Hvad er jeres madplan for denne uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Carina:-)

Leneur skriver:

Hvad er lange??
Det er også meget inspirerende.

Det er en hvid fast fisk.

Vender den i rugmel ,salt og peber og steger den så.

Bløde løg og f.eks enhvid sovs er rigtig godt til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Carina:-)

Lullaby skriver:

1 bøtte hytteost

ca. ½ pose parmesan

1 pose ærter

1 pose grove pasta

2 pk bacon

Bacon steges imens pastaen koger. Ærterne blandes i til sidst i pastavandet. Vandet hældes af pastaerne/ærterne, det hele blandes sammen og smages til med salt

Den ryger lige på madplanen i næste uge 

Anmeld

9. januar 2013

Chanel12

Her står den på grillet kyllingbrystfilet manieret i paprika pulver og chili flakes med lidt salt, og 1-2 spsk oliven olie, grillet squash, grillet asparges. Og en lækker salat ved siden af. Ellers laver jeg tit ovenbagt laKs marineret i yogurt med tandoori masala og salt. 

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Lullaby skriver:

Her er vores:

Idag: Rester, gullash

Tirsdag: Pasta Carbonara

Onsdag: Lasagne med flutes

Torsdag: Medister, salat og kartoffelbåde

Fredag: Fødselsdag

Lørdag: Tortillias

Søndag: Brændende kærlighed

Hmm, med så mange kulhydrater og så lidt protein og grøntsager, så kan man da vist ikke kalde det en kost velegnet til folk der ønsker at tabe sig...

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Lullaby skriver:

Her er vores:

Idag: Rester, gullash

Tirsdag: Pasta Carbonara

Onsdag: Lasagne med flutes

Torsdag: Medister, salat og kartoffelbåde

Fredag: Fødselsdag

Lørdag: Tortillias

Søndag: Brændende kærlighed

Hmm, med så mange kulhydrater og så lidt protein og grøntsager, så kan man da vist ikke kalde det en kost velegnet til folk der ønsker at tabe sig...

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

Meliora skriver:

Er det ikke lidt svært at konkludere uden du har opskrifterne? Du ved feks ikke hvad der er i min lasagne og brændende kærlighed er da baseret på stort set grønsager og protein??

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Lullaby skriver:

Er det ikke lidt svært at konkludere uden du har opskrifterne? Du ved feks ikke hvad der er i min lasagne og brændende kærlighed er da baseret på stort set grønsager og protein?? 

Jeg kan bare se at 6 ud af 7 retter indeholder stivelsesprodukter (brød, kartofler, pasta), der er ikke super mange grøntsager involveret og især ikke af de grove, plus at det primært er okse og svinekød der bruges, hvilket er sværere at forbrænde end fjerkræ og fisk. Og altså kartoffelmos og bacon bliver jo bare aldrig en decideret sund spise, når man forsøger at tabe sig. GI indexet er vildt højt på kartofler, især når de er bagte/mosede.

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

Meliora skriver:

Jeg kan bare se at 6 ud af 7 retter indeholder stivelsesprodukter (brød, kartofler, pasta), der er ikke super mange grøntsager involveret og især ikke af de grove, plus at det primært er okse og svinekød der bruges, hvilket er sværere at forbrænde end fjerkræ og fisk. Og altså kartoffelmos og bacon bliver jo bare aldrig en decideret sund spise, når man forsøger at tabe sig. GI indexet er vildt højt på kartofler, især når de er bagte/mosede.

Sakset fra nettet: Det er vigtigt at bemærke at en sund fødevare (som f.eks. kogte gulerødder) kan ligge i rød zone, ligesom at en usund fødevare (som f.eks. kartoffelchips) kan ligge i grøn zone. Glykæmisk indeks fortæller altså ikke, om en fødevare er sund eller usund, men blot hvilken belastning en fødevare giver på blodsukkeret.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/kartofler-er-sundere-end-pasta-og-ris

Du kan stadig ikke se i feks lasagne om der er grønsager i, om jeg bruger hvid/grov pasta og mht kartoffelmosen så er det mosede kartofler, kartoffelvand og mælk, ingen smør?

Anmeld

16. januar 2013

Lullaby

Meliora skriver:

Og ifølge denne hj.side er protein godt for forbrændingen.

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilskud/sund_kost/tab_dig_med_protein/

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Lullaby skriver:

Sakset fra nettet: Det er vigtigt at bemærke at en sund fødevare (som f.eks. kogte gulerødder) kan ligge i rød zone, ligesom at en usund fødevare (som f.eks. kartoffelchips) kan ligge i grøn zone. Glykæmisk indeks fortæller altså ikke, om en fødevare er sund eller usund, men blot hvilken belastning en fødevare giver på blodsukkeret.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/kartofler-er-sundere-end-pasta-og-ris

Du kan stadig ikke se i feks lasagne om der er grønsager i, om jeg bruger hvid/grov pasta og mht kartoffelmosen så er det mosede kartofler, kartoffelvand og mælk, ingen smør?

grove stivelsesprodukter er ok i små mængder en gang imellem, men ikke hver dag og de fleste grøntsager (især rodfrugter) bliver mere usunde når man varmer dem, pga. sukkeret i dem.. Men hver sin smag. Men det er altså bevist at den hurtigste vej til at tabe sig er ved at indtage en høj-protein/lav-glykæmisk kost uden særlig meget stivelse/tomme kulhydrater :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.