er blevet sikker på at det ham jeg ønsker at være sammen med resten af livet.. og ikke kan leve foruden ham.. jeg ønsker ham som min , og jeg som hans støtte resten af livet..,
Jeg tror det er meget af det, der er skyld i det.. håber det svarede nogenlunde på dine spørgsmål.

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor der er så mange unge par der går fra hinanden.. men måske fordi deres ønsker ikke er gennemtænkt ?.. fordi faderen har hoppet fra, pga manglende mod (han ikke har følt sig klar nok)..
jeg skal ikke gøre mig klog på det, men kan jo kun håbe at det ikke vil ske for min kæreste og jeg..