pis og lort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

henh01

Dot D skriver:

Jeg ved ikke , om der er en "facitliste", men jeg fik kørestolen, da jeg ikke kunne løfte mine ben mere, kunne ikke flytte fødderne. Væmmelig fornemmelse. Vi sov i vores stue i ca 3 år, da jeg havde problemer med at komme op ad trappen til soveværelset. Jeg har for en lille måneds tid siden haft mange smerter igen, så sov jeg nede i stuen. Det er jo ikke holdbart...

Jeg har kronisk bækkenløsning, og jeg døjer ofte meget med det. Den store er lige blevet 8 år og den lille er 4,5 år, så pas endelig på dig selv.

Et år efter jeg havde født første gang, fik jeg lavet en flamingo-røngten, og den viste, at der var næsten EN cm slip i mit bækken, og den dag i dag, så kan jeg ind i  mellem mærke, at det "falder fra hinanden" dernede. Jeg kender efterhånden min krops grænser, men der er så meget, der spiller ind, og derfor er der perioder med rigtigt mange smerter

puha det lyder meget skræmmende.. Vil du skulle døje med alle de smerter altid? -Kan du klare et alm arbejde og sådan?

Jeg har netop talt med chefeb og sygemeldt mig. Sagde jeg ville rådfører mig ved lægen igen i morgen men at jeg troede det desværre var en fuldtidsygemelding frem til fødsel.
Jeg kan også have dage hvor jeg ikke kan klare trapperne, børnene har værelser ovenpå så derfor skal jeg kunne komme op og ned et par gange hver dag. Hvordan klarede du det rent praktisk? -har dine børn værelsen ovenpå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

MogN

Du skal lytte til din krop, jeg blev i min første graviditet sygemeldt i uge 12 og har siden (min datter er 2,5) måtte døje med smit bækken.. 

Anmeld

10. december 2012

henh01

Miss BananaHammock skriver:

Jeg følte at jeg fejlede og jeg følte at jeg ikke gjorde mit arbejde godt nok ved at stoppe - men baby er ligeglad med om jeg får afleveret en rapport eller om jeg får lavet vagtplan. Baby vil hellere have at mor får ro og fred og det var det der fik mig igennem.

(Har oprettet et par tråde herinde dengang du evt. kan tjekke - og se hvad alle de andre der har været igennem det har svaret. Det hjalp at høre at jeg ikke var den eneste)

Du er ikke den eneste - du gør det for dit barn! Du gør det eneste en god og omsorgsfuld mor kan gøre!

tak, det er sødt af dig..

Takker for at have baby.dk, hvor man altid kan søge råd og vejledning. Det er meget rart at vide man ikke er den eneste - selvom man selvfølgelig ikke ønsker andre skal have disse smerter.

Anmeld

10. december 2012

henh01

MogN skriver:

Du skal lytte til din krop, jeg blev i min første graviditet sygemeldt i uge 12 og har siden (min datter er 2,5) måtte døje med smit bækken.. 

Det er virkelig heller ikke rart. Havde også bækkenløsning i min tidligere graviditet, dog synes jeg allerede denne er meget værre.
Hvad fordrev du tiden med?

Anmeld

10. december 2012

henh01

Line - med 2 boblinger skriver:

Du skal helt sikkert kaste håndklædet i ringen.. 
Taler af erfaring.. :/

I denne graviditet har jeg gået sygemeldt siden 14 uge.. Og det var kun fordi jeg bed tænderne sammen at jeg ikke blev sygemeldt før.. 

det er meget rart at høre fra andre der står/har stået i samme situation. Hvad fordrev du tiden med?

Anmeld

10. december 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
rikkeregnbue skriver:

Kast håndklædet i ringen! Og pas nu på dig selv! 

Anmeld

10. december 2012

MogN

henh01 skriver:

Det er virkelig heller ikke rart. Havde også bækkenløsning i min tidligere graviditet, dog synes jeg allerede denne er meget værre.
Hvad fordrev du tiden med?

Jeg har så været sygemeldt siden uge 10 i denne graviditet, er i uge 31 nu..

jamen jeg er så heldig at begge mine søskende har barsel så jeg blir nemt underholdt og nu er vi lige flyttet i hus, så der er en masse småting jeg kan lave, men i mit eget tempo.. 

ellers er svømning en god ide 

Anmeld

10. december 2012

Dot D

henh01 skriver:

puha det lyder meget skræmmende.. Vil du skulle døje med alle de smerter altid? -Kan du klare et alm arbejde og sådan?

Jeg har netop talt med chefeb og sygemeldt mig. Sagde jeg ville rådfører mig ved lægen igen i morgen men at jeg troede det desværre var en fuldtidsygemelding frem til fødsel.
Jeg kan også have dage hvor jeg ikke kan klare trapperne, børnene har værelser ovenpå så derfor skal jeg kunne komme op og ned et par gange hver dag. Hvordan klarede du det rent praktisk? -har dine børn værelsen ovenpå?

Lægerne har sagt, at jeg skal regne med smerter fremover, det er én af de grunde, der har motiveret mig til vægttab, måske det kan hjælpe.

Min mand er den herhjemme, der laver mest fysisk, for jeg kan ikke holde til det. Jeg må/kan ikke feje-støvsuge, tømme opvasker, ordne vasketøj i maskinerne og meget mere. Dejligt at jeg har en mand, der forstår det

Vi har allesammen værelser ovenpå, så her er det også manden, der kommer på banen, han putter dem, og jeg kigger til dem, når jeg går i seng. Jeg kan på de gode dag godt gå op til dem og putte, men det er ikke så tit. Jeg sparer turen, til jeg skal i seng

Anmeld

10. december 2012

henh01

MogN skriver:

Jeg har så været sygemeldt siden uge 10 i denne graviditet, er i uge 31 nu..

jamen jeg er så heldig at begge mine søskende har barsel så jeg blir nemt underholdt og nu er vi lige flyttet i hus, så der er en masse småting jeg kan lave, men i mit eget tempo.. 

ellers er svømning en god ide 

ja jeg svømmede også meget i in sdste graviditet.. Tænker bare jeg bliver nødt til at have noget at rive i.. naboen er arbejdsløs så der er lidt underholdning der
Ellers svømning og cykel ture er nok noget af det jeg kan klare

Må lærer at hælke

Anmeld

10. december 2012

MogN

henh01 skriver:

ja jeg svømmede også meget i in sdste graviditet.. Tænker bare jeg bliver nødt til at have noget at rive i.. naboen er arbejdsløs så der er lidt underholdning der
Ellers svømning og cykel ture er nok noget af det jeg kan klare

Må lærer at hælke

Ville godt nok ikk gå i gang med en cykel, det vrider jo i dit bækken :/ men en gåtur i dit eget tempo kan du jo godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.