Skal vi invitere dem juleaften? Læs først!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Det er ikke mine søskende, men min kærestes mostre og onkler! Altså der har været lidt problemer for nogle år siden og det virker som om at det er det der pludselig nager (der har ikke været noget de sidste to år og heller ikke til alle andre arrangementer) synes de er mega tarvelige! Den familie skulle bruge lidt tid på at være ærlige overfor hinanden og fortælle hvad der har såret dem og så ligge det bag sig og komme videre! Det andet er bare ondt og falskt, efter min mening'

Okay .. Sikke da noget rod. Ja, det ville nok være det smarteste hvis de fik talt lidt sammen..

Håber I får en god jul uanset hvad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

LR85

Selvfølgelig er der ikke nogen der skal sidde alene. 

Synes klart de skal med. 

Synes det lyder rigtig hyggeligt, men kender dem selvfølgelig ikke

Anmeld

16. december 2012

sarahb

Det er familie, så om man har en "tradition" eller ej så skal de da endelig have lov at komme.

Jeg ville bakke svigermor 100 % op i hendes Ja.
Men samvittighed ville ikke holde til et nej

Anmeld

16. december 2012

Mettefpigen

Juden handler om familiehygge så selvfølgelig ville jeg sige jaa :-)

Anmeld

16. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg holder jul med en 2års turnus, så det ene år er vi ved min familie og det andet år er vi ved kærestens familie! I år skal vi være hos kærestens familie. Vi plejer at sidde os, mine svigerforældre og kærestens mormor og lillebror. Resten af kærestens familie (mostre og onkler) holder det sammen hos en af mostrene! I år har to af søskende så valgt at de gerne vil holde det sammen hos en af de andre søskende. (De er 4 søskende i alt) det betyder så at dem der plejer at ligge hus til hvert år, pludselig skal sidde alene. (Mor, far og to børn på 17 og 8 år)

De har så spurgt om de må komme ud til mine svigerforældre! Ideen var oprindeligt, da vi meldte ud af vi holdte hver anden jul sammen, at vi bare var få mennesker og en stille og rolig jul!

Er det synd hvis den sidste familie ikke får lov at komme på trods af at vores jul har været aftalt i flere år og det er de andre søskende, som pludselig har ekskluderet den ene familie!?

Jeg synes de burde inviteres. Der går vel ikke noget af jer ved at være fire mere? Jeg synes ikke man skal sidde alene mod sin vilje, og hvordan ville du have det, hvis du det år, hvor du egentlig skulle holde jul med din familie, blev brændt af, og derefter ikke måtte deltage hos eks. din søster eller bror?

Anmeld

16. december 2012

Caroline86

der er sikkert nogen der allerede har skrevet det samme som mig:

Handler julen da ikke om næstekærlighed?

Vend situationen - ville du føle dig elsket af din familie hvis de, efter en anden del af familien havde brændt dig af, åbnede deres hjem og juleaften for dig? eller hvis de sagde "det er sgu surt - vi ses"?

Tankevækkende for mig at man overhovedet overvejer ikke at invitere sin familie i sådan en situation

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg synes de burde inviteres. Der går vel ikke noget af jer ved at være fire mere? Jeg synes ikke man skal sidde alene mod sin vilje, og hvordan ville du have det, hvis du det år, hvor du egentlig skulle holde jul med din familie, blev brændt af, og derefter ikke måtte deltage hos eks. din søster eller bror?

Jeg er helt enig og havde det været her, var de selvfølgelig velkommen! Min svigerfar vil bare helst være os kun - han er ikke god til det der med mange mennesker!

Anmeld

16. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Jeg er helt enig og havde det været her, var de selvfølgelig velkommen! Min svigerfar vil bare helst være os kun - han er ikke god til det der med mange mennesker!

Så handler det vel mest om, at dine svigerforældre skal blive enige - ville han også sige nej, hvis det var en af hans søskende, der spurgte?

Men jeg ville i hvert fald blive utrolig skuffet, hvis jeg fik nej til at holde jul med MIN side af familien.. 

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

der er sikkert nogen der allerede har skrevet det samme som mig:

Handler julen da ikke om næstekærlighed?

Vend situationen - ville du føle dig elsket af din familie hvis de, efter en anden del af familien havde brændt dig af, åbnede deres hjem og juleaften for dig? eller hvis de sagde "det er sgu surt - vi ses"?

Tankevækkende for mig at man overhovedet overvejer ikke at invitere sin familie i sådan en situation

Jeg ved det godt! Der er nogle aspekter, som jeg har udeladt og som måske er vigtige! Min svigerfar er ikke tosset med ideen om at skulle være mange. Han glæder sig hvert år, når vi kun er os. Han har haft mange psykiske problemer de sidste år, så for ham ville det være et kæmpe kompromis hvis de skulle komme! For mig ville det bare være hyggeligt og for min skyld er de meget velkomne'

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Så handler det vel mest om, at dine svigerforældre skal blive enige - ville han også sige nej, hvis det var en af hans søskende, der spurgte?

Men jeg ville i hvert fald blive utrolig skuffet, hvis jeg fik nej til at holde jul med MIN side af familien.. 

Han har ikke rigtig nogen familie, i hvert fald ikke i nærheden! Alt handler om min svigermors familie - altid! Jeg tror bare ikke at han magter det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.