Uge 22 - nu sker der altså noget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Miss Kat

Jupiter skriver:

Jeg læste lige dit indlæg, og tænkte - Det prøver jeg da lige, selvom jeg "kun" er i uge 21!

Du har jo ret, det virker. Hun sparker igen

Det er dejligt at kunne mærke livet derinde, og mht. vægten så ser du jo fantstisk flot gravid ud.

Jeg har "kun" tager 5½ kilo på, men hold da op hvor ser jeg bare dobbelt så stor ud som dig

Nej hvor hyggeligt! Hvor er jeg glad for, jeg delte informationen så! Kan du se bevægelserne også, eller "kun" mærke hende? Jeg har simpelthen bare været så glad hele dagen efter den oplevelse.

Mange tak.  Jeg har taget 4-5 kilo på, men var altså også undervægtig før, så måske har det noget at sige? Min mave har altså også hele tiden været meget lille i forhold til andres tidssvarende mavebilleder herinde. Og jeg har været meget misundelig, så det er dejligt, der er mave nu! Men måske ser den stadig lidt lille ud i forhold til at være i 23. uge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

come2

Miss Kat skriver:

Så nåede vi uge 22 og NU kan jeg altså selv se seriøs fremgang! Hvis jeg sammenligner mavebilledet fra i går med billedet bare en uge tidligere, er der stor forskel.  Hvor er det dejligt! Jeg elsker simpelthen at være gravid! (Jeg har så heller ikke rigtig haft nogen gener.)

I dag læste jeg så dette her:

"Hvis du gerne vil lege og stimulere dit barn, kan du trykke ganske blidt på maven eller tromme lidt på maveskindet med fingrene, mens du snakker blidt til barnet. Jeg er næsten sikker på, at du får et lille spark, som signal på kommunikationen mellem dig og dit ufødte barn. Denne lille leg er ikke kun hyggelig og morsom. Den er også med til at stimulere nerverne hos din baby.”

- Og dét virker, skal jeg da ellers lige hilse og sige! Frøkenen derinde begyndte at sparke løs og ikke nok med det, jeg kunne se, hvordan hele maven hoppede imens! Jeg sad og må have set helt åndssvag ud, som jeg sad der og prikkede og talte til maven, med et stort, skævt smil i hele ansigtet. Hihi.

Jeg mærker hende mange gange dagligt, men kan nu også se hendes bevægelser. Det hele er blevet så virkeligt nu, og helt, helt fantastisk... 

Nå, bare et lille flip fra mig. Godt nytår, allesammen! 

Wauuw

Anmeld

1. januar 2013

Tulipan

Det lyder skønt!

Tillykke med den flotte mave og pigen inde i den

Håber jeg bliver lige så flot, når jeg engang bliver gravid

Godt nytår til dig også

Anmeld

1. januar 2013

Jupiter

Miss Kat skriver:

Nej hvor hyggeligt! Hvor er jeg glad for, jeg delte informationen så! Kan du se bevægelserne også, eller "kun" mærke hende? Jeg har simpelthen bare været så glad hele dagen efter den oplevelse.

Mange tak.  Jeg har taget 4-5 kilo på, men var altså også undervægtig før, så måske har det noget at sige? Min mave har altså også hele tiden været meget lille i forhold til andres tidssvarende mavebilleder herinde. Og jeg har været meget misundelig, så det er dejligt, der er mave nu! Men måske ser den stadig lidt lille ud i forhold til at være i 23. uge?

Ja det kan du roligt være glad for, det bragte et smil til mig i hvert fald

Jeg kan også se hendes små puf når jeg holder øje. Det er helt fantastisk. Kæresten har endnu ikke været heldig at mærke hende, så vi prøver lige tricket igen i aften, og håber hun giver sin far et lille skub

Tja, jeg ved ikke rigtig hvad normal gravid-mave er - det er jo første gang. Og jeg har ladet mig fortælle at det er forskelligt hvornår i graviditeten man tager på, så det kan jo godt ende stort selvom det starter småt

Anmeld

1. januar 2013

Miss Kat

come2 skriver:

Wauuw

Anmeld

1. januar 2013

Miss Kat

Anonym23 skriver:

Det lyder skønt!

Tillykke med den flotte mave og pigen inde i den

Håber jeg bliver lige så flot, når jeg engang bliver gravid

Godt nytår til dig også

Mange tak!  

Er I i gang med PB?

Anmeld

1. januar 2013

Miss Kat

Jupiter skriver:

Jeg kan også se hendes små puf når jeg holder øje. Det er helt fantastisk. Kæresten har endnu ikke været heldig at mærke hende, så vi prøver lige tricket igen i aften, og håber hun giver sin far et lille skub

Tja, jeg ved ikke rigtig hvad normal gravid-mave er - det er jo første gang. Og jeg har ladet mig fortælle at det er forskelligt hvornår i graviditeten man tager på, så det kan jo godt ende stort selvom det starter småt

Jeg blev helt overrasket over, hvor tydeligt det var at se hendes spark. Jeg tænker at jeg jo nok har kunnet ane det tidligere, men jeg har slet ikke overvejet at det var muligt, så har ikke forsøgt.

Ja, jeg har også hørt det samme, men havde alligevel en kort periode før MD, hvor jeg virkelig var nervøs, fordi maven var meget lille og folk faktisk begyndte at kommentere det... Tarveligt!

Jeg  for at farmand får mærket hende i aften, det er virkelig helt specielt.

Anmeld

2. januar 2013

Miss Kat

Jupiter skriver:

Lykkedes det? Jeg prøvede det samme om aftenen, men hun gad ikke danse mere, så det må hendes far vente med at se.

Anmeld

2. januar 2013

Tulipan

Miss Kat skriver:

Mange tak!  

Er I i gang med PB?

Ja vi er i gang på 3. måned.. Har lidt ureglmæssig mens, men burde være omkring testdag nuher, så  for jeg snart bliver lige så flot som dig

Hvor lang tid tog det jer?

Anmeld

2. januar 2013

lisbethita

Miss Kat skriver:

Så nåede vi uge 22 og NU kan jeg altså selv se seriøs fremgang! Hvis jeg sammenligner mavebilledet fra i går med billedet bare en uge tidligere, er der stor forskel.  Hvor er det dejligt! Jeg elsker simpelthen at være gravid! (Jeg har så heller ikke rigtig haft nogen gener.)

I dag læste jeg så dette her:

"Hvis du gerne vil lege og stimulere dit barn, kan du trykke ganske blidt på maven eller tromme lidt på maveskindet med fingrene, mens du snakker blidt til barnet. Jeg er næsten sikker på, at du får et lille spark, som signal på kommunikationen mellem dig og dit ufødte barn. Denne lille leg er ikke kun hyggelig og morsom. Den er også med til at stimulere nerverne hos din baby.”

- Og dét virker, skal jeg da ellers lige hilse og sige! Frøkenen derinde begyndte at sparke løs og ikke nok med det, jeg kunne se, hvordan hele maven hoppede imens! Jeg sad og må have set helt åndssvag ud, som jeg sad der og prikkede og talte til maven, med et stort, skævt smil i hele ansigtet. Hihi.

Jeg mærker hende mange gange dagligt, men kan nu også se hendes bevægelser. Det hele er blevet så virkeligt nu, og helt, helt fantastisk... 

Nå, bare et lille flip fra mig. Godt nytår, allesammen! 

Jeg er også i uge 22 i dag... hi hi. Jeg synes min mavse står stille, men det kommer nok indenfor januar/februar her. Jeg synes dog stadigt, at der er evigheder til maj. Det er der jo også, men nu er vi da i det mindste i samme år som fødselen :-) Det er da en start.

Du ser rigtigt flot ud. Hvor er det spændende!!!

Ha en super 2. januar.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.