En straf at være dec barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

Sakris

MorDk skriver:

Min bror har også føs'dag d.25.december. Vi har I mange år fejret jul/fødseldag denne dag. Mine forældre er skilt og har altid holdt jul med min mor. Nogle har jeg ikke kunne komme derfor kom jeg en anden dag. Nu er min bror ved at være så gammel at vi i min familie har besluttet at tingene skal være lidt anderledes fremover. Men hvordan og hvorledes vi gør vides ikke helt endnu.

Men jeg blander mig ikke i hvordan andre folk gør med jul og fødselsdage. Jeg er sikker på de gør det det synes er det rigtige for dem. Ellers tager man vel ikke det valg/den beslutning.

Men det lyder somom at din bror der er med i den beslutning.

Det jeg selv har oppuneret imod er at straffe et barn på grund af fødselsdatoen, når man faktisk sagtens kan komme, men melder afbud fordi man ikke gider. Der findes alverdens gode grunde og mange forskellige traditioner der fungere i forskellige familier. Så fred være med det når det fungere. 

Egentlig vil jeg heller ikke blande mig i andres traditioner. Men det her handlede jo som sådan meget mere om familiestridigheder, der unødvendigt sætter et barn i klemme. Det lyder bestemt heller ikke som tilfældet i din familie. og det var slet ikke en generalisering. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Anonym trådstarter

Der er mange der hvert år og selv inden jeg fødte foreslog at fejre fødselsdag i januar men der har han jo ikke fødselsdag! For mig svare det til at juleaften bliver fejret i april. Juleaften fejres d 24 dec og mit barn skal fejres på sin fødselsdag!! Min venindes datter der fylder år i juni, får da en gave i juni til hendes fødselsdag,jeg venter ikke til efter 20 juli hvor det passer mig bedre økonomisk pga børneydelser! Øii hvor er jeg træt af det! På sin vis ville jeg ønske jeg havde født 5-10 januar istedet,men på den her måde får jeg da sorteret i hvilke mennesker der skal være en del af vores liv!!!  

Anmeld

27. december 2012

Camilla <3

Forstår ikke helt at folk siger nej, fordi december er en dyr måned. De ved jo at han har fødselsdag i december, så det kan da umuligt komme som en overraskelse. 

Stakkels din søn, som det går udover. :/ 

Jeg er selv født i december, og har aldrig oplevet det du beskriver.  Med undtagelse af i 99' hvor der var orkan. 

Anmeld

27. december 2012

jydeinden

jeg selv er godt nok ikke født i december, men er min kæreste og jeg er sidst i november, og ja gu er december en dyr måned MEN der er og skal ALTID være råd til at købe gaver og hvad dertil hører. Jeg kunne da ikke drømme om at sige til min kæreste " beklager skat der var ikke råd til en gave, kan du vente til januar".. hvis den der har fødselsdag i dec, betyder nok for en så finder man pengene til en gave, færdig. 

Anmeld

27. december 2012

henh01

Jeg har selv fødselsdag d 26 dec - i min barndom 8som jeg husker den) kom min moster og kusine/fætter altid til morgenmad. Hvis der var sne brugte vi dagen på at kælke og hygge. Om eftermiddagen stødte resten af familien til og vi spiste julefrokost.
Efter jeg er blevet voksen er det kun os, mine forældre, min farmor og min bror og hans familie der kommer til julefrokost - den holdes stadig ved mine forældre Jeg kan mærke efter jeg er blevet voksen at folk bare ikke ORKER mere 2. juledag, men de kommer for min skyld. Jeg har altid fået gaver og har aldrig fået slået dem sammen med julegaven

Jeg synes det er synd hvis det skal gå ud over dit barn at have fødselsdag i dec, folk der ved de skal med har jo et helt år at spare op i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.