En straf at være dec barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

MorDk

Sakris skriver:

Hvor var jeg dog blevet skuffet. Har lige været total op og køre over en tråd, om en mega egoistisk person, der har valgt at fravælge sin lillebrors (som stadig er et barn) fødselsdag D. 25. For at kunne slappe af. Synes rigtig tit at jeg oplevet decemberbørn der åbenbart ikke fortjener at blive fejret på samme vis som andre, fordi de har fødselsdag i december. I min familie har vi fødselsdage d. 16. 25. Og 26. December. Disse fødselsdage ligger sjovt nok samme sted hver år. Så kan virkelig ikke forstå at det kan være en overraskelse for folk. Så læg dog pengene til side til gaven i juni, hvis der er der, der er råd. 

I min familie og svigerfamilie bliver der ikke gjort forskel, lige gyldigt hvornår man har fødselsdag! Og sådan bør det være. Det er ikke børnenes skyld! 

Min bror har også føs'dag d.25.december. Vi har I mange år fejret jul/fødseldag denne dag. Mine forældre er skilt og har altid holdt jul med min mor. Nogle har jeg ikke kunne komme derfor kom jeg en anden dag. Nu er min bror ved at være så gammel at vi i min familie har besluttet at tingene skal være lidt anderledes fremover. Men hvordan og hvorledes vi gør vides ikke helt endnu.

Men jeg blander mig ikke i hvordan andre folk gør med jul og fødselsdage. Jeg er sikker på de gør det det synes er det rigtige for dem. Ellers tager man vel ikke det valg/den beslutning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Zeus

Selv om vi er en stor familie, er der heldigvis kun ét december barn - min ældste  Resten har stort set fødselsdag i august, der er vi 6 der har, måske endda 7, kan ikke helt huske det..

Men vi har aldrig haft problemer med at få familien på besøg, faktisk har jeg plads problemer hvert eneste år  Det var værre til min yngstes fødselsdag sidste måned, hvor jeg endte med at aflyse for min side af familien, fordi der kun kunne komme en enkelt eller 2 ud af 9-10 stykker.. 

Anmeld

26. december 2012

Nadia&Daniel

Kan godt være december er en dyr mdr. - men så må mang spare de andre 11 mdr. om året, for det kommer nok ikke bag på en, at december er lidt dyrere end andre

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Kan godt være december er en dyr mdr. - men så må mang spare de andre 11 mdr. om året, for det kommer nok ikke bag på en, at december er lidt dyrere end andre

Nej og jeg sys det er SÅ tarveligt at give mindre/færre føs'dagsgaver bare fordi det er december.

Anmeld

26. december 2012

Zeus

ekebiv skriver:

Vores datter fyldte 6 d 19 december og vi har aldrig haft de store problemer med afbud. Det eneste har været en enkelt kusine som altid har arbejdet i butik og som jo så arbejder både lørdage og søndage hele december. Lillebror har fødselsdag i september og jeg plejer at inviterer til datterens fødselsdag allerede der så alle ved det i rigtig go tid.
Iår er hun begyndt i skole så nu var bekymringen jo så om pigerne fra klassen kunne komme når det nu var december men alle kom, ingen afbud overhovedet.
Det værste ved dec børn er at det bliver så komprimeret for dem, pakker og afholdelse af fødselsdage for klasser og familier og jul most ind på 4 uger kan godt virke voldsomt både for barnet og forældrene :-)

Anmeld

26. december 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Nej og jeg sys det er SÅ tarveligt at give mindre/færre føs'dagsgaver bare fordi det er december.

Plus - så spare man sikkert de andre mdr. - for der er måske ikke så mange fødselsdage..

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Plus - så spare man sikkert de andre mdr. - for der er måske ikke så mange fødselsdage..

Ja så kan slet ik' se problemet der...

Anmeld

26. december 2012

Tullepoder

MorDk skriver:

Det er synd og skam hvis man "straffer" ungerne fordi De er dec børn. Men hvis man fx. har føs'dag i selve Juledagene... så kan man ikke regne med at alle kan komme da der jo fejres Jul m.m Men at få en mindre gave m.m fordi det er jul er noget fis i mine øjne.

Anmeld

26. december 2012

TeamRocket

I min familie har vi også december børn. Og nogle vælger så at være ofre og brokker sig over de år nogle melder fra selv om det vel er logisk de færeste har tid d 25. Vi vælger bare at holde fødseldsdag en uge før eller efter så det ikke ligger i juledagene. Altså børnene er jo ligeglade bare de får deres gaver og kage ;-)

Anmeld

26. december 2012

Pige2009

TbCp skriver:

Vi har, i min familie, 3 fødselsdage i december.... den ene er min søn (d. 5.) og den anden min nevø (d. 24.)

Folk ved jo at der er fødselsdage der så de ved også der er indbydelser på vej...

Ved min nevø ved vi at det altid er d. 24. om formiddagen og med min søn - nu var det første fødselsdag i år - bliver det jo en weekend på den ene eller anden side af dagen...

Jeg kan godt forstå du er skuffet, men jge forstår simpelthen ikke folk!

Det er en fødselsdag som alle andre.... og bare fordi den ligger i dec. skal der da ikke gøres forskel!

Jeg gør forøvrigt også meget ud af at pakke fødselsdagsgaverne ind i "fødselsdagspapir" og julegaverne i "julepapir" så fødselsdagsbørnene også kan mærke at der er forskel.

Lige præcis! Pakker også altid fødselsdagsgaver ind i almindeligt papir, og jeg giver aldrig for mindre blot fordi, det er december. Det kan da ikke komme bag på folk, når ny datoerealtid er og altid vil være den samme for fødselsdagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.