Kæledyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

frkrbj

babywish13 skriver:

Jeg tænker bare, stinker sådan en kanin ikke en del?? Min kæreste vil helst ikke have dyret indenfor

Jeg stemmer bare så meget for et hamster, den lever heller ikke i så mange år som en kanin...

Har også tænkt mig at bruge absolut kvindelist  Bruge alle de kneb jeg kan for at få ham overbevist om denne løsning  Han plejer at være til at påvirke i min retning

hvis I renser hos den jævnligt så synes jeg ikke de lugter nær så meget som marsvin. kaninen er jo renlig og holder sig som regel til et hjørne, hvor marsvin skider og tisser allover...

Så hvis i giver en kanin et hjørnetoilet så tøm det hver dag, så er der ikke lugt fra den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

et-ønske

B&J skriver:

nej når hun ikke er hjemme åbner du burdet og giver den mad og vand evt hygge snak. og hvis hun skal på smavær med sin far jamen så får hun et bur ved faren også køber i en smart kanin boks også kan hun have den med

OMG du kender ikke min ex  han ville da dø hvis han skulle hjælpe hende med et dyr - som om han ikke synes hun er besværlig nok nu

Så den ville blive her når hun er hos sin far.

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

Team Putte skriver:

KÆMP!!!

Jeg havde kæmpet med næb og kløer.. Ik ved at kaste mig i gulvet som en 5-årig, men ved fornuft.. Er du bange for kaniner skal det jo ik være en kanin! Frygt kontra udseende vinder alle slag.. Så skal det ik være et marsvin for de har "rotte-størrelse" Men en guldhamster f.eks.. Den har lidt størrelse så hun kan håndtere den og er stadig ik på størrelse eller har farve som en rotte

Jeg synes det er vigtigt ungerne har kæledyr hvis de er interesseret.. Det lærer dem om ansvar osv. Desuden hvis din datter lige har flyttet skole, har det svært og måske ik er så uadvendt så er et kæledyr guld værd! Jeg var sådan som barn og jeg fandt trøst i et kæledyr

Præcist den med trøst synes jeg er vigtig. Hun har så meget at slås med  og jeg husker selv da jeg blev mobbet i skolen og fik min hamster hvordan den hjalp mig igennem en rigtig svær periode!

Dengang gik jeg trist hjem fra skole, og gik og tænkte på alt det trælse. Da Mulle kom til forsvandt det som dug fra solen. Jeg glædte mig til at komme hjem til den og hygge med den

Joooo der er i sandhed noget at kæmpe for  tror kæresten har luret at jeg ikke sådan giver op..........................  Har ikke kastet mig på gulvet endnu, det var vist mere en grov beskrivelse for mine plagerier

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

Princesspigen skriver:

det er rigtigt..

har aldrig haft en alm hamster men dværg hamster kan jeg klart anbefale da de er så nemme at gøre tamme samt man kan få meget forskelligt til buret som kan gøre børn nemmere fastholder interessen.. men okay selvfølgelig koster udstyret penge  men der bestemmer man jo selv hvor meget man vil spendere

jeg ved ikke om det er aktuelt for jer men nogle internater har ind i mellem hamster og dværg hamster som har brug for et nyt og bedere liv  fik selv min på rødovre dyreinternat

Jeg har fundet det sted jeg gerne vil have hun skal have et hamster fra. De har også dværghamster og det vil jeg gerne have det skal være (har selv haft en) og de får et nyt kuld efter jul.

Håber det lykkedes mig at få ham overbevist om at det er den løsning vi vælger  Min mor vil vist anksaffe sig dyret til at begynde med og så må vi se om han ser lyset - i en god blanding af at jeg ikke sådan giver op

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

frkrbj skriver:

hvis I renser hos den jævnligt så synes jeg ikke de lugter nær så meget som marsvin. kaninen er jo renlig og holder sig som regel til et hjørne, hvor marsvin skider og tisser allover...

Så hvis i giver en kanin et hjørnetoilet så tøm det hver dag, så er der ikke lugt fra den

Der kan man bare se, det vidste jeg ikke  for marsvin er virkelig nogle svin hvad er det angår

Anmeld

26. november 2012

B&J

babywish13 skriver:

OMG du kender ikke min ex  han ville da dø hvis han skulle hjælpe hende med et dyr - som om han ikke synes hun er besværlig nok nu

Så den ville blive her når hun er hos sin far.

uhhhh ja det lyder bedst ej hvor er det træls når livet er sådan øv altså, så skal du jo bare snakke med den og give den mad og vand du behøver jo ikke røre ved den

Anmeld

26. november 2012

Team Putte

babywish13 skriver:

Præcist den med trøst synes jeg er vigtig. Hun har så meget at slås med  og jeg husker selv da jeg blev mobbet i skolen og fik min hamster hvordan den hjalp mig igennem en rigtig svær periode!

Dengang gik jeg trist hjem fra skole, og gik og tænkte på alt det trælse. Da Mulle kom til forsvandt det som dug fra solen. Jeg glædte mig til at komme hjem til den og hygge med den

Joooo der er i sandhed noget at kæmpe for  tror kæresten har luret at jeg ikke sådan giver op..........................  Har ikke kastet mig på gulvet endnu, det var vist mere en grov beskrivelse for mine plagerier

Kan godt forstå at man ik nøådvendigvis kan forstå vigtigheden hvis man ik selv har haft det sådan som barn, men hvis du fortæller ham det sådan her så kan han da ik blive ved med at sige nej!

Anmeld

26. november 2012

Muffinmus

Har selv haft hamster og marsvin og kaniner, katte og hunde.

Kaninerne kan stå ude om sommeren og have bur indenfor når det er vinster hvis det endelig skal være. Men har man et gdt isoleret bur udenfor og masser af haml ovs kand e fint klare sig så længe de ikke står i blæst.

Marsvin er mindre og nemmere at have indenfor. Det samme gælder hamstere.

Vi har selv kat, fisk og vaskebjørne der er "vores" og ungerne har deres marsvin Banjo:-)

Min søn på 5 kan sagtens tage ham ud og give ham mad osv.

jeg tror jeg ville snakke med kæresten om at det jo er pigen interesser der skal tilgodeses og ikke hans.

men at i begge skal være klar til at være dyrepassere fordi børn ikke altid husker dyrene kommer i første række og skal passes hver dag.

Anmeld

26. november 2012

Bare mig..

Altså, nu er jeg jo den ultimative kaninelsker. Pt har jeg desværre kun en, men jeg har to tomme bure stående, som jeg skal have "fyldt".

Det du siger med at tage den op, behøver man bestemt ikke. Man kan få et bur som man kan stille på gulvet med en låge som kan åbnes i siden, så den selv kan hoppe ud.

Faktisk tror mange mennesker, at en kanin er til at sidde med, men en kanin er faktisk ikke et skødedyr. De vil helst ikke løftes op, og bliver vilde og fægter meget med arme og ben hvis man tager dem op. Så det er altså ikke umornalt, at en kanin kradser. En kanin kan løbe frit på værelset, eller hele huset, hvorimod en hamster NEMT kan gemme sig, og JEG synes de er enormt svære at fange hvis de først er løs.

Derudover kan en kanin og en hund godt (i mange tilfælde) være i samme stue, hvis man gør det med forsigtighed i starten.

Din datter vil kunne lave hoptræning og gå til konkurrencer med den (i kan læse mere på nettet, ellers kan i skrive til mig), den vil formegentlig kunne trænes så godt, at den reagere på dens navn og hun kan tilmed gå tur med den i snor.

Alt i alt synes jeg en kanin er en god ide til et barn

Med hensyn til om de lugter; en kanin bruger pftest samme hjørne i buret til at besørge, så hvis man en gang om dagen/hver anden dag fjerne det ene hjørne, lugter de ikke så meget. Det handler også om det strøelse man har i buret. Det almindelige savsmuld/spåner i dyrehandleren lugter hurtigere end så meget andet.

Så...her var i hvertfald en del om kaninen. - Og det er et fantastisk dyr!

Har du flere spørgsmål i forhold til kanin, så skriv endelig. Så skal jeg nok komme med et godt svar..

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

MGN~NGM<3 skriver:

Altså, nu er jeg jo den ultimative kaninelsker. Pt har jeg desværre kun en, men jeg har to tomme bure stående, som jeg skal have "fyldt".

Det du siger med at tage den op, behøver man bestemt ikke. Man kan få et bur som man kan stille på gulvet med en låge som kan åbnes i siden, så den selv kan hoppe ud.

Faktisk tror mange mennesker, at en kanin er til at sidde med, men en kanin er faktisk ikke et skødedyr. De vil helst ikke løftes op, og bliver vilde og fægter meget med arme og ben hvis man tager dem op. Så det er altså ikke umornalt, at en kanin kradser. En kanin kan løbe frit på værelset, eller hele huset, hvorimod en hamster NEMT kan gemme sig, og JEG synes de er enormt svære at fange hvis de først er løs.

Derudover kan en kanin og en hund godt (i mange tilfælde) være i samme stue, hvis man gør det med forsigtighed i starten.

Din datter vil kunne lave hoptræning og gå til konkurrencer med den (i kan læse mere på nettet, ellers kan i skrive til mig), den vil formegentlig kunne trænes så godt, at den reagere på dens navn og hun kan tilmed gå tur med den i snor.

Alt i alt synes jeg en kanin er en god ide til et barn

Med hensyn til om de lugter; en kanin bruger pftest samme hjørne i buret til at besørge, så hvis man en gang om dagen/hver anden dag fjerne det ene hjørne, lugter de ikke så meget. Det handler også om det strøelse man har i buret. Det almindelige savsmuld/spåner i dyrehandleren lugter hurtigere end så meget andet.

Så...her var i hvertfald en del om kaninen. - Og det er et fantastisk dyr!

Har du flere spørgsmål i forhold til kanin, så skriv endelig. Så skal jeg nok komme med et godt svar..

Jeg har godt nok hørt om kaniner der faktisk er så tamme og renlige at de selv går på "wc" hvis man har en kattebakke til at stå  Imponerende!!

Beslutningen er ikke taget endnu. Men hvis det falder på en langøre så skriver jeg helt sikkert til dig

Hun har været på biblioteket med skolen idag, og der er sgu lidt skræmmende. Jeg har ikke sagt et ord til hende om hamster. Men idag har hun lånt en bog om hvordan man passer og plejer en hamster  Det er lidt vildt.

Tak for alle Jeres input - skal nok skrive hvad det ender med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.