En straf at være dec barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Hvor er det synd

Min datter har fødselsdag den 8. december og vi har ikke problemer med at få folk til at komme og fejre hende. De prioterer heldigvis hende før diverse julefrokoster osv. Hvis ikke vi er kommet med en dato for fødselsdagen, kommer de selv og spørger hvornår det bliver så de er sikre på at de ikke ramler sammen med noget andet de er inviteret til Hun er forresten 3 år..

Hendes farfar fylder år den 17. og sin morfar den 24. Der er heller aldrig problemer med at finde tid til det.

Hvis familien prioterer julearrangementer frem for fødselsdage i december, er der noget galt!

Der behøver ikke være noget galt. Alle familier er jo forskellige og nogle holder ikke deres fødselsdag på selve dagen (altså hvor de invitere gæster) om det er december eller maj. Personligt holder jeg ikke fødselsdag. men jeg holder fødselsdag for mine unger fx. weekenden før eller efter deres fødselsdag. Og på dagen hvis det er en hverdag hygger vi og fejre dem herhjemme... det ser jeg intet galt i. Men det er synd hvis man ikke vil fejre dagen fordi det er december og man ikke har tid/råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Der behøver ikke være noget galt. Alle familier er jo forskellige og nogle holder ikke deres fødselsdag på selve dagen (altså hvor de invitere gæster) om det er december eller maj. Personligt holder jeg ikke fødselsdag. men jeg holder fødselsdag for mine unger fx. weekenden før eller efter deres fødselsdag. Og på dagen hvis det er en hverdag hygger vi og fejre dem herhjemme... det ser jeg intet galt i. Men det er synd hvis man ikke vil fejre dagen fordi det er december og man ikke har tid/råd...

Det er da ikke det jeg skriver?

Hvis jeg inviterer min familie til min datters fødselsdag og de ikke kommer fordi de f.eks er inviteret til julefrokost, er det helt galt.. Heldigvis er det aldrig sket og det vil det heller ikke.

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Det er da ikke det jeg skriver?

Hvis jeg inviterer min familie til min datters fødselsdag og de ikke kommer fordi de f.eks er inviteret til julefrokost, er det helt galt.. Heldigvis er det aldrig sket og det vil det heller ikke.

Du skriver at hvis familien.... mener du så de nærmeste eller? For siger bare at familier er jo forskellige....

-men tror du misforstår mig...

Anmeld

26. december 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Du skriver at hvis familien.... mener du så de nærmeste eller? For siger bare at familier er jo forskellige....

-men tror du misforstår mig...

Nej jeg tror bestemt du misforstår mig..

Ja den nærmeste.. Min mor, min søster osv. Det er dem vi holder fødselsdag for.

Jeg snakker ikke om hvornår man vil HOLDE fødselsdagen, fair nok hvis man vil holde den i januar f.eks hvis ikke tiden er til det i december, jeg snakker om at hvis min søster f.eks meldte afbud til min datter fødselsdag fordi hun skulle til julefrokost, ville jeg blive ked af det og mene det er en forkert priotering. Forstår du?

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Nej jeg tror bestemt du misforstår mig..

Ja den nærmeste.. Min mor, min søster osv. Det er dem vi holder fødselsdag for.

Jeg snakker ikke om hvornår man vil HOLDE fødselsdagen, fair nok hvis man vil holde den i januar f.eks hvis ikke tiden er til det i december, jeg snakker om at hvis min søster f.eks meldte afbud til min datter fødselsdag fordi hun skulle til julefrokost, ville jeg blive ked af det og mene det er en forkert priotering. Forstår du?

Ja jeg må have misforstået dig så... for ja hvis hun melder afbud ja men hvis hun ikke har fået datoen for den dag i holder føs'dag og hun har sagt ja til andet... det var det jeg mente...

Anmeld

26. december 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Ja jeg må have misforstået dig så... for ja hvis hun melder afbud ja men hvis hun ikke har fået datoen for den dag i holder føs'dag og hun har sagt ja til andet... det var det jeg mente...

Ja så misforstod du mig Også derfor jeg skrev at de altid spørger efter datoen hvis de er inviteret til andet, så de er sikre på at komme og så er vi selvf. tidligt ude med en dato da det jo er en travl måned.

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Ja så misforstod du mig Også derfor jeg skrev at de altid spørger efter datoen hvis de er inviteret til andet, så de er sikre på at komme og så er vi selvf. tidligt ude med en dato da det jo er en travl måned.

Selvfølgelig

Håber I havde en god føs'dag og en god jul

Anmeld

26. december 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Selvfølgelig

Håber I havde en god føs'dag og en god jul

Tak det havde vi Håber I havde en god jul

Anmeld

26. december 2012

blomst84

Min datter har fødselsdag 30. Dec. Og vi har rigtig mange fødselsdage i familien i december 3-5-20-23-31. Sådan er det bare og det kan rent økonomisk ikke komme bag på nogen at december er en dyr måned så i vores familie får alle december børnene for samme beløb som de der har fødselsdag andre måneder  Vi spare op i løbet af året til den måned, så jeg syntes det er synd for din søn at han skal "straffes" for kan bestemt ikke se noget problem i at ligge penge til side. Eller planlægge sig ud af hvordan december skal se ud, både med jul og fødselsdage

Anmeld

26. december 2012

ekebiv

Vores datter fyldte 6 d 19 december og vi har aldrig haft de store problemer med afbud. Det eneste har været en enkelt kusine som altid har arbejdet i butik og som jo så arbejder både lørdage og søndage hele december. Lillebror har fødselsdag i september og jeg plejer at inviterer til datterens fødselsdag allerede der så alle ved det i rigtig go tid.
Iår er hun begyndt i skole så nu var bekymringen jo så om pigerne fra klassen kunne komme når det nu var december men alle kom, ingen afbud overhovedet.
Det værste ved dec børn er at det bliver så komprimeret for dem, pakker og afholdelse af fødselsdage for klasser og familier og jul most ind på 4 uger kan godt virke voldsomt både for barnet og forældrene :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.