Blefri i juleferien - opstart i børnehave igen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Jeg glemte at skrive, at jeg er pædagog i en børnehave Jeg anbefaler altid, at man rager udgangspunkt i barnets interesse og støtter op om den. Der er STOR forskel på blefri hjemme hvor mor og far står klar til at opfange signalerne og så på en travl dag i børnehaven med mange distraktioner
Når I ser, at nu begynder han at ville på toilettet selv og udviser at det at ha ble på er træls så fortæl det til børnehaven så de kan hjælpe med overgangen ..pøj pøj med det

Og hvad er barnets interesse så nu, hvor han tisser dagen lang på potten ? og har gjordt det i 14 dage uden uheld . 

Er det så bare tilbage med ble igen ? 

Jeg har arbejdet i børnehave i 3 år dog som medhjælper. Så ved skam godt der er forskel derfor jeg skrev dette indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

bøllen

Baagøe skriver:

Dn er svær. Umiddelbart vil jeg sige, han ikke er klar, men jeg ville måske forsøge en dag eller to og hvis det slet ikke går, så drop det i børnehaven ind til han er klar

Ved det ikke, må tage en snak med dem i morgen.

for tænker nu har han klaret 14 dage herhjemme uden. Så hvornår skal vi så arbejde videre med det, hvis ikke nu ???

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Altså så vil jeg da sige at han er klar Lokkemiddel eller ej

Et eller andet sted syntes jeg da at der skal arbejdes videre på det, for hvis ikke nu hvornår så ??

ved da godt børnehave ikke har samme fokus som os, men knægten klare det jo selv.

selvfølgelig er det anderledes i børnehaven men syntes måske også at bare give ble på er lidt synd nu han endelig gerne vil.

men hvad ved jeg

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Et eller andet sted syntes jeg da at der skal arbejdes videre på det, for hvis ikke nu hvornår så ??

ved da godt børnehave ikke har samme fokus som os, men knægten klare det jo selv.

selvfølgelig er det anderledes i børnehaven men syntes måske også at bare give ble på er lidt synd nu han endelig gerne vil.

men hvad ved jeg

Jeg synes klart I skal arbejde videre på det og det er jeg sikker på at børnehaven gerne vil.

Hvis det går galt er der jo ikke noget at gøre ved det, men synes også det er synd bare at give ham ble på når han ikke har haft det hjemme

Anmeld

1. januar 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Og hvad er barnets interesse så nu, hvor han tisser dagen lang på potten ? og har gjordt det i 14 dage uden uheld . 

Er det så bare tilbage med ble igen ? 

Jeg har arbejdet i børnehave i 3 år dog som medhjælper. Så ved skam godt der er forskel derfor jeg skrev dette indlæg

Bruger han kun potten? For i børnehaven er der jo kun toiletter. Og jeg ved at dét at bruge et toilet, for nogle børn, kan være svært og måske lidt skræmmende

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Jeg synes klart I skal arbejde videre på det og det er jeg sikker på at børnehaven gerne vil.

Hvis det går galt er der jo ikke noget at gøre ved det, men synes også det er synd bare at give ham ble på når han ikke har haft det hjemme

Sådan tænker jeg også , og klare han det ikke jamen så fred være med det. Så må vi arbejde videre herhjemme . 

Syntes måske også bare nu er endelig er motiveret så skal chancen også udnyttes 

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Sådan tænker jeg også , og klare han det ikke jamen så fred være med det. Så må vi arbejde videre herhjemme . 

Syntes måske også bare nu er endelig er motiveret så skal chancen også udnyttes 

Ja præcis

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Bruger han kun potten? For i børnehaven er der jo kun toiletter. Og jeg ved at dét at bruge et toilet, for nogle børn, kan være svært og måske lidt skræmmende

Ja han bruger kun potten.... Ja ved godt nogle børn finder toilettet skræmmende.

men må da indrømme jeg syntes det er lidt synd og stoppe hans intresse helt igen og give ham ble på. Han har trods alt alderen til at vi skal arbejde hen imod at bleen skal af.

han har som sagt været uden ble i 14 dage og klarer det selv. Uden påmindelser fra os. 

jpædagogerne skal nok hjælpe ham derover, men er det ofr meget at forlange ? For hvordan skal det ellers lykkes ?

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Ja præcis

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Ja præcis

Så lavede han da lige på potten igen ( uden hjælp ) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.