Hvordan vidste du hvad du ville?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Gardenia

AnnaKJ skriver:

Nej desværre.
Vil gerne være speditør, men skolen ligger syd for Århus og vi bor selv i toppen af Nordjylland.

Nej det er jo lidt svært så..

Har du snakket med en fra studievalg.dk? De plejer at være søde og rigtig gode til at finde alternativer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

SaraL

AnnaKJ skriver:

Er læge ikke også meget med fysik og kemi?

Jo der er en del biokemi og jo, der er også fysiologi. Men det er jo slet ikke som den mekaniske fysik man har i gymnasiet. Det er meget mere som biologi, sådan med hvordan de forskellige ting i kroppen virker og er i samspil med hinanden.

men nu når du er så meget i tvivl, så tag kontakt til en studievejleder eks på universitetet, de kan helt sikkert hjælpe dig. Det er bedre en at søge ind på en uddannelse som du så senere finder ud af slet ikke er dig 

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Mor og meget mere skriver:

Med en studentereksamen burde det da kunne lade sig gøre? 

Ja hvis jeg kunne finde ud af det Men det kan jeg ikke.

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Gardenia skriver:

Nej det er jo lidt svært så..

Har du snakket med en fra studievalg.dk? De plejer at være søde og rigtig gode til at finde alternativer

Nej det har jeg aldrig hørt om før?
Måske jeg skulle prøve det

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Sara Nielsen skriver:

Jo der er en del biokemi og jo, der er også fysiologi. Men det er jo slet ikke som den mekaniske fysik man har i gymnasiet. Det er meget mere som biologi, sådan med hvordan de forskellige ting i kroppen virker og er i samspil med hinanden.

men nu når du er så meget i tvivl, så tag kontakt til en studievejleder eks på universitetet, de kan helt sikkert hjælpe dig. Det er bedre en at søge ind på en uddannelse som du så senere finder ud af slet ikke er dig 

Det er nok noget af det samme biologi og kemi man har på sygeplejerskeskolen

Ja vil ihvertfald have snakket med en vejleder

Anmeld

7. december 2012

Gardenia

AnnaKJ skriver:

Nej det har jeg aldrig hørt om før?
Måske jeg skulle prøve det

Det er studievejledere der sidder med videregående uddannelser, de har kontorer i rigtigt mange byer og du kan også ringe til dem. http://www.studievalg.dk

Anmeld

7. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnnaKJ skriver:

Ja hvis jeg kunne finde ud af det Men det kan jeg ikke.

Ok, jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener, man skal kunne. Fair nok, hvis du ikke vil uddybe. 

Anmeld

7. december 2012

SaraL

AnnaKJ skriver:

Det er nok noget af det samme biologi og kemi man har på sygeplejerskeskolen

Ja vil ihvertfald have snakket med en vejleder

Ja det er det sikkert, kan huske at vi på første semester fik anbefalet en anatomi/fysiologi bog som man bruger på sygeplejestudiet.

men held og lykke med det hele, håber du finder din drømmeuddannelse! 

Anmeld

7. december 2012

Lise

Jeg vidste det heller ikke. jeg startede på engelsk/kommunikation, men sprang fra efter et par måneder. Det var helt forkert. Jeg er absolut ikke sproglig, og jeg aner ikke hvad jeg skulle der 

Så tog jeg en 1-årig hhx for at blive klogere (havde HF). Kunne godt lide økonomien, og valgte herefter at læse Ha(jur), med henblik på at skulle læse cand.merc.aud. Blev færdig med bacheloren, begyndte at arbejde som revisorassistent og læse cma samtidig, men i løbet af 3. Semester på overbygningen døde jeg. Kunne ikke mere og meldte mig ud. havde tidligere droppet revisorjobbet, og arbejdede som bogholder. Det har jeg gjort hele tiden ved siden af studiet, og for mig er det verdens bedste job, så det gør jeg også fuld tid nu. 

set i bakspejlet burde jeg have vidst det hele tiden. Jeg er matematiknørd, og jeg ville bare regne og få ting til at stemme, men jeg troede at jeg skulle have en lang uddannelse, for det skulle jeg jo.... 

så altså uanset og jeg vidste hvad jeg ville eller ej, så gik jeg forkerte veje. men nu har jeg endelig fundet min plads, og har et godt job der gør mig glad :-)

jeg kan ikke hjælpe dig, men håber du finder DIN rette vej  

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Mor og meget mere skriver:

Ok, jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener, man skal kunne. Fair nok, hvis du ikke vil uddybe. 

Det vil jeg også godt. Har bare lidt svært ved at formulere det

Altså, jeg vil gerne være engelsklære (engelsk har altid været mit yndlingsfag og fik topkarakter i både skriftlig og mundtlig). Men når du kommer ind på læreruddannelsen, så skal du kunne din grammatik og det kan jeg også, men man skal også kunne forklare hvorfor det er sådan og det kan jeg bare ikke!
Jeg har ikke styr på hvad der er navneord, tillægsord, verber osv, men når vi har lavet grammatikopgaver har det altid været nemt for mig at finde ud af hvad der skal gå, men ved ikke hvorfor?
For mig er det bare det der for mig lyder rigtigt, og hvad jeg selvfølgelig ved er rigtigt, men jeg kan simpelthen ikke forklarer hvorfor der skal stå som der skal?
Håber du forstod hvad jeg skrev?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.