din fødsel og dit smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Rsa

Har ikke fået smertestillende ved nogle af mine fødsler - 2 stk....

Det gik simpelthen for hurtigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Aabye

Jeg nåede slet ikke smertelindring ved nogen af mine... 

Men jeg havde besluttet mig for på forhånd at hvis udvidelses fasen tak vildt ud, så ville jeg have en epidural blokade.. Og lige den beslutning har været MEGET til overvejelse da jeg har haft 5 som ikke virkede optimalt, dog ikke i forbindelse med fødsel, men i forbindelse med sygdom hvor de simpelthen ikke kunne smertedække mig ordentligt..

Anmeld

14. december 2012

mortilnoahogmelina

JEg takkede ja til en epi første gang , Men nåede aldrig at få den da mit vand pludselig gik , og 30 min senere var han ude ..

DEN her gang havde jeg slet ikke tænkt over det og nåede heller ikke at få noget . Jeg kom ind 21.15 vandet gik 22.40 og hun er født 22.47. Så det kunne vidst ikke gå meget stærkere .

Anmeld

14. december 2012

TbCp

Første gang fik jeg en epidural - det var helt fantastisk! Det gave lige nogle timer fri fra smerter og da det endte i akut kejsersnit var jeg glad for at jeg havde fået den lagt tidligere, da jeg så kunne være vågen unger kejsersnittet.

2. gang nåede jeg ikke at få smertelindring så jeg måtte nøjes med ilt hvilket ikke hjalp en fis.

Anmeld

14. december 2012

chael

Fik under første fødsel en pudendus blokade og var i badekar. Det var det eneste jeg fik.

De 2 andre fødsler er 100% økologiske, fik nada smertestillende. Ikke engang panodil. De er født af mine egne kræfter. Det er de alle 3 sådan set, så jeg er pisse stolt.

Men har aldrig afvist, jeg ville ikke sige nej til smertestillende, men der var bare ikke tid til jeg kunne få det

*C

Anmeld

14. december 2012

Masig

1990h skriver:

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

fik du smertelindring, i såfald hvilken, hjalp det osv osv?

Den eneste lindring jeg fik var varmt vand... Fødte i vand og det var en helt perfekt fødsel... Det gjorde skideondt, men ikke mere end at jeg aldrig tænkte på at få mere/medicinsk smertelindring.... Jeg havde på forhånd bestemt mig for ikke at få medicinsk lindring pga bivirkningerne, og det blev jo så heller ikke nødvendigt... Kan bestemt anbefale vand

Anmeld

14. december 2012

MortilCilas

1990h skriver:

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

Jeg fik en epidoral blokade, og var super glad for den! Trods at mit ene ben blev som gummi var det helt fantastisk

Anmeld

14. december 2012

Guldimaven

Jeg var bare i vand, det var rigtig rart!

Anmeld

14. december 2012

Sujan

Fik akupunktur, nen synes ikke det hjalp og nålene bare generede så de blev hurtigt taget ud.. ellers fik jeg ingen smerte lindring og er faktisk glad for det bagefter... Blev tilbudt bistik nogle gange. Men har hørt det gør så ondt så kunne ikke rigtig overskue det:-) så takkede nej

Anmeld

14. december 2012

An&Jo

1990h skriver:

min fødsel varede 32 timer, og 3 timer før jeg fødte fik jeg et skud morfin i låret, det hjalp ikke en skid.. men 3 timer før jeg fødte var jeg kun udvidet halvanden centimeter, så de mente der gik lang tid endnu, og derfor mente de jeg skulle have noget at sove på..

Det eneste det morfin gjorde var at give mig en vestorm så jeg udvidede mig til de 10 centimeter på 2,5 timer og så en halv time med presseveer, og så var han ude..

Jeg havde så ondt i låret i 4 uger bag efter, så er sikker på at de har stukket forkert, og det havde jo så ingen effekt overhovedet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.