Hvordan vidste du hvad du ville?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Mor til Ella

AnnaKJ skriver:

Altså hvilken uddannelse du ville have?

Jeg bliver student til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).
Så nu står jeg på bar bund igen og der er kun 3 mdr til jeg skal søge

HILFE!!

Jeg lavede emne uge opgave om at være frisør i 5 klasse.

Og jeg blev færdig som frisør for 5 år siden.

Så her lå det i kortene tidligt

Ved dog også at jeg snart vil lave noget andet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Levi&LilysMor

AnnaKJ skriver:

Altså hvilken uddannelse du ville have?

Jeg bliver student til sommer, og nu her til marts skal vi jo søge på en videregående uddannelse, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg vil?
Har forsøgt med sygeplejerske, og kunne godt lide faget, men med en handicappet datter, så bliver det bare for meget sygdom hver dag, plus at jeg savnede mit engelsk.

Så tænkte jeg at jeg kunne blive lære, men en veninden fik lige hylet mig ud af den med det studie (tak siger jeg bare).
Så nu står jeg på bar bund igen og der er kun 3 mdr til jeg skal søge

HILFE!!

Det vidste jeg da jeg var 17 år... og nu er jeg færdig med uddannelse

Anmeld

7. december 2012

Studerendemor

AnnaKJ skriver:

Det vil jeg også godt. Har bare lidt svært ved at formulere det

Altså, jeg vil gerne være engelsklære (engelsk har altid været mit yndlingsfag og fik topkarakter i både skriftlig og mundtlig). Men når du kommer ind på læreruddannelsen, så skal du kunne din grammatik og det kan jeg også, men man skal også kunne forklare hvorfor det er sådan og det kan jeg bare ikke!
Jeg har ikke styr på hvad der er navneord, tillægsord, verber osv, men når vi har lavet grammatikopgaver har det altid været nemt for mig at finde ud af hvad der skal gå, men ved ikke hvorfor?
For mig er det bare det der for mig lyder rigtigt, og hvad jeg selvfølgelig ved er rigtigt, men jeg kan simpelthen ikke forklarer hvorfor der skal stå som der skal?
Håber du forstod hvad jeg skrev?

Det er ikke korrekt. Du kan godt læse til lærer uden at have fuldstændig styr på grammatikken, det får du i løbet af din uddannelse...

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

skrivemaskine skriver:

Det er ikke korrekt. Du kan godt læse til lærer uden at have fuldstændig styr på grammatikken, det får du i løbet af din uddannelse...

Min veninde læser selv til lærer og hun siger man skal have fuldstændig styr på det

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Mor til Ella skriver:

Jeg lavede emne uge opgave om at være frisør i 5 klasse.

Og jeg blev færdig som frisør for 5 år siden.

Så her lå det i kortene tidligt

Ved dog også at jeg snart vil lave noget andet....

Ja det må man da sige

Hvorfor vil du noget andet?

Anmeld

7. december 2012

Studerendemor

AnnaKJ skriver:

Min veninde læser selv til lærer og hun siger man skal have fuldstændig styr på det

Jeg læse også til lærer, og det er langtfra størstedelen der har styr på grammatikken når de starter. 

Anmeld

7. december 2012

Mor til Ella

AnnaKJ skriver:

Ja det må man da sige

Hvorfor vil du noget andet?

Jeg er træt af arbejdstiderne, særligt efter jeg har fået barn.

Jeg er selvstændig, så der går rigtig meget tid med det. Og det er jeg bare ikke indstillet på i længden

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

skrivemaskine skriver:

Jeg læse også til lærer, og det er langtfra størstedelen der har styr på grammatikken når de starter. 

Okay - så undre det mig hun sagde det, for det var da ikke særlig sødt så

Anmeld

7. december 2012

AnnaK89

Mor til Ella skriver:

Jeg er træt af arbejdstiderne, særligt efter jeg har fået barn.

Jeg er selvstændig, så der går rigtig meget tid med det. Og det er jeg bare ikke indstillet på i længden

Okay, jamen så er det jo også bare at hoppe på vognen

Anmeld

7. december 2012

Mor til Ella

AnnaKJ skriver:

Okay, jamen så er det jo også bare at hoppe på vognen

Jeps så du skal da bare købe min frisørsalon, så er jeg videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.