Hvordan vidste du hvad du ville?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.999 visninger
48 svar
0 synes godt om
7. december 2012

AnnaK89

Altså hvilken uddannelse du ville have?

Jeg bliver student til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).
Så nu står jeg på bar bund igen og der er kun 3 mdr til jeg skal søge

HILFE!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

B&J

jeg kan desværre heller ikke hjælpe jeg står også og tænker hvad skal jeg...

jeg har en HG min ingen elevplads nu skal jeg i praktik hos en sfo og ja mon det er vejen frem ved jeg ikke syntes desværre det er så svært..

vil så gerne have en uddannelse også kunne få et job også falde til ro

Anmeld

7. december 2012

SaraL

Tja, da jeg startede på gymnasiet ville jeg gerne være civilingeniør, men jeg fandt så senere ud af at al den fysik og matematik ikke lige var mig. Så nævnte min svigerfar på et tidspunkt, at hvis han skulle tage en anden uddannelse så ville han være læge - og så tænkte jeg da bare yes, det er da det jeg skal læse, så det gør jeg så nu  

men ja det er et super svært valg.. og der er da også andre ting som jeg også tænker kunne være spændende at læse, men jeg kan jo ikke læse det hele 

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

AnnaKJ skriver:

Jeg bliver student til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).

HILFE!!

Jeg har tjekker UG.dk igennem nok 20 gange og printet alle de uddannelse ud som jeg fandt interesse i. Så overstregede jeg alle de vigtige ting og gennemgik dem med min kæreste indtil vi kom frem til et godt resultat.

Og ellers så har jeg fundet samtlige skoler med vidergående uddannelser hvor jeg har kigget uddannelserne igennem igen - der står tit andre ting på skolerne hjemmesider end på UG.dk og så får man lidt mere indblik

Selvom jeg selv mener jeg har fundet den rette uddannelse så kigger jeg stadig UG.dk igennem, det kunne jo være der var noget jeg havde overset og så er der heldigvis stadig 3 måneder, som du siger, til at søge i 

Det er et stort arbejde, men jeg fik rigtig meget ud af det 

Anmeld

7. december 2012

Sofia24

AnnaKJ skriver:

HILFE!!

Hej

Først vil jeg da lige sige at jeg syns du skal vælge den uddannelse du har lyst til - og ikke lade en veninde ombestemme dig

Jeg begyndte at vide hvad jeg ville uddanne mig til i løbet af første år på gymnasiet. Det gav mig mulighed for at afprøve forskellige studierelevante jobs og blive bekræftiget i at det var det rigtige jeg stilede imod...

Jeg ved ikke helt om jeg kan følge dig i dine tanker om at sygepleje-udd ikke vil være noget for dig, da det så bliver for meget sygdom hver dag... Kunne man ikke vende den om og sige, at du hjælper mange hver dag Du behøver jo ikke komme på en afdeling med terminale patienter...

Anmeld

7. december 2012

Gardenia

AnnaKJ skriver:

HILFE!!

Jeg gik på jobindex.dk, tog deres personlighedstest og tog et koldt valg - hvad ville jeg kunne få mest muligt ud af, hurtigst muligt..

Vildt overraskende resultat, men den havde altså fat i noget af det rigtige, for det kilder i navlen hver morgen når jeg skal afsted

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Sara Nielsen skriver:

Tja, da jeg startede på gymnasiet ville jeg gerne være civilingeniør, men jeg fandt så senere ud af at al den fysik og matematik ikke lige var mig. Så nævnte min svigerfar på et tidspunkt, at hvis han skulle tage en anden uddannelse så ville han være læge - og så tænkte jeg da bare yes, det er da det jeg skal læse, så det gør jeg så nu  

men ja det er et super svært valg.. og der er da også andre ting som jeg også tænker kunne være spændende at læse, men jeg kan jo ikke læse det hele 

Er læge ikke også meget med fysik og kemi?

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

LilleNyPåVej skriver:

Jeg har tjekker UG.dk igennem nok 20 gange og printet alle de uddannelse ud som jeg fandt interesse i. Så overstregede jeg alle de vigtige ting og gennemgik dem med min kæreste indtil vi kom frem til et godt resultat.

Og ellers så har jeg fundet samtlige skoler med vidergående uddannelser hvor jeg har kigget uddannelserne igennem igen - der står tit andre ting på skolerne hjemmesider end på UG.dk og så får man lidt mere indblik

Selvom jeg selv mener jeg har fundet den rette uddannelse så kigger jeg stadig UG.dk igennem, det kunne jo være der var noget jeg havde overset og så er der heldigvis stadig 3 måneder, som du siger, til at søge i 

Det er et stort arbejde, men jeg fik rigtig meget ud af det 

Uhh den har jeg også tjekket mange gange

Og der er en ting jeg rigtig gerne vil, men det kan bare ikke lade sig gøre :/

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Sofia24 skriver:

Hej

Først vil jeg da lige sige at jeg syns du skal vælge den uddannelse du har lyst til - og ikke lade en veninde ombestemme dig

Jeg begyndte at vide hvad jeg ville uddanne mig til i løbet af første år på gymnasiet. Det gav mig mulighed for at afprøve forskellige studierelevante jobs og blive bekræftiget i at det var det rigtige jeg stilede imod...

Jeg ved ikke helt om jeg kan følge dig i dine tanker om at sygepleje-udd ikke vil være noget for dig, da det så bliver for meget sygdom hver dag... Kunne man ikke vende den om og sige, at du hjælper mange hver dag Du behøver jo ikke komme på en afdeling med terminale patienter...

Du skal lige huske på at grunden til jeg siger det bliver for meget sygdom er fordi at vi selv har en handicappet datter der er meget syg

Min veninde sagde nogle ting der gjorde at den uddannelse nok ikke er relevant for mig alligevel

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

AnnaKJ skriver:

Uhh den har jeg også tjekket mange gange

Og der er en ting jeg rigtig gerne vil, men det kan bare ikke lade sig gøre :/

Hm øv.

Men ellers så ved jeg da, at vi i min by, har en uddannelsescenter hvor man kan gå ind og snakke med en studievejleder. Måske du kommere mere på vej ved at snakke med en der har mere forstand på uddannelser? Så kan i også hjælpes af med at finde vej via dine interesser og hobbyer eller ønsker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.