Skal vi invitere dem juleaften? Læs først!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg holder jul med en 2års turnus, så det ene år er vi ved min familie og det andet år er vi ved kærestens familie! I år skal vi være hos kærestens familie. Vi plejer at sidde os, mine svigerforældre og kærestens mormor og lillebror. Resten af kærestens familie (mostre og onkler) holder det sammen hos en af mostrene! I år har to af søskende så valgt at de gerne vil holde det sammen hos en af de andre søskende. (De er 4 søskende i alt) det betyder så at dem der plejer at ligge hus til hvert år, pludselig skal sidde alene. (Mor, far og to børn på 17 og 8 år)

De har så spurgt om de må komme ud til mine svigerforældre! Ideen var oprindeligt, da vi meldte ud af vi holdte hver anden jul sammen, at vi bare var få mennesker og en stille og rolig jul!

Er det synd hvis den sidste familie ikke får lov at komme på trods af at vores jul har været aftalt i flere år og det er de andre søskende, som pludselig har ekskluderet den ene familie!?

Jeg ville ikke gå op i hvilke aftaler der har været og jeg ville heller ikke blande mig i at "de andre" i familien har ekskluderet dem.

Jeg ville invitere dem ganske enkelt fordi ingen skal sidde alene juleaften. Nu er de jo som sådan ikke alene, da de jo er en familie. Men de er vant til at være flere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Jah - jeg tror da bestemt at han vil hygge sig!

For mig ligger der noget helt andet i det! Jeg synes alle fire søskende burde sætte sig sammen og finde ud af hvorfor de pludselig er blevet ekskluderet! Vi kan jo godt invitere dem i år, men det er jo kun en midlertidig løsning - Hvaså med fremtiden!?

Hvad endte det med? 

Anmeld

24. december 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Hvad endte det med? 

Det endte med at de sagde nej, men et par dage efter sendte jeg en besked til svigermor, hvor jeg spurgte om hun egentlig havde det fint med deres beslutning! Jeg var nemlig meget påvirket af det og synes det var ret svært! Det viste sig at hun heller ikke havde det helt godt med det, så i fredags ringede hun til dem og inviterede dem, så i holder jul sammen alle sammen

Anmeld

24. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Det endte med at de sagde nej, men et par dage efter sendte jeg en besked til svigermor, hvor jeg spurgte om hun egentlig havde det fint med deres beslutning! Jeg var nemlig meget påvirket af det og synes det var ret svært! Det viste sig at hun heller ikke havde det helt godt med det, så i fredags ringede hun til dem og inviterede dem, så i holder jul sammen alle sammen

Ej, hvor dejligt, at det løste sig trods alt - er sikker på at I alle, inkl. svigerfar, nok skal få en dejlig dag/aften.. 

Anmeld

24. december 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Ej, hvor dejligt, at det løste sig trods alt - er sikker på at I alle, inkl. svigerfar, nok skal få en dejlig dag/aften.. 

Bestemt bestemt. Han er bare lidt tykpandet nogle gange, men efter at de takkede Ja, besluttede han at handle en masse specialøl, som mændene så kunne hygge sig med, så mon ikke julen kommer til os alligevel

Glædelig jul til dig <3

Anmeld

24. december 2012

foto på lærred

Nu er det selvfølgelig svigerforældrene der bestemmer når det er deres hus. Men hvis det var mig der holdt juleaften ville jeg ALDRIG lade nogle jeg kender sidde selv juleaften. Nu ved jeg godt at det i princippet er en familie på 4 så det ikke er en person der sidder alene, men alligevel. Jeg havde helt klart inviteret.

Du siger I gerne vil have en stille og rolig juleaften. Jeg kunne måske forstå, at I var lidt i tvivl hvis det var et familiemedlem som havde 3 børn under 4 år som var overstadige, blev trætte, græderi og alt det andet som er en mulighed en sen juleaften. Men de har to børn. En som er næsten voksen og en stor pige på 8 år. For mig ville der ingen betænkeligheder være.

Dog synes jeg godt nok det er tarveligt at de andre søskende, at lave sådan en gruppeaftale og så holde den ene af søskende ude. Det virker da ikke særlig kærligt.

God jul til dig og din familie

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

24. december 2012

foto på lærred

foto på lærred skriver:

Nu er det selvfølgelig svigerforældrene der bestemmer når det er deres hus. Men hvis det var mig der holdt juleaften ville jeg ALDRIG lade nogle jeg kender sidde selv juleaften. Nu ved jeg godt at det i princippet er en familie på 4 så det ikke er en person der sidder alene, men alligevel. Jeg havde helt klart inviteret.

Du siger I gerne vil have en stille og rolig juleaften. Jeg kunne måske forstå, at I var lidt i tvivl hvis det var et familiemedlem som havde 3 børn under 4 år som var overstadige, blev trætte, græderi og alt det andet som er en mulighed en sen juleaften. Men de har to børn. En som er næsten voksen og en stor pige på 8 år. For mig ville der ingen betænkeligheder være.

Dog synes jeg godt nok det er tarveligt at de andre søskende, at lave sådan en gruppeaftale og så holde den ene af søskende ude. Det virker da ikke særlig kærligt.

God jul til dig og din familie

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Hov så lige i indlæget over mit, at der allerede ér fundet en løsning.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

24. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Bestemt bestemt. Han er bare lidt tykpandet nogle gange, men efter at de takkede Ja, besluttede han at handle en masse specialøl, som mændene så kunne hygge sig med, så mon ikke julen kommer til os alligevel

Glædelig jul til dig <3

Det er godt at han trods alt glæder sig og ser det positive i situationen - og det er jo kun jul én gang om året! 

Tusind tak og i lige måde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.