P** - jeg har spist koldrøget laks i dag!!! Vidste ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

lisbethita

Lahn11 skriver:

Kom selv til det med min datter, og fik bare røffel af min mor 

Min datter har det helt fint idag , chancen er lille for at der sker noget.. 

Så der er sikkert ikke sket noget 

Ja det vildt med alt det man ikke må 

Yes, det handler om faren ved at blive smittet, såå.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Victoria2013

lisbethita skriver:

Det er fordi, at skimmeloste har en eller anden bakterieflora, som åbenbart også findes i røget laks !

Se her:

Nej Sundhedsstyrelsen fraråder gravide at spise bløde oste og skimmelost som for eksempel gorgonzola på grund af faren for at blive smittet med bakterien listeria monocytogenes.

Men som du kan læse, så handler det om "faren" for at blive smittet, så hverken du eller jeg kan gøre noget ved det, som vi allerede HAR spist, men det er nok en god ide ikke at spise det mere.

Håber det hjalp!

Sikke da noget, det bliver da godt nok trist at skulle undvære sine skimmeloste... hvad helt præcist er "bløde oste" så?

Anmeld

15. december 2012

Blirnokaldrigfru

Kia2013 skriver:

Sikke da noget, det bliver da godt nok trist at skulle undvære sine skimmeloste... hvad helt præcist er "bløde oste" så?

Bløde oste er brie, gorgonzola og lignende. Men læs dig frem Arla skriver at danske oste skal være produceret af pasteuriseret mælk ( er kun et bestemt mejeri det selv må vælge) , så danske oste burde være okay selvom de er bløde prøv evt at søg spørgsmålet på Arlas hjemmeside

Anmeld

15. december 2012

lisbethita

Kia2013 skriver:

Ja....ELSKER også ost!!! OG rødvin...men det er heldigvis kun mens man er gravid. Ikke når man ammer :-) Tror bløde oste er de der bløde slags oste, der også minder om skimmeloste. Der er ret mange franske bløde oste, som ikke umiddelbart har skimmel på...

Bare et gæt... Måske kan du finde noget om det på nettet?

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.