Skal vi invitere dem juleaften? Læs først!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Jeg kan sagtens se dit dilemma..

Jeg er så bare mennesket der mener jo flere jo bedre, sidste år havde vi de 2 gamle naboer ovre fordi deres voksne barn var i Thailand og har regelmæssigt haft både veninder og andet med til juleaften. I år er det hele min mors nye kærestes pukkelryggede der kommer til juleaften, fordi de da skal møde os. Det bliver bare hyggeligt.

Nobody get's left alone er vist vores strategi

Sådan har jeg det egentligt også - julen handler netop om familie, nærvær og næstekærlighed!

Tror det handler om at de andre søskende har ekskluderet hende og så skal min svigermor "ofre" vores tradition på det! Min svigerfar ser helst at vi blot er få samlet - han er ikke tosset med det store juleshow!

Jeg håber der kommer klarhed, for jeg synes heller ikke at nogen skal få en dårlig jul !'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Karina84

Anonym skriver:

Det er heller ikke op til os! Jeg har sagt til hende at for os betyder det ikke noget om de kommer eller ej. Vi er inviteret til jul hos dem og de bestemmer naturligvis selv hvem de inviterer!

Problemet ligger i, at svigerfar siger NEJ og svigermor hælder til JA, så tror hun er meget i tvivl om derfor gerne vil have vores mening!

Okay, det skrev du jo ikke noget om

Men saa er det jo en diskussion hun skal tage med svigerfar og hvis du har sagt din holdning til det, at det er okay, saa kan du jo ikke gøre saa meget andet. 

Anmeld

16. december 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg holder jul med en 2års turnus, så det ene år er vi ved min familie og det andet år er vi ved kærestens familie! I år skal vi være hos kærestens familie. Vi plejer at sidde os, mine svigerforældre og kærestens mormor og lillebror. Resten af kærestens familie (mostre og onkler) holder det sammen hos en af mostrene! I år har to af søskende så valgt at de gerne vil holde det sammen hos en af de andre søskende. (De er 4 søskende i alt) det betyder så at dem der plejer at ligge hus til hvert år, pludselig skal sidde alene. (Mor, far og to børn på 17 og 8 år)

De har så spurgt om de må komme ud til mine svigerforældre! Ideen var oprindeligt, da vi meldte ud af vi holdte hver anden jul sammen, at vi bare var få mennesker og en stille og rolig jul!

Er det synd hvis den sidste familie ikke får lov at komme på trods af at vores jul har været aftalt i flere år og det er de andre søskende, som pludselig har ekskluderet den ene familie!?

I min optik bør ingen sidde alene juleaften, med mindre det er selvvalgt.

Herhjemme er der plads til alt og alle der har lyst, om det så betyder at vi sidder stuvet sammen som burhøns... 

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Julen er familien og hjerternes fest, så tænker da at dine svigerforældre ska invitere dem, hvis DE har lyst til at invitere dem. Det ha jo endelig ik så meget med jer at gøre.

Tænker at det ku være rigtig hyggeligt for din svigermor, at prøve at holde jul med sin søster, og for din kæreste at holde med sine fætre?!

Jeg ville syntes det var helt naturligt, at de også kom og holdte jul. Vh stine

De plejer at holde sammen alle fire søskende + børn osv, men efter vi fik børn, spurgte vi svigerforældrene om de havde lyst til at starte en ny tradition, fordi de plejer at være 25 samlet og det synes vi var lige i overkanten. Det betyder så at de tre andre søskende forsatte hvert år sammen og at min svigermor hvert andet år holder med os og hvert andet år med sine søskende!

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Okay, det skrev du jo ikke noget om

Men saa er det jo en diskussion hun skal tage med svigerfar og hvis du har sagt din holdning til det, at det er okay, saa kan du jo ikke gøre saa meget andet. 

Præcis og enig! Jeg skulle måske have stillet spørgsmålet udfra at det var hende/dem der skulle tage beslutningen. Det var egenlig mere for at høre om folk synes hun skulle invitere dem eller om det var ok at sige nej!?

Anmeld

16. december 2012

Karina84

Anonym skriver:

Præcis og enig! Jeg skulle måske have stillet spørgsmålet udfra at det var hende/dem der skulle tage beslutningen. Det var egenlig mere for at høre om folk synes hun skulle invitere dem eller om det var ok at sige nej!?

Ud fra at det ikke lyder til at de, altsaa svigers søster, har lyst til at sidde alene, saa synes jeg helt sikkert hun skal invitere dem.

Det var noget andet hvis de selv, bevidst havde valgt resten af familien fra, for at sidde alene, men det virker ikke til at de har været en del af de planer de andre søskende har haft gang i.

Anmeld

16. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

De plejer at holde sammen alle fire søskende + børn osv, men efter vi fik børn, spurgte vi svigerforældrene om de havde lyst til at starte en ny tradition, fordi de plejer at være 25 samlet og det synes vi var lige i overkanten. Det betyder så at de tre andre søskende forsatte hvert år sammen og at min svigermor hvert andet år holder med os og hvert andet år med sine søskende!

Syntes også at du ska sige, at de selv ska blive enige. Vh stine

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Sådan har jeg det egentligt også - julen handler netop om familie, nærvær og næstekærlighed!

Tror det handler om at de andre søskende har ekskluderet hende og så skal min svigermor "ofre" vores tradition på det! Min svigerfar ser helst at vi blot er få samlet - han er ikke tosset med det store juleshow!

Jeg håber der kommer klarhed, for jeg synes heller ikke at nogen skal få en dårlig jul !'

Har du snakket med dine andre søskende om hvorfor hun er uønsket? Jeg synes det lyder som en rimeligt tung beslutning, der må ligge noget grumt til grund, tænker jeg?

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Ud fra at det ikke lyder til at de, altsaa svigers søster, har lyst til at sidde alene, saa synes jeg helt sikkert hun skal invitere dem.

Det var noget andet hvis de selv, bevidst havde valgt resten af familien fra, for at sidde alene, men det virker ikke til at de har været en del af de planer de andre søskende har haft gang i.

Nej det har de nemlig ikke været og synes de andre er vildt tarvelige fordi mosteren ALTID ligger hus til og er meget gæstfri. Pludselig er de bare ekskluderet! Jeg synes det er mega synd, specielt fordi der også er børn i det! Jeg håber mine svigerforældre kommer frem til en løsning der gavner alle!

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Har du snakket med dine andre søskende om hvorfor hun er uønsket? Jeg synes det lyder som en rimeligt tung beslutning, der må ligge noget grumt til grund, tænker jeg?

Det er ikke mine søskende, men min kærestes mostre og onkler! Altså der har været lidt problemer for nogle år siden og det virker som om at det er det der pludselig nager (der har ikke været noget de sidste to år og heller ikke til alle andre arrangementer) synes de er mega tarvelige! Den familie skulle bruge lidt tid på at være ærlige overfor hinanden og fortælle hvad der har såret dem og så ligge det bag sig og komme videre! Det andet er bare ondt og falskt, efter min mening'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.