pis og lort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

henh01

Dot D skriver:

Jeg var i kørestol både ved første og anden graviditet - Så kast så det håndklæde i ringen, du skal kunne klare dit og din families liv bagefter...

Jeg lå e sengen et halvt år efter første fødsel pga bækkenløsning, så af egen erfaring vil jeg anbefale dig at passe godt på dig selv

uh det lyder godt nok heller ikke rart.. Hvornår ender man i kørestol - altså tænker hvor ondt skal det gøre/hvor meget skal bækkenet have løsnet sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Miss BananaHammock

henh01 skriver:

Blev du også sygemeldt tidligt i din graviditet?

Jeg blev fuldtidssygemeldt de første 10 uger pga. stress ovenpå behandlingen, så kom jeg tilbage på deltid indtil uge 27 hvor jeg fik for mange plukveer og igen blev fuldtidssygemeldt frem til barsel. og fra uge 10 - 27 arbejdede jeg men kun 20 timer om ugen og havde også sommerferie i den periode.

Anmeld

10. december 2012

henh01

Amandas-mor skriver:

Helt klart kaste håndklædet i ringen. Jeg kæmpede videre i min første graviditet og tænkte ligesom at det skulle ikke stoppe mig i noget at jeg havde bækkenløsning. Den graviditet endte med at jeg ikke kunne gå selv så ustabilt blev bækkenet og så mange smerter havde jeg. Jeg kunne kun gå måske 2-3 skridt selv.

Efter den omgang fik jeg fornøjelsen af kronisk bækkenløsning og det vil jeg have resten af mit liv. I denne graviditet sidder jeg i kørestol (og kommer forhåbentlig og formentlig dog ud af den igen når jeg har født). MEN hele det helvede med kronisk bækkenløsning og kørestol kunne formentlig være undgået hvis bare jeg havde taget den med ro første gang. Og min historie er ikke enestående, den går igen blandt mange andre jeg kender med kronisk bækkenløsning.

Pas på dig selv og dit helbred. Når først det er smadret så er det for sent at fortryde. De symptomer du beskriver at have allerede nu er faktisk ret alvorlige og det skal der virkelig tages hensyn til for ellers kan det nå at blive virkelig slemt inden du er færdig med at være gravid. Det er bedre at kede sig halvt ihjel derhjemme i de måneder end aldrig at komme til at gå ordentligt igen.

God bedring og håber det hele ordner sig

puha lyder ikke rart.. Din erfaring gør virkelig indtryk på mig...

Jeg har overbevist mig selv om at jeg nok bør kaste klædet i ringen og sige "det var det", men samtidig frygter man også fyrring osv.. Jeg skal møde på arbejde om 1½ time og kan ikke få fat på min leder fordi der er møde, så er lidt stresset pt.

Anmeld

10. december 2012

henh01

Miss BananaHammock skriver:

Jeg blev fuldtidssygemeldt de første 10 uger pga. stress ovenpå behandlingen, så kom jeg tilbage på deltid indtil uge 27 hvor jeg fik for mange plukveer og igen blev fuldtidssygemeldt frem til barsel. og fra uge 10 - 27 arbejdede jeg men kun 20 timer om ugen og havde også sommerferie i den periode.

jeg ville også prøve en deltidssygemelding, ville arbejde ca 15-20 timer om ugen, men i dag hvor jeg skulel have første dag og det gør så ondt tænker jeg at en fuldtidssygemelding vil være bedre - for mig men også for mit arbjede. De kan ikke bruge det her usikre til noget i sidste ende.

Anmeld

10. december 2012

henh01

LilleNyPåVej skriver:

Jeg fik selv trukket den laaaangt ud og blev først sygemedelt 2 måneder før terminen, og tro mig, det gør ondt bare jeg ligger forkert, der skal UTROLIGT meget afslapning til før jeg kan have en nogenlunde dag.
Bare at skulle handle kan ødelægge hele min dag- og sådan er det blevet fordi jeg har været stædig og har haft svært ved at lytte til mig selv.

Kast håndklædet i ringen. Hvis du føler du keder dig, i løbet af dagen, så er det en god ide at tage i svømmehallen et par gange om ugen - det gør jeg og det er så befriende at kan ligge i det varme vand og lave nogle småbevægelser - tag evt en veninde med 

Ja jeg kan også have dage, hvor det er de små ting der gør forskellen - som i dag hvor jeg skulel gå hen med børnene i morges da bilen gik i stykker i går. Det er så surt at de små ting kan vælte hele ens dag.

Anmeld

10. december 2012

Miss BananaHammock

henh01 skriver:

jeg ville også prøve en deltidssygemelding, ville arbejde ca 15-20 timer om ugen, men i dag hvor jeg skulel have første dag og det gør så ondt tænker jeg at en fuldtidssygemelding vil være bedre - for mig men også for mit arbjede. De kan ikke bruge det her usikre til noget i sidste ende.

Det var ligepræcis det min chef sagde - at han hellere ville have en klar aftale end ustabilitet. Ikke at han havde noget at skulle have sagt - det var lægens beslutning, men kan godt forstå hvad han mener.

Anmeld

10. december 2012

henh01

Miss BananaHammock skriver:

Det var ligepræcis det min chef sagde - at han hellere ville have en klar aftale end ustabilitet. Ikke at han havde noget at skulle have sagt - det var lægens beslutning, men kan godt forstå hvad han mener.

JA jeg har netop talt med min leder og sagde selv at det også var en for ustabilt for dem og at det selvfølgelig var nemmere hvis jeg meldte klart ud hvad jeg kunne og ikke kunne. Og det gav hun mig ret i.
Jeg sagde jeg lige ville rådfører mig med lægen igen, men at jeg regnede ikke med at komme tilbage. Dog har jeg en masse praktisk igangsat som jeg sagde jeg gerne stadig ville færdiggøre på trods af min sygemelding og at jeg jo selv kunne ligge dette på "gode" dage. Håber hun ser at jeg virkelig forsøger at gøre hvad jeg kan selvom jeg er syg.
Bliver ret ked af at skulle være sygemeldt allerede :/

Anmeld

10. december 2012

Dot D

henh01 skriver:

uh det lyder godt nok heller ikke rart.. Hvornår ender man i kørestol - altså tænker hvor ondt skal det gøre/hvor meget skal bækkenet have løsnet sig?

Jeg ved ikke , om der er en "facitliste", men jeg fik kørestolen, da jeg ikke kunne løfte mine ben mere, kunne ikke flytte fødderne. Væmmelig fornemmelse. Vi sov i vores stue i ca 3 år, da jeg havde problemer med at komme op ad trappen til soveværelset. Jeg har for en lille måneds tid siden haft mange smerter igen, så sov jeg nede i stuen. Det er jo ikke holdbart...

Jeg har kronisk bækkenløsning, og jeg døjer ofte meget med det. Den store er lige blevet 8 år og den lille er 4,5 år, så pas endelig på dig selv.

Et år efter jeg havde født første gang, fik jeg lavet en flamingo-røngten, og den viste, at der var næsten EN cm slip i mit bækken, og den dag i dag, så kan jeg ind i  mellem mærke, at det "falder fra hinanden" dernede. Jeg kender efterhånden min krops grænser, men der er så meget, der spiller ind, og derfor er der perioder med rigtigt mange smerter

Anmeld

10. december 2012

Aabye

Du skal helt sikkert kaste håndklædet i ringen.. 
Taler af erfaring.. :/

I denne graviditet har jeg gået sygemeldt siden 14 uge.. Og det var kun fordi jeg bed tænderne sammen at jeg ikke blev sygemeldt før.. 

Anmeld

10. december 2012

Miss BananaHammock

henh01 skriver:

JA jeg har netop talt med min leder og sagde selv at det også var en for ustabilt for dem og at det selvfølgelig var nemmere hvis jeg meldte klart ud hvad jeg kunne og ikke kunne. Og det gav hun mig ret i.
Jeg sagde jeg lige ville rådfører mig med lægen igen, men at jeg regnede ikke med at komme tilbage. Dog har jeg en masse praktisk igangsat som jeg sagde jeg gerne stadig ville færdiggøre på trods af min sygemelding og at jeg jo selv kunne ligge dette på "gode" dage. Håber hun ser at jeg virkelig forsøger at gøre hvad jeg kan selvom jeg er syg.
Bliver ret ked af at skulle være sygemeldt allerede :/

Jeg følte at jeg fejlede og jeg følte at jeg ikke gjorde mit arbejde godt nok ved at stoppe - men baby er ligeglad med om jeg får afleveret en rapport eller om jeg får lavet vagtplan. Baby vil hellere have at mor får ro og fred og det var det der fik mig igennem.

(Har oprettet et par tråde herinde dengang du evt. kan tjekke - og se hvad alle de andre der har været igennem det har svaret. Det hjalp at høre at jeg ikke var den eneste)

Du er ikke den eneste - du gør det for dit barn! Du gør det eneste en god og omsorgsfuld mor kan gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.