din fødsel og dit smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.899 visninger
34 svar
0 synes godt om
13. december 2012

1990h

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

fik du smertelindring, i såfald hvilken, hjalp det osv osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Clisolka

1990h skriver:

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

Jeg fik en epidural - det hjalp og tog det værste  Ulepmen var så, at jeg ikke kunne mærke det øverste af mine baller de første par måneder. Nu er det 2 år siden jeg fødte og jeg kan stadig ikke mærke et stykke, men det generer mig ikke mere 

Anmeld

13. december 2012

1990h

Babymor2010 skriver:

Jeg fik en epidural - det hjalp og tog det værste  Ulepmen var så, at jeg ikke kunne mærke det øverste af mine baller de første par måneder. Nu er det 2 år siden jeg fødte og jeg kan stadig ikke mærke et stykke, men det generer mig ikke mere 

ej det lyder da alligevel mærkeligt..hvordan kan det være

Anmeld

13. december 2012

Bassemor<3

1990h skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne fortælle lidt, jeg havde bestemt mig for at jeg ikke ville have noget medicinsk smertelindring og klarede mig uden helt til jeg fik epi. pga. akut kejsersnit.

Indtil da brugte jeg meget varme, jeg var i varmt bad, som var seriøst varmt jeg sad og kogte og jm fattede slet ikke jeg kunne holde til det, men det var SKØNT ! dog havde jeg brug for at ligge ned engang imellem og når jeg var oppe af vande fik jeg en dyne på som havde lagt under varmelampem da jeg ikke længere synes jeg gad badekaret fik jeg varmeposer på som sad fint rundt i kanten af mormortrussen

Jeg fik også akupunktur som jeg synes virkede skide godt, fik 2 nåle i, som sad omme i lænden de blev tapet fast og sad der hele tiden de kom først ud efter ks, da det hele skulle gå stærkt og vi glemte alt om dem Men det hjalp rigtig meget

Dertil fik jeg også de der bistik FOR SATAN I HELVEDE OG SGU hvor gjorde de bare sindsygt ondt at få lagt, så ondt at jeg sagde stop da hun havde lagt to på lænden, så hellere veer Så dem skal jeg IKKE have igen

Epien kan jeg ikke fortælle ret meget godt om, den virkede nemlig ikke ordentlig så det kunne mærkes da jeg fik ks AV

Håber du kunne bruge det til lidt

Anmeld

13. december 2012

Miin'Baby'Mus

1990h skriver:

Uha, vi har også selv snakket om det herhjemme og vi sagde begge med det samme (Vi var til et foredrag) at vi ikke ville have medicinsk smertelinding - det virkede bare som om der var for mange bivirkninger eller ja ingen virkninger da tingene måske kunne gå for hurtigt eller for langsomt og man ikke bare kan få noget mere - kan ikke huske alle detaljerne 

Så her står den på badekar, massage og bistik 

Anmeld

13. december 2012

Valle81

1990h skriver:

3 fødsler og ingen smertelindring ved nogen af dem, så er ikke den store hjælp

Anmeld

13. december 2012

Clisolka

1990h skriver:

ej det lyder da alligevel mærkeligt..hvordan kan det være

Det kan bl.a. være en af bivirkningerne ved en epidural, fik jeg forklaret af en overlæge 

Anmeld

13. december 2012

Tulle28

Jeg fik ingenting, det var der dels ikke rigtig tid til, og jeg følte faktisk heller ikke jeg havde brug for det. Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefri fødsel (smertefrifoedsel.dk) og ja... Det virker altså Havde en skøn fødsel (næsten) lige efter bogen

Anmeld

13. december 2012

1990h

Bassemor<3 skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne fortælle lidt, jeg havde bestemt mig for at jeg ikke ville have noget medicinsk smertelindring og klarede mig uden helt til jeg fik epi. pga. akut kejsersnit.

Indtil da brugte jeg meget varme, jeg var i varmt bad, som var seriøst varmt jeg sad og kogte og jm fattede slet ikke jeg kunne holde til det, men det var SKØNT ! dog havde jeg brug for at ligge ned engang imellem og når jeg var oppe af vande fik jeg en dyne på som havde lagt under varmelampem da jeg ikke længere synes jeg gad badekaret fik jeg varmeposer på som sad fint rundt i kanten af mormortrussen

Jeg fik også akupunktur som jeg synes virkede skide godt, fik 2 nåle i, som sad omme i lænden de blev tapet fast og sad der hele tiden de kom først ud efter ks, da det hele skulle gå stærkt og vi glemte alt om dem Men det hjalp rigtig meget

Dertil fik jeg også de der bistik FOR SATAN I HELVEDE OG SGU hvor gjorde de bare sindsygt ondt at få lagt, så ondt at jeg sagde stop da hun havde lagt to på lænden, så hellere veer Så dem skal jeg IKKE have igen

Epien kan jeg ikke fortælle ret meget godt om, den virkede nemlig ikke ordentlig så det kunne mærkes da jeg fik ks AV

Håber du kunne bruge det til lidt

vil du forklare lidt om hvad bistik er?

skal til noget fødselsforberedelse i februar hvor de vil fortælle en masse..så bliver man nok mere klar i hovedet omkring de forskellige ting..

hvis det stod til mig sku jeg jo helst sove mig fra det hele hah:p.

aavs, min mor fik også ks med min bor for over 30 år siden..og hun kunne mærke da de skar..

Anmeld

13. december 2012

1990h

Tulle28 skriver:

Jeg fik ingenting, det var der dels ikke rigtig tid til, og jeg følte faktisk heller ikke jeg havde brug for det. Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefri fødsel (smertefrifoedsel.dk) og ja... Det virker altså Havde en skøn fødsel (næsten) lige efter bogen

det har jeg slet ikke hørt om..det må jeg tjekke ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.