Blefri i juleferien - opstart i børnehave igen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

musse1

bøllen skriver:

Bum bum  syntes det er svært , for nej han var ikke just klar ingen ferien. Men må sige han har klaret det super flot i ferie. Og har kun haft ble på de få gange vi har været nogle steder . Ellers klare han det selv, men ja han bliver belønnet med et stykke slik

kan i ikke vende den der belønning så han ikke for slik, men i fortæller ham han er dygtig hver gang han været på toilet eller læser lidt eller synger ? ja er aldrig nemt. for man skal ikke gøre det hvis børnene ikke er klar, men hvis de er klar, er det også synd de ikke for lov.  

syns personligt i skal prøve og se hvordan det går i morgen der henne, og så må i sammen med pædagogerne se hvordan det går 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

bøllen

Muhmi skriver:

Nå okay

Jamen jeg kan ikke sige så meget om det, for jeg har jo slet ikke prøvet det endnu, men vi pottetræner Silas herhjemme, han synes det er super sjovt at komme ud og tisse på potte.. Men jeg tror ikke han er klar til at komme af med bleen endnu.. Ville ellers være rart med kun et blebarn om 2 mdr. Men vi tager det bare som det kommer, han siger selv til når han skal tisse, men ikke når han skal nummer 2, så satser ikke på at han er blefri før han også kan mærke at han skal nummer 2

Ved ski heller ikke. Må snakke med dem imorgen se hvad de siger

her har han aldrig villet, men lidt lokke middel hjalp og han klarer det ski flot. 2 uheld på små 14 dage.

Anmeld

1. januar 2013

bonnie81

bøllen skriver:

Han blev 3 i okt ...  Måske han ikke er klar, vi kan også kalde det lokkemad...

han klare det nu super, går selv på potten uden vores hjælp. 

Har de ik sådan et lille toilet i børnehaven det kan jo være athan vil bruge det . Jeg ville lade ham være blefri  sige det til dem og tage det derfra nårhan selv går på potte.

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

musse1 skriver:

kan i ikke vende den der belønning så han ikke for slik, men i fortæller ham han er dygtig hver gang han været på toilet eller læser lidt eller synger ? ja er aldrig nemt. for man skal ikke gøre det hvis børnene ikke er klar, men hvis de er klar, er det også synd de ikke for lov.  

syns personligt i skal prøve og se hvordan det går i morgen der henne, og så må i sammen med pædagogerne se hvordan det går 

Vi prøver men han er ikke sådan at overbevise . Er helt enig man skal ikke gøre det før det er klar, han er ofte blevet spurgt om han ville tisse på potten eller toilet. Og nej det ville han ikke.

men da 14 dages juleferie stod for døren tænkte jeg vi alligevel ville prøve om vi kunne fange hans interesse. Dog med belønning i form af et stykke slik ( mini Harboe ) og han har klaret det flot ( ingen pres ) men egen intresse . Og har ikke haft bleen på herhjemme hele ferien. Og kun 2 uheld. Vi roser og laver hi five, fortæller hvor dygtig han er.

må snakke med dem i morgen og se hvad de siger.

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

Hmm ved ikke helt hvad der er det smarteste at gøre, men at skrive at han helt sikkert ikke er klar fordi han ikke viser interesse, behøver slet ikke være rigtigt.

Min datter var slet ikke interesseret og hun ville IKKE på toilettet. Lige pludselig en dag smed hun bleen og der har intet været, udover småuheld lige i starten.

Prøv at snakke med børnehaven om det Uden at presse ham kan det da godt være han bare er et barn der skal lokkes lidt, uden det gøres til en dårlig oplevelse

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

bonnie81 skriver:

Har de ik sådan et lille toilet i børnehaven det kan jo være athan vil bruge det . Jeg ville lade ham være blefri  sige det til dem og tage det derfra nårhan selv går på potte.

Ved faktisk ikke om de har et lille toilet derover. Har slet ikke spurgte eller kikket, da det er kommet meget pludseligt.

han har som sagt været uden ble i knap 14 dage nu, og går selv på potten ( står fremme ) uden vi minder han om det. Han har haft 2 uheld ialt. Så syntes det er flot.

tror bare han lige skulle motiveres lidt

Anmeld

1. januar 2013

Pige2009

bøllen skriver:

Bum bum  syntes det er svært , for nej han var ikke just klar ingen ferien. Men må sige han har klaret det super flot i ferie. Og har kun haft ble på de få gange vi har været nogle steder . Ellers klare han det selv, men ja han bliver belønnet med et stykke slik  er bange for at give han ble på ingen gør han mister interessen igen omvendt ønsker jeg heller ikke han skal have en masse nederlag. Og har ikke den store tiltro til de pædagoger derover

Dn er svær. Umiddelbart vil jeg sige, han ikke er klar, men jeg ville måske forsøge en dag eller to og hvis det slet ikke går, så drop det i børnehaven ind til han er klar

Anmeld

1. januar 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Nej det er han vel ikke  Så må han fortsat tisse på potten herhjemme. Og have ble på i børnehaven.

han har klaret små 14 dage herhjemme uden ble.

Jeg glemte at skrive, at jeg er pædagog i en børnehave Jeg anbefaler altid, at man rager udgangspunkt i barnets interesse og støtter op om den. Der er STOR forskel på blefri hjemme hvor mor og far står klar til at opfange signalerne og så på en travl dag i børnehaven med mange distraktioner
Når I ser, at nu begynder han at ville på toilettet selv og udviser at det at ha ble på er træls så fortæl det til børnehaven så de kan hjælpe med overgangen ..pøj pøj med det

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Hmm ved ikke helt hvad der er det smarteste at gøre, men at skrive at han helt sikkert ikke er klar fordi han ikke viser interesse, behøver slet ikke være rigtigt.

Min datter var slet ikke interesseret og hun ville IKKE på toilettet. Lige pludselig en dag smed hun bleen og der har intet været, udover småuheld lige i starten.

Prøv at snakke med børnehaven om det Uden at presse ham kan det da godt være han bare er et barn der skal lokkes lidt, uden det gøres til en dårlig oplevelse

Jeg tror han skulle motiveres  Han er en meget stædig lille dreng. Han har ingen interesse vist men besluttede alligevel at prøve om vi kunne fange hans interesse nu 14 dages ferie stod for døren. Ja han bliver belønnet med et stk slik

må sige han har klaret det over alt forventning, vi minder ham ikke om det. Han tar selv bukserne af når han skal tisse, selv hvis bleen er på. Igår havde jeg givet ham ble på da jeg havde mistanke om han skulle lave stort men han hev bleen af og gik på potten

Han har haft 2 uheld på de 14 dage. Har sovet uden ble uden uheld til middag.

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Jeg tror han skulle motiveres  Han er en meget stædig lille dreng. Han har ingen interesse vist men besluttede alligevel at prøve om vi kunne fange hans interesse nu 14 dages ferie stod for døren. Ja han bliver belønnet med et stk slik

må sige han har klaret det over alt forventning, vi minder ham ikke om det. Han tar selv bukserne af når han skal tisse, selv hvis bleen er på. Igår havde jeg givet ham ble på da jeg havde mistanke om han skulle lave stort men han hev bleen af og gik på potten

Han har haft 2 uheld på de 14 dage. Har sovet uden ble uden uheld til middag.

Altså så vil jeg da sige at han er klar Lokkemiddel eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.