Blefri i juleferien - opstart i børnehave igen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Så lavede han da lige på potten igen ( uden hjælp ) 

Hvor er han dygtig!

Mon ikke han snart er helt blefri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Hvor er han dygtig!

Mon ikke han snart er helt blefri

ja han er sørme så Jo det håber jeg 

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

bøllen skriver:

ja han er sørme så Jo det håber jeg 

Anmeld

1. januar 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Ja han bruger kun potten.... Ja ved godt nogle børn finder toilettet skræmmende.

men må da indrømme jeg syntes det er lidt synd og stoppe hans intresse helt igen og give ham ble på. Han har trods alt alderen til at vi skal arbejde hen imod at bleen skal af.

han har som sagt været uden ble i 14 dage og klarer det selv. Uden påmindelser fra os. 

jpædagogerne skal nok hjælpe ham derover, men er det ofr meget at forlange ? For hvordan skal det ellers lykkes ?

Jeg mener bestemt heller ikke, at du skal give ham ble på nu hvor I er begyndt. Forstod bare din starttråd som om han slet ikke var interesseret men jeg ville nok begynde at introducere toilettet. Pøj pøj med det

Anmeld

1. januar 2013

Klumpe-dumpe

bøllen skriver:

Så lavede han da lige på potten igen ( uden hjælp ) 

Pædagogisk korrekt what so ever... Jeg fik af vide af børnelægen at min datter skulle af med bleen NU (pga forstoppelse) hun havde overhovedet ikke vist interesse for wc/potten, men som din søn så var det bare sådan det var. Hun lavede også kun potten, men i bhv er der små toiletter og de hjælp hende (og de andre børn) med at tisse/bummelum via tisseskema. Så det at din søn nu går på potten uden I hjælper minder ham om det viser da han er hel klar over signalet om at tisse. Så var det mit barn ville jeg sende et lag tøj med i bhv og sige at han nu er blefri og Selvfølelig vil de da hjælpe ham.

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Jeg mener bestemt heller ikke, at du skal give ham ble på nu hvor I er begyndt. Forstod bare din starttråd som om han slet ikke var interesseret men jeg ville nok begynde at introducere toilettet. Pøj pøj med det

Tak for det  tar en snak med dem i morgen så må vi se hvad de siger. For symtes jo nu han har klaret 14 dage uden ble, så er det med at fortsætte ( såfremt han vil )

Anmeld

1. januar 2013

bonnie81

bøllen skriver:

Ved faktisk ikke om de har et lille toilet derover. Har slet ikke spurgte eller kikket, da det er kommet meget pludseligt.

han har som sagt været uden ble i knap 14 dage nu, og går selv på potten ( står fremme ) uden vi minder han om det. Han har haft 2 uheld ialt. Så syntes det er flot.

tror bare han lige skulle motiveres lidt

Det er rigtig flot og ja hvs han har været uden ble i 14 dage så er det bare at forsætte og tro ogsåbøørnehaven vil det er joen stor hjælpnår de selv kan . Min datter har også smidt bleen i 5 dage nu og det er fantastisk:-) 

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Ariel skriver:

Pædagogisk korrekt what so ever... Jeg fik af vide af børnelægen at min datter skulle af med bleen NU (pga forstoppelse) hun havde overhovedet ikke vist interesse for wc/potten, men som din søn så var det bare sådan det var. Hun lavede også kun potten, men i bhv er der små toiletter og de hjælp hende (og de andre børn) med at tisse/bummelum via tisseskema. Så det at din søn nu går på potten uden I hjælper minder ham om det viser da han er hel klar over signalet om at tisse. Så var det mit barn ville jeg sende et lag tøj med i bhv og sige at han nu er blefri og Selvfølelig vil de da hjælpe ham.

Tak for svar.

Nej her er vi ikke pædagogisk korrekte  ( slik beløning ) men det virkede som det skulle - nemlig jeg fik hans interresse for potten

Han går på potten UDEN nogen form for hjælp, han har hele ferien rendt rundt i underbukser og selv styret det. Vi har på intet tidspunkt bedt ham sætte sig, han har tisset når han skulle. Og igår & dag lavet selv uden vi havde set det. Men fortalt det bagefter.

Han har kun haft 2 uheld med tis ialt. Så syntes det er flot  

Jeg vil tage en snak med dem i morgen når vi aflevere, så håber jeg de vil støtte op om vi fortsætter. Taksen bliver pakket med ekstra tøj og flyverdragt så håber jeg det går

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

bonnie81 skriver:

Det er rigtig flot og ja hvs han har været uden ble i 14 dage så er det bare at forsætte og tro ogsåbøørnehaven vil det er joen stor hjælpnår de selv kan . Min datter har også smidt bleen i 5 dage nu og det er fantastisk:-) 

Vi tog den af første dag i ferien ( onsdag før jul ) og har ikke været på siden. Jo julefaten & julefrokost.

Flot så er I jo også godt på vej  det er nemlig dejligt

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

Ariel skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.