Hvad er jeres madplan for denne uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Lullaby

grove stivelsesprodukter er ok i små mængder en gang imellem, men ikke hver dag og de fleste grøntsager (især rodfrugter) bliver mere usunde når man varmer dem, pga. sukkeret i dem.. Men hver sin smag. Men det er altså bevist at den hurtigste vej til at tabe sig er ved at indtage en høj-protein/lav-glykæmisk kost uden særlig meget stivelse/tomme kulhydrater :-)

Nej den bedste måde er at spise mindre end du forbrænder. Om du så spiser chokolade er det ligegyldigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Leneur

Lullaby skriver:

Nej den bedste måde er at spise mindre end du forbrænder. Om du så spiser chokolade er det ligegyldigt

Det kan jeg nemlig skrive under på... Følger en diabetiker kostplan på 1200 kcal om dagen og spiser både pasta, kartofler og ris dog i den grovere udgave og i begrænset mængde men har alligevel tabt mig omkring 3 kg fra 4. jan. Måske ikke meget i nogles øjne men hellere spise nogenlunde normalt med masser af grøntsager, fremfor et hurtigere vægttab på en slankekur og så tage det hele på igen bagefter.

Anmeld

16. januar 2013

Pessimisten

Meliora skriver:

grove stivelsesprodukter er ok i små mængder en gang imellem, men ikke hver dag og de fleste grøntsager (især rodfrugter) bliver mere usunde når man varmer dem, pga. sukkeret i dem.. Men hver sin smag. Men det er altså bevist at den hurtigste vej til at tabe sig er ved at indtage en høj-protein/lav-glykæmisk kost uden særlig meget stivelse/tomme kulhydrater :-)

det handler også om portionstørresler, hvilken jo ikke fremgår. Og synes det er skønt at man stadig kan spise 'Det normale' men lave nogle justeringer der gør det sundere. det hjælper mig, så jeg ikke konstant føler jeg er på kur...

Anmeld

16. januar 2013

Pessimisten

Leneur skriver:

Ja søger madplaner og gode ideer...
Hvilke grøntsager spiser i og hvordan tilbereder i dem? Og jeg spørger nok også dumt bagefter og vil høre til hvordan nogle af dem smager...
Håber i alle kom godt ind i det nye år.

Min uge ser sådan ud:

tom yam suppe med kylling

krydderfarsbrød i parmaskinke med blomkålssalat og tzazikki

skinkegryderet med grønt og brune ris

millionbøf med pastinak mos og kogt blomkål/broccoli

kyllig i karry

kalkunbryst med kokossovs og en blandet salat

søndag ealdrig planlagt, da vi altid er hos mine forældre eller svigerforældre

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

Pessimisten skriver:

det handler også om portionstørresler, hvilken jo ikke fremgår. Og synes det er skønt at man stadig kan spise 'Det normale' men lave nogle justeringer der gør det sundere. det hjælper mig, så jeg ikke konstant føler jeg er på kur...

Jeg spiser "alm." dog med måde og laver det fedtfattigt samtidig med. Feks lasagnen er fyldt med grønsager og kartoffelmosen er uden smør. Tortillias fylder jeg op med salat og en smule kød osv.

Anmeld

16. januar 2013

Pessimisten

Lullaby skriver:

Jeg spiser "alm." dog med måde og laver det fedtfattigt samtidig med. Feks lasagnen er fyldt med grønsager og kartoffelmosen er uden smør. Tortillias fylder jeg op med salat og en smule kød osv.

det lyder godt nok også lækkert 

Alt med måde; så burde det gå...

jeg er ikke så god til at styre mit indtag. Så jeg hHar skiftet alle hurtige kulhydrater ud med grove alternativer, me  forsøger for så vidt muligt at styre uden om dem. Samtidig er sukker blevet banlyst i hverdagen, men tilladt med måde i weekenden. Så sætter jeg mere pris på det, når jeg endelig får det jeg går og 'craver'

Anmeld

16. januar 2013

Leneur

Pessimisten skriver:

Min uge ser sådan ud:

tom yam suppe med kylling

krydderfarsbrød i parmaskinke med blomkålssalat og tzazikki

skinkegryderet med grønt og brune ris

millionbøf med pastinak mos og kogt blomkål/broccoli

kyllig i karry

kalkunbryst med kokossovs og en blandet salat

søndag ealdrig planlagt, da vi altid er hos mine forældre eller svigerforældre

Det lyder også lækkert. En lille opskrift på tom yam suppe må du da gerne smide ind...

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

Pessimisten skriver:

det lyder godt nok også lækkert 

Alt med måde; så burde det gå...

jeg er ikke så god til at styre mit indtag. Så jeg hHar skiftet alle hurtige kulhydrater ud med grove alternativer, me  forsøger for så vidt muligt at styre uden om dem. Samtidig er sukker blevet banlyst i hverdagen, men tilladt med måde i weekenden. Så sætter jeg mere pris på det, når jeg endelig får det jeg går og 'craver'

Altså jeg har tabt 8 kg på 2 mdr så det virker. Jeg bruger madlog så jeg kan se hvad jeg har at gøre godt med. Feks idag har jeg "gemt" 700 kalorier fordi jeg ved at der bliver serveret noget godt i aften til Aloe Vera party

Anmeld

16. januar 2013

Pessimisten

Leneur skriver:

Det lyder også lækkert. En lille opskrift på tom yam suppe må du da gerne smide ind...

Det er lidt snyde suppe  Vi har en lækker thai butik rundt om hjørnet, og de sælger en lille pakke med forskellige grønt og krudderier med tossede navne.

det bliver kogt med noget kylling og så smider jeg svampe, peberfrugt og koriander... Nemt og lækkert 

Anmeld

16. januar 2013

Pessimisten

Lullaby skriver:

Altså jeg har tabt 8 kg på 2 mdr så det virker. Jeg bruger madlog så jeg kan se hvad jeg har at gøre godt med. Feks idag har jeg "gemt" 700 kalorier fordi jeg ved at der bliver serveret noget godt i aften til Aloe Vera party

Det er godt nok og flot!! Synes det er meget forskelligt hvad der virker på folk, og fedt at du har fundet noget der virker for dig. Holds fast i det, og tillykke med dit vægttab 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.