AnnaKJ skriver:
Det vil jeg også godt. Har bare lidt svært ved at formulere det
Altså, jeg vil gerne være engelsklære (engelsk har altid været mit yndlingsfag og fik topkarakter i både skriftlig og mundtlig). Men når du kommer ind på læreruddannelsen, så skal du kunne din grammatik og det kan jeg også, men man skal også kunne forklare hvorfor det er sådan og det kan jeg bare ikke!
Jeg har ikke styr på hvad der er navneord, tillægsord, verber osv, men når vi har lavet grammatikopgaver har det altid været nemt for mig at finde ud af hvad der skal gå, men ved ikke hvorfor?
For mig er det bare det der for mig lyder rigtigt, og hvad jeg selvfølgelig ved er rigtigt, men jeg kan simpelthen ikke forklarer hvorfor der skal stå som der skal?
Håber du forstod hvad jeg skrev?
Hm. Altså, jeg vil da give hende ret i, at det bliver svært, hvis du ikke kender ordklasserne og ikke har styr på kongruens osv., men det kan du altså selv læse op på i løbet af få uger, fx i sommerferien. Du skal også være opmærksom på, at du skal vælge enten dansk eller matematik som et af dine linjefag, og hvis du vælger dansk, er det helt basalt, at du kender ordklasserne - men igen, det kan du sagtens selv sætte dig for at få lært inden evt. studiestart.
Anmeld