din fødsel og dit smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Aagaard

1990h skriver:

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

fik du smertelindring, i såfald hvilken, hjalp det osv osv?

Hej :-)

Jeg fik lattergas de sidste 3 cm og så fik jeg bi stik i en række hen over lænden ca. ved 9cm.

Lattergas:
Jeg var glad for lattergassen, men kan ikke sige om virkningen var ret stor eller om det mere var som hjælp til at huske at trække vejret rigtigt at masken var god. Så måske en maske med ilt havde været lige så god. I alt fald var jeg glad for den
Bistik
OG på trods af at man hører så meget skidt om bistik så havde jeg en rigtig go oplevelse med dem! og sys helt sikkert de var ubehaget værd! og ville tage dem igen hvis jeg ikke kan mere

Bedøvelsescreme
Fik jeg smurt på da jeg skulle labbes lidt på bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Mor1012

1990h skriver:

sidder og læser om de forskellige smertelindringer man kan få under en fødsel?..

det kunne være rart hvis nogle vil komme med lidt gode, samt øv historier hvis der findes den..omkring de forskellige midler.

første fødsel ** Epidural blokade, og bistik ( begge ting lige gode )

anden fødsel ** Epidural

Anmeld

13. december 2012

Mor1012

Aagaard skriver:

Hej :-)

Jeg fik lattergas de sidste 3 cm og så fik jeg bi stik i en række hen over lænden ca. ved 9cm.

Lattergas:
Jeg var glad for lattergassen, men kan ikke sige om virkningen var ret stor eller om det mere var som hjælp til at huske at trække vejret rigtigt at masken var god. Så måske en maske med ilt havde været lige så god. I alt fald var jeg glad for den
Bistik
OG på trods af at man hører så meget skidt om bistik så havde jeg en rigtig go oplevelse med dem! og sys helt sikkert de var ubehaget værd! og ville tage dem igen hvis jeg ikke kan mere

Bedøvelsescreme
Fik jeg smurt på da jeg skulle labbes lidt på bagefter

gir dig ret omkring bistikkene s eller saltvandspabler som de kaldes

Anmeld

13. december 2012

_-Kathrine-_

Jeg fik en pudendusblokade pga tidlige presseveer! Det var et helvede at få den lagt fordi jeg havde kraftige veer, og følte heller ikke at den virkede...! Dog følte jeg ikke at det gjorde ondt da jeg endelig måtte presse, så måske den har virket der..!
Har termin igen om 14 dage og vil helst undgå smertelindring...!

Anmeld

13. december 2012

Leneur

Jeg startede med at komme i vand og det var sådan set fint nok men fik ondt i knæene og i lænden.
Kom op på briksen og havde stadig meget ondt i lænden, så fik de famøse bistik og av for sgu' i helvede, de gjorde ondt og ikke smerterne værd, da de kun holdte i 10 minutter. Ellers fik jeg ikke noget smerstestillende.

Anmeld

13. december 2012

Smilla98

Jeg hr også føt via SMERTEFRIFØDSEL.DK og kan ikke sige andet end er fantastisk. Det hjalp mig hele vejen igennem uden ande lindring end fødsel i vand, varme og akupunktur. jeg kom i tanke om at man kunne få smertestillende da jeg kom( hvilket var 6,5 time efter jeg havde født selvom det var første gang.

Nej det var ikke overhovedet smertefrit gjorde pissse ondt over lænden og pressefasen sveg og brænte men det gjorde at jeg havde overskud hele vejen igennem og ikke var bange eller utryk på noget tidspunkt.

kan kun anbafale det til absolut alle fødende.

Linda :-)

Anmeld

13. december 2012

Tulle28

1990h skriver:

det har jeg slet ikke hørt om..det må jeg tjekke ud

Gør det Der er ikke så meget hokus pokus over det, det handler bare rigtig meget om vejrtrækning og fokusering. Og så er det ikke frelst a la "du må ikke få en epidural!" Kan virkelig varmt anbefale det De har også en rigtig god facebook side.

Anmeld

13. december 2012

Mettefpigen

Fik lattergas, der lige tog toppen af smerten (til at starte med)...

Anmeld

13. december 2012

Fenja09

1990h skriver:

Det tog mig 2 timer at føde min datter fra første ve og jeg fik en varmepude, den virkede så overhovedet ikke, så den røg væk igen. Havde sagt ja til epi, men det nåede jeg ikke før jeg lå og havde presseveer.

/Fenja

Anmeld

13. december 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Fødte i vand begge gange og det var fantastisk Så hvis der nogensinde kommer en tredje gang satser jeg på endnu en vandfødsel.

Varmen fra vandet var meget lindrende og vandet gjorde det nemmere at bevæge/vende mig. Jeg er ikke så god til at ligge ned med veer, da jeg ikke kan arbejde med dem ordentligt på den måde

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.