En straf at være dec barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.282 visninger
44 svar
0 synes godt om
25. december 2012

Anonym trådstarter

Der er få dage til mit barns fødselsdag og igen høre jeg ikke fra folk mht de invitationer vi sendte ud den 1 dec!! Uge efter uge kommer julen nærmere. Bum. Så er julen overstået og jeg høre stadig intet! Jeg henvender mig så og får det ene nej efter det andet og klassikkeren: December er simpelthen så dyr. OMG! Så nu skal mit barn straffes fordi jeg fødte i december!   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Enirt

Anonym skriver:

Der er få dage til mit barns fødselsdag og igen høre jeg ikke fra folk mht de invitationer vi sendte ud den 1 dec!! Uge efter uge kommer julen nærmere. Bum. Så er julen overstået og jeg høre stadig intet! Jeg henvender mig så og får det ene nej efter det andet og klassikkeren: December er simpelthen så dyr. OMG! Så nu skal mit barn straffes fordi jeg fødte i december!   

Det er jeg virkelig ked af at høre, for sidder selv med min søn i maven og kan føde hvornår det skal være (havde termin den 22 dec) Håber virkelig ikke det bliver sådan for ham

Håber virkelig jeres barn får en dejlig fødselsdag trods alt, et tillykke herfra i hvert fald

Anmeld

25. december 2012

et-ønske

Anonym skriver:

Min datter har fødselsdag den 21/12
Folk synes det er svært at få tid til og ja det er en dyr måned!! Synes nu de svarer på indbydelse og kommer med gaver alligevel - vi har 4 fødselsdage i december i min familie.... Tror kun min bror og jeg kan lave børn i marts
Den 15-21-27-29 jo jo
Vi holder så ikke julefrokost mere....
Det er synd for din søn han har jo ikke selv valgt det!!
Er det familie der vælger det fra???

Anmeld

25. december 2012

ano14316

Anonym skriver:

ÆV det er jeg ked af at høre... man må somregel leve med at har man fødselsdag omkring jul, så er gaverne lidt mindre, men at man slet ikke kommer er sq for lavt!!!

Jeg læste en anden der holdte sin datters fødselsdag på navnedagen i stedet, det synes jeg faktisk var en god ide.

Jeg har selv flere gange flyttet min fødselsdag, frem til om sommeren, eller til starten af feb. da jeg har fødselsdag d. 7/1..

Nu gider jeg efterhånden ikke at holde så meget, fordi julen er så stressende.. og så skubber jeg det bare frem til det passer bedre. 

Anmeld

26. december 2012

Mettefpigen

Sådan har det altid været.... Der sker mange ting i dec.... Vi har selv 2 i familien der er født d 20/12 og det er sku svært at få tingene til at hænge sammen....

Anmeld

26. december 2012

NNN

Jeg har selv fødselsdag den 11. December og har haft det i 32 år. Ofte har jeg fået en mindre gave fordi jeg jo skal have to gaver i december. -  men det har aldrig gjort mig noget. Synes selv det er hyggeligt at være december- barn , så er alle i julehumør og der er som regel pyntet op til min fødselsdag

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Det er synd og skam hvis man "straffer" ungerne fordi De er dec børn. Men hvis man fx. har føs'dag i selve Juledagene... så kan man ikke regne med at alle kan komme da der jo fejres Jul m.m Men at få en mindre gave m.m fordi det er jul er noget fis i mine øjne.

Anmeld

26. december 2012

TbCp

Vi har, i min familie, 3 fødselsdage i december.... den ene er min søn (d. 5.) og den anden min nevø (d. 24.)

Folk ved jo at der er fødselsdage der så de ved også der er indbydelser på vej...

Ved min nevø ved vi at det altid er d. 24. om formiddagen og med min søn - nu var det første fødselsdag i år - bliver det jo en weekend på den ene eller anden side af dagen...

Jeg kan godt forstå du er skuffet, men jge forstår simpelthen ikke folk!

Det er en fødselsdag som alle andre.... og bare fordi den ligger i dec. skal der da ikke gøres forskel!

Jeg gør forøvrigt også meget ud af at pakke fødselsdagsgaverne ind i "fødselsdagspapir" og julegaverne i "julepapir" så fødselsdagsbørnene også kan mærke at der er forskel.

Anmeld

26. december 2012

MorDk

Vi har, i min familie, 3 fødselsdage i december.... den ene er min søn (d. 5.) og den anden min nevø (d. 24.)

Folk ved jo at der er fødselsdage der så de ved også der er indbydelser på vej...

Ved min nevø ved vi at det altid er d. 24. om formiddagen og med min søn - nu var det første fødselsdag i år - bliver det jo en weekend på den ene eller anden side af dagen...

Jeg kan godt forstå du er skuffet, men jge forstår simpelthen ikke folk!

Det er en fødselsdag som alle andre.... og bare fordi den ligger i dec. skal der da ikke gøres forskel!

Jeg gør forøvrigt også meget ud af at pakke fødselsdagsgaverne ind i "fødselsdagspapir" og julegaverne i "julepapir" så fødselsdagsbørnene også kan mærke at der er forskel.

Sådan har vi også altid gjort!

Anmeld

26. december 2012

Laulund87

Hvor er det synd

Min datter har fødselsdag den 8. december og vi har ikke problemer med at få folk til at komme og fejre hende. De prioterer heldigvis hende før diverse julefrokoster osv. Hvis ikke vi er kommet med en dato for fødselsdagen, kommer de selv og spørger hvornår det bliver så de er sikre på at de ikke ramler sammen med noget andet de er inviteret til Hun er forresten 3 år..

Hendes farfar fylder år den 17. og sin morfar den 24. Der er heller aldrig problemer med at finde tid til det.

Hvis familien prioterer julearrangementer frem for fødselsdage i december, er der noget galt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.