Hvordan vidste du hvad du ville?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

AnnaK89

Mor til Ella skriver:

Jeps så du skal da bare købe min frisørsalon, så er jeg videre

Frisør bliver jeg vist aldrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

MomseJulia

AnnaKJ skriver:

Det vil jeg også godt. Har bare lidt svært ved at formulere det

Altså, jeg vil gerne være engelsklære (engelsk har altid været mit yndlingsfag og fik topkarakter i både skriftlig og mundtlig). Men når du kommer ind på læreruddannelsen, så skal du kunne din grammatik og det kan jeg også, men man skal også kunne forklare hvorfor det er sådan og det kan jeg bare ikke!
Jeg har ikke styr på hvad der er navneord, tillægsord, verber osv, men når vi har lavet grammatikopgaver har det altid været nemt for mig at finde ud af hvad der skal gå, men ved ikke hvorfor?
For mig er det bare det der for mig lyder rigtigt, og hvad jeg selvfølgelig ved er rigtigt, men jeg kan simpelthen ikke forklarer hvorfor der skal stå som der skal?
Håber du forstod hvad jeg skrev?

Søde ven! Det er jo lige præsis den man lære når man læser til lærer. Man lære at få tingene til at give mening og lære at forklare tingene og undervise. En læge kan jo hellere ikke operere når han begynder, en tømmer lave et hus eller en tandlæge ordne tænder. Det er jo det uddannelse er til for 
Sørg som lærer uddannelse, og spring fra hvis det virkelig ikke er dig!

Anmeld

7. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnnaKJ skriver:

Det vil jeg også godt. Har bare lidt svært ved at formulere det

Altså, jeg vil gerne være engelsklære (engelsk har altid været mit yndlingsfag og fik topkarakter i både skriftlig og mundtlig). Men når du kommer ind på læreruddannelsen, så skal du kunne din grammatik og det kan jeg også, men man skal også kunne forklare hvorfor det er sådan og det kan jeg bare ikke!
Jeg har ikke styr på hvad der er navneord, tillægsord, verber osv, men når vi har lavet grammatikopgaver har det altid været nemt for mig at finde ud af hvad der skal gå, men ved ikke hvorfor?
For mig er det bare det der for mig lyder rigtigt, og hvad jeg selvfølgelig ved er rigtigt, men jeg kan simpelthen ikke forklarer hvorfor der skal stå som der skal?
Håber du forstod hvad jeg skrev?

Hm. Altså, jeg vil da give hende ret i, at det bliver svært, hvis du ikke kender ordklasserne og ikke har styr på kongruens osv., men det kan du altså selv læse op på i løbet af få uger, fx i sommerferien. Du skal også være opmærksom på, at du skal vælge enten dansk eller matematik som et af dine linjefag, og hvis du vælger dansk, er det helt basalt, at du kender ordklasserne - men igen, det kan du sagtens selv sætte dig for at få lært inden evt. studiestart. 

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

AnnaKJ skriver:

Altså hvilken uddannelse du ville have?

Jeg bliver snt til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).
Så nu står jeg på bar bund igen og der er kun 3 mdr til jeg skal søge

HILFE!!

Jeg var på højskole et halvt år og arbejde et halvt på inden jeg fandt ud af, hvad jeg ville Der er ingen der siger, du behøver at gå igang med at læse videre direkte efter gym. Jo mere i tvivl du er, desto større risiko er der for, at du vælger forkert og må starte forfra

Anmeld

7. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
skrivemaskine skriver:

Jeg læse også til lærer, og det er langtfra størstedelen der har styr på grammatikken når de starter. 

Men TS' veninde har vel ret så langt, at det forventes, man kan kende forskel på tillægsord og udsagnsord? Jeg tænker, at det forventes jo af eleverne til afgangsprøven i folkeskolen, så linjefagsundervisningen begynder vel ikke der? Omvendt er jeg stensikker på, at TS kan læse op på det på en uge eller to. 

Anmeld

7. december 2012

Studerendemor

Mor og meget mere skriver:

Men TS' veninde har vel ret så langt, at det forventes, man kan kende forskel på tillægsord og udsagnsord? Jeg tænker, at det forventes jo af eleverne til afgangsprøven i folkeskolen, så linjefagsundervisningen begynder vel ikke der? Omvendt er jeg stensikker på, at TS kan læse op på det på en uge eller to. 

At man ikke har fuldstændig styr på grammatikken når man søger ind, betyder ikke at man ikke kan blive optaget. Er interessen til stede, skal det jo nok komme. I TS tilfælde, ville jeg slet ikke bekymre mig om det.

Anmeld

8. december 2012

Sofia24

AnnaKJ skriver:

Du skal lige huske på at grunden til jeg siger det bliver for meget sygdom er fordi at vi selv har en handicappet datter der er meget syg

Min veninde sagde nogle ting der gjorde at den uddannelse nok ikke er relevant for mig alligevel

Ja det læste jeg godt... så det var med i mine tanker da jeg skrev som jeg gjorde...

Anmeld

8. december 2012

Sophie90

AnnaKJ skriver:

Altså hvilken uddannelse du ville have?

Jeg bliver student til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).
Så nu står jeg på bar bund igen og der er kun 3 mdr til jeg skal søge

HILFE!!

Hej :-)

Jeg er Stx student men jeg valgte ikke en videregående uddannelse så det er der jo ingen der siger det skal være.. Jeg er udd landmand til næste år og jeg vil så læse videre på en videregående udd der hedder Jordbrugsteknolog. Jeg vidste heller ikke hvad jeg ville da jeg blev student, jeg vidste bare jeg VILLE arbejde med dyr, og havde ikke snit til veterinær medicin. Så jeg startede på grundforløbet til Dyrepasser på teknisk skole (hvilket er super nemt når man har gymnasitet i forvejen) og fandt på den måde ud af jeg ville være Kvægbrugskonsulent. 

Anmeld

9. december 2012

SKbaby

Hej. 

Jeg læser medicin på 1. semester, og det har jeg vist i noget tid, at jeg gerne ville.

Det er et superfedt studie, og jeg kan kun anbefale det. Der er meget at læse, men ikke så mange timer, så det er et fleksibelt studie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.