Skal vi invitere dem juleaften? Læs først!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi invitere moster + familie til jul?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.359 visninger
57 svar
0 synes godt om
16. december 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg holder jul med en 2års turnus, så det ene år er vi ved min familie og det andet år er vi ved kærestens familie! I år skal vi være hos kærestens familie. Vi plejer at sidde os, mine svigerforældre og kærestens mormor og lillebror. Resten af kærestens familie (mostre og onkler) holder det sammen hos en af mostrene! I år har to af søskende så valgt at de gerne vil holde det sammen hos en af de andre søskende. (De er 4 søskende i alt) det betyder så at dem der plejer at ligge hus til hvert år, pludselig skal sidde alene. (Mor, far og to børn på 17 og 8 år)

De har så spurgt om de må komme ud til mine svigerforældre! Ideen var oprindeligt, da vi meldte ud af vi holdte hver anden jul sammen, at vi bare var få mennesker og en stille og rolig jul!

Er det synd hvis den sidste familie ikke får lov at komme på trods af at vores jul har været aftalt i flere år og det er de andre søskende, som pludselig har ekskluderet den ene familie!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Karina84

Det er vel i bund og grund kun noget dine svigerforældre skal bestemme, da det er dem der holder jul og dem der derfor invitere?

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg holder jul med en 2års turnus, så det ene år er vi ved min familie og det andet år er vi ved kærestens familie! I år skal vi være hos kærestens familie. Vi plejer at sidde os, mine svigerforældre og kærestens mormor og lillebror. Resten af kærestens familie (mostre og onkler) holder det sammen hos en af mostrene! I år har to af søskende så valgt at de gerne vil holde det sammen hos en af de andre søskende. (De er 4 søskende i alt) det betyder så at dem der plejer at ligge hus til hvert år, pludselig skal sidde alene. (Mor, far og to børn på 17 og 8 år)

De har så spurgt om de må komme ud til mine svigerforældre! Ideen var oprindeligt, da vi meldte ud af vi holdte hver anden jul sammen, at vi bare var få mennesker og en stille og rolig jul!

Er det synd hvis den sidste familie ikke får lov at komme på trods af at vores jul har været aftalt i flere år og det er de andre søskende, som pludselig har ekskluderet den ene familie!?

Jeg tror jeg havde tilbudt dem det og så kunne de jo selv takke nej?

Men jeg er så også en af dem der mener at ingen burde sidde alene på juleaften..

Alt familierodet har jeg desværre ingen gode råd til, vi er så få at det kommer vi aldrig ud fra. Men håber da på det lykkes for jer

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Det er vel i bund og grund kun noget dine svigerforældre skal bestemme, da det er dem der holder jul og dem der derfor invitere?

I know, men min svigermor er meget i tvivl og spørger hele tiden mig! Hun synes det er synd for hendes søster, at de andre har været sådan, men samtidig er vores tradition jo noget hun har kendt til i flere år, så i virkeligheden er det jo ikke hende der har ændret i planerne! Gir det mening?

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Jeg tror jeg havde tilbudt dem det og så kunne de jo selv takke nej?

Men jeg er så også en af dem der mener at ingen burde sidde alene på juleaften..

Alt familierodet har jeg desværre ingen gode råd til, vi er så få at det kommer vi aldrig ud fra. Men håber da på det lykkes for jer

Det er søsteren selv der har spurgt om de må komme, så de siger klart ja, hvis min svigermor beslutter sig for at de skal komme! Min svigermor synes bare ikke at det reelt har noget med hende at gøre, fordi vi jo har en fast tradition med hvert andet år, men samtidig har hun ondt af dem!

De sidder vel heller ikke alene når de er 4 familiemedlemmer! Vi er selv 7 juleaften, så det er jo ikke meget anderledes!?

Anmeld

16. december 2012

Karina84

Anonym skriver:

I know, men min svigermor er meget i tvivl og spørger hele tiden mig! Hun synes det er synd for hendes søster, at de andre har været sådan, men samtidig er vores tradition jo noget hun har kendt til i flere år, så i virkeligheden er det jo ikke hende der har ændret i planerne! Gir det mening?

Tja det gør det, men jeg kan stadig ikke se at det skal være op til jer at bestemme, selvom at det er sødt af hende at inddrage jer

Jeg kunne aldrig finde paa at sige nej til at min sviger ville invitere noget familie som hun havde lyst til at fejre jul sammen med, og især ikke hvis alternativet var at de saa skulle sidde alene

Anmeld

16. december 2012

Moma

Karina84 skriver:

Er enig her.

Udiver det er min holdning, at der er ikke nogen, der skal sidde "alene" juleaften, hvis de ikke ønsker det.

I min familie holder vi altid jul sammen mange mennesker, da vi er mange søskende og ikke har vores forældre mere. Det er da altid hyggeligt. 

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Det er søsteren selv der har spurgt om de må komme, så de siger klart ja, hvis min svigermor beslutter sig for at de skal komme! Min svigermor synes bare ikke at det reelt har noget med hende at gøre, fordi vi jo har en fast tradition med hvert andet år, men samtidig har hun ondt af dem!

De sidder vel heller ikke alene når de er 4 familiemedlemmer! Vi er selv 7 juleaften, så det er jo ikke meget anderledes!?

Jeg kan sagtens se dit dilemma..

Jeg er så bare mennesket der mener jo flere jo bedre, sidste år havde vi de 2 gamle naboer ovre fordi deres voksne barn var i Thailand og har regelmæssigt haft både veninder og andet med til juleaften. I år er det hele min mors nye kærestes pukkelryggede der kommer til juleaften, fordi de da skal møde os. Det bliver bare hyggeligt.

Nobody get's left alone er vist vores strategi

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Tja det gør det, men jeg kan stadig ikke se at det skal være op til jer at bestemme, selvom at det er sødt af hende at inddrage jer

Jeg kunne aldrig finde paa at sige nej til at min sviger ville invitere noget familie som hun havde lyst til at fejre jul sammen med, og især ikke hvis alternativet var at de saa skulle sidde alene

Det er heller ikke op til os! Jeg har sagt til hende at for os betyder det ikke noget om de kommer eller ej. Vi er inviteret til jul hos dem og de bestemmer naturligvis selv hvem de inviterer!

Problemet ligger i, at svigerfar siger NEJ og svigermor hælder til JA, så tror hun er meget i tvivl om derfor gerne vil have vores mening!

Anmeld

16. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Julen er familien og hjerternes fest, så tænker da at dine svigerforældre ska invitere dem, hvis DE har lyst til at invitere dem. Det ha jo endelig ik så meget med jer at gøre.

Tænker at det ku være rigtig hyggeligt for din svigermor, at prøve at holde jul med sin søster, og for din kæreste at holde med sine fætre?!

Jeg ville syntes det var helt naturligt, at de også kom og holdte jul. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.